Gå til innhold

Bihulebetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg hatt veldig vondt i halsen og en dyp slimhoste, og litt ulyder fra brystet. I tillegg er jeg potetett i det ene neseboret, og det trykker noe ekstremt i kinnet. Har hatt konstant hodepine og det kommer grønt slim fra nesen og som jeg hoster opp, og fra nesen er det også noe blodig innimellom. Formen er OK, har ikke tatt feber men kan kjennes som og jeg har lav feber og er ganske slapp. Kan dette være bihulebetennelse? Og hva kan man gjøre? Blir gal av at det kjennes som om hodet skal eksplodere..

Anonymkode: 36994...0c1

Videoannonse
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet

Det høres ut som det viruset som går for tiden. Jeg har det enda men er på bedringens vei etter 4 dager med antibiotika. Det kan nemlig utvikle seg til betennelse hvis du går for lenge, det er visst et ganske heftig virus. Hos meg ble det nesten ørebetennelse, derfor fikk jeg antibiotika. Har akkurat samme symptomer som deg pluss ørene da. Ville dratt til legen etter noen dager hvis du ikke blir bedre.

Skrevet
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Det høres ut som det viruset som går for tiden. Jeg har det enda men er på bedringens vei etter 4 dager med antibiotika. Det kan nemlig utvikle seg til betennelse hvis du går for lenge, det er visst et ganske heftig virus. Hos meg ble det nesten ørebetennelse, derfor fikk jeg antibiotika. Har akkurat samme symptomer som deg pluss ørene da. Ville dratt til legen etter noen dager hvis du ikke blir bedre.

Ja blir nok legetur om det blir verre. Siden formen er såpass grei som den er og jeg er på skolen osv så tenker jeg å vente litt, blir for dumt å gå til legen før jeg er ordentlig syk føler jeg.. Vil bihulebetennelse alltid gi forhøyet CRP? Hadde du veldig høy feber?

Skrevet

Kjøp Otrivin, ta den og bøy hodet opp ned slik at du får middelet inn i bihulene. Otrivin tidlig i starten på bihulebetennelse hjelper veldig på meg, jeg er plaget med det 2-3 ganger i året. Så fort jeg blir forkjølet og begynner å kjenne med tett, så tar jeg Otrivin. 

Anonymkode: dbce2...ed9

Gjest førstedamen
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja blir nok legetur om det blir verre. Siden formen er såpass grei som den er og jeg er på skolen osv så tenker jeg å vente litt, blir for dumt å gå til legen før jeg er ordentlig syk føler jeg.. Vil bihulebetennelse alltid gi forhøyet CRP? Hadde du veldig høy feber?

Vel hvis du har det viruset som går når så skal du IKKE gå ut. Det er et kjempesmittsomt virus, så da får alle i klassen din det.

Nei, har vært syk i over en uke, og har ikke hatt feber eller følt meg dårlig. Men legen ga meg uansett at jeg trengte antibiotika for å bekjempe betennelsen. Samboeren min ble ikke like "fylt av betennelse i nese og ører" så han trengte ikke antibiotika. Men det verste du gjør er å være med folk når du har et virus. Det smitter på et blunk, og jeg advarer alle som kommer på besøk og har holdt meg unna fetteren min på 1 år når jeg har vært syk. Nettopp fordi jeg ikke vil at andre skal få den her jævelskapen.

Skrevet

det der hadde jeg før jul , aldri vært så syk på lenge. Tok tre uker før jeg var kvitt det. Jeg fikk antibiotika for det men det hjalp ikke en schit. Eneste som hjelper er tid..

Anonymkode: c1bc7...a39

Gjest førstedamen
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det der hadde jeg før jul , aldri vært så syk på lenge. Tok tre uker før jeg var kvitt det. Jeg fikk antibiotika for det men det hjalp ikke en schit. Eneste som hjelper er tid..

Anonymkode: c1bc7...a39

Antibiotika hjalp godt på meg.

Skrevet
3 timer siden, førstedamen skrev:

Vel hvis du har det viruset som går når så skal du IKKE gå ut. Det er et kjempesmittsomt virus, så da får alle i klassen din det.

Tror ikke jeg har fått et veldig agressivt virus, for har ikke noe særlug feber og kjæresten min er frisk som en fisk, litt tett i nesen men det er vel alle. Og kan ikke være hjemme fra skolen når jeg er i form til å gå, kan ikke ha masse fravær eller gå glipp av prøver osv..

Gjest førstedamen
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg har fått et veldig agressivt virus, for har ikke noe særlug feber og kjæresten min er frisk som en fisk, litt tett i nesen men det er vel alle. Og kan ikke være hjemme fra skolen når jeg er i form til å gå, kan ikke ha masse fravær eller gå glipp av prøver osv..

Å dæven hadde jeg gått i klassen din å blitt smitta :)

Jeg banker kompisene mine hvis de kommer på døra på besøk å har noe smittsomt. Å uansett forkjølelsesvirus er man smittsom hvertfall de første dagene. Ofte de dagene man ikke føler seg syk engang. Just saying

Gjest førstedamen
Skrevet

Har heller ikke hatt feber en eneste dag, men fikk antibiotika forde pga bihulene og ørene.

Skrevet
9 minutter siden, førstedamen skrev:

Å dæven hadde jeg gått i klassen din å blitt smitta :)

Jeg banker kompisene mine hvis de kommer på døra på besøk å har noe smittsomt. Å uansett forkjølelsesvirus er man smittsom hvertfall de første dagene. Ofte de dagene man ikke føler seg syk engang. Just saying

Jeg skjønner godt at det er irriterende om folk kommer når de er syke. Men mener du at alle skal holde seg hjemme hver eneste gang de begynner å bli tette i nesen og hoster litt innimellom? Jeg har dårlig immunforsvar så da hadde jeg hatt flere måneder med fravær omtrent.. Og så og si alle hoster og harker nå for tiden, så tror ikke akkurat jeg er en spesiell smittefare. Skolen er heller ikke lagt opp til at man skal kunne være borte, så mange av klassekameratene mine kommer på skolen med høy feber og dårlig allmentilstand..

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt at det er irriterende om folk kommer når de er syke. Men mener du at alle skal holde seg hjemme hver eneste gang de begynner å bli tette i nesen og hoster litt innimellom? Jeg har dårlig immunforsvar så da hadde jeg hatt flere måneder med fravær omtrent.. Og så og si alle hoster og harker nå for tiden, så tror ikke akkurat jeg er en spesiell smittefare. Skolen er heller ikke lagt opp til at man skal kunne være borte, så mange av klassekameratene mine kommer på skolen med høy feber og dårlig allmentilstand..

Har du selvfølgelig rett i, men jeg holder meg godt unna alle syke, også på jobb, og dette med vilje. Jeg er aldri syk selv så har kanskje noe med det å gjøre.

Skrevet

I de fleste tilfeller så er bihulebetennelse virus og da hjelper ikke antibiotika. Nesespray ev nesehorn og smertestillende er det som fungerer best.

Når det kommer til infeksjoner så er det lurt å drikke godt og lytte til kroppen på hva den orker. Ha god håndhygiene, det er som regel slik det smitter videre.

Anonymkode: de4b1...6c8

Skrevet
3 timer siden, førstedamen skrev:

Nei, har vært syk i over en uke, og har ikke hatt feber eller følt meg dårlig. Men legen ga meg uansett at jeg trengte antibiotika for å bekjempe betennelsen. Samboeren min ble ikke like "fylt av betennelse i nese og ører" så han trengte ikke antibiotika. Men det verste du gjør er å være med folk når du har et virus. Det smitter på et blunk, og jeg advarer alle som kommer på besøk og har holdt meg unna fetteren min på 1 år når jeg har vært syk. Nettopp fordi jeg ikke vil at andre skal få den her jævelskapen.

Antibiotika hjelper ikke mot virus, kun bakterier. 

Gjest førstedamen
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antibiotika hjelper ikke mot virus, kun bakterier. 

Hva med et bakterielt virus?

Skrevet
Et øyeblikk siden, førstedamen skrev:

Hva med et bakterielt virus?

Det er ingenting som heter bakterielt virus. Enten er det et virus eller en bakterie. Antibiotika tar bakterier (riktig antibiotika til riktig bakterie), virus må kroppen selv "drepe". 

Gjest førstedamen
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting som heter bakterielt virus. Enten er det et virus eller en bakterie. Antibiotika tar bakterier (riktig antibiotika til riktig bakterie), virus må kroppen selv "drepe". 

PC en min har bakteriellt virus. Både bakterier og virus, fin combo.

Skrevet
2 minutter siden, førstedamen skrev:

PC en min har bakteriellt virus. Både bakterier og virus, fin combo.

Vet ikke helt hva jeg skal svare på det... 

Gjest førstedamen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hva jeg skal svare på det... 

Jeg vet du har rett så su trenger ikke kommentere mer på det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...