AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Del Skrevet 9. februar 2016 . Anonymkode: bfd47...502 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Del Skrevet 9. februar 2016 Persisk/farsi er et pent språk. Anonymkode: 016ff...514 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 9. februar 2016 #3 Del Skrevet 9. februar 2016 Iransk er vel ikke et språk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #4 Del Skrevet 9. februar 2016 1 time siden, takk skrev: Iransk er vel ikke et språk? Stemmer det. Farsi (eller persisk, om du vil, likeverdige betegnelser) er det største språket i Iran, men det er "bare" 50-60 % av befolkningen som snakker det også, hvis det er det TS kaller iransk. En farsivariant ved navn tadsjikisk er offisielt språk i Tadsjikistan, og i Afghanistan er også farsi (i en variant kalt dari) det største språket. De tre er veldig like og skiller seg mindre fra hverandre enn mange norske dialekter, og det regnes som varianter av samme språk. Men joda, jeg synes farsi er ganske pent. Iranere er stort sett fine folk også. Anonymkode: 91ba7...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #5 Del Skrevet 9. februar 2016 NEI!!! Høres ut som katta når hun prøver å få opp en hårball! Anonymkode: 4d6f0...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. februar 2016 #6 Del Skrevet 9. februar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det. Farsi (eller persisk, om du vil, likeverdige betegnelser) er det største språket i Iran, men det er "bare" 50-60 % av befolkningen som snakker det også, hvis det er det TS kaller iransk. En farsivariant ved navn tadsjikisk er offisielt språk i Tadsjikistan, og i Afghanistan er også farsi (i en variant kalt dari) det største språket. De tre er veldig like og skiller seg mindre fra hverandre enn mange norske dialekter, og det regnes som varianter av samme språk. Men joda, jeg synes farsi er ganske pent. Iranere er stort sett fine folk også. Anonymkode: 91ba7...9f4 Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 9. februar 2016 #7 Del Skrevet 9. februar 2016 Nei. Jeg synes det i likhet med russisk høres masete ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 9. februar 2016 #8 Del Skrevet 9. februar 2016 Farsi/persisk er mye finere enn tyrkisk og arabisk, høres ikke like hardt ut. Synes jeg da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #9 Del Skrevet 9. februar 2016 Synes det er midt på treet. Var sammen med en fra Iran en stund, og var mye hjemme hos familien hans, og det gikk jo i en blanding av persisk og norsk. Lærte meg litt og. Anonymkode: e5be8...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 9. februar 2016 #10 Del Skrevet 9. februar 2016 Synes farsi er sånn medium pent. Ikke det verste, men ikke det peneste. Har familie som snakker farsi så er vokst opp med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desertmonksees Skrevet 13. februar 2016 #11 Del Skrevet 13. februar 2016 Vakreste språket jeg vet om nest etter engelsk og hebraisk,. Ikke så vanskelig å lære heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anastasha Skrevet 4. mars 2016 #12 Del Skrevet 4. mars 2016 Sånn passe, kommer seg jo også an på hvem som snakker det... Noen har pen stemme og snakker vakrere/lunere, andre snakker hardt og litt sint, ikke noe særlig inspirerende. Men det er vanskelig å lære! Jeg hadde en del timer, men husker ikke et ord! Noen som vil hjelpe meg med å friske opp hei osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 4. mars 2016 #13 Del Skrevet 4. mars 2016 Du kan vel spørre FantasDick . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå