AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Jeg ønsker å gå opp inntil 5 kg i vekt, da jeg er litt undervektig. Har også prøvd dette før, men har ikke fått det til, da jeg synes det er slitsomt å være sånn "vondt overmett" til tider (hvis dere skjønner hva jeg mener), og da har jeg ikke klart å få i meg nok kalorier. Lurer på om noen har tips til mat/snacks som er lett å spise, og som gir meg en del ekstra kalorier per enhet? Tenker at jeg prøver å holde meg til sunn mat som likevel er kaloririk, da jeg ikke ønsker å gi kroppen min sukker i form av godteri etc absolutt hver dag (men har likevel to-tre dager i uka hvor jeg øker kaloriinntaket på denne måten). Blir kjempeglad hvis noen sitter med enkle tips og triks til hvordan dette kan la seg gjøre uten at det påvirker hverdagen min noe særlig - Jente 22 Anonymkode: cf941...a37
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 Mandelsmør med banan (sykt godt), nøtter, nøttebarer. Anonymkode: 3d9d4...1b1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mandelsmør med banan (sykt godt), nøtter, nøttebarer. Anonymkode: 3d9d4...1b1 Jeg har prøvd nøtter, og det funker delvis, men ønsker å finne noe mer, da jeg må spise ganske mye nøtter for å komme opp i det kalorioverskuddet jeg bør for å legge på meg nok. Har også prøvd forskjellige barer, men jeg blir dessverre så mett av dem. Hvis jeg feks. kaster innpå en bar mellom måltidene blir jeg så mett at jeg ikke klarer å spise noe særlig til neste måltid, og da er jo hensiken litt borte, siden den totale kalorimengden ikke blir større i løpet av dagen Anonymkode: cf941...a37
Uskyldenselv Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Avokado til hvert måltid, ta deg en skje valgfritt nøttesmør (jeg bruker organisk peanøttsmør) mellom måltidene eller smør på epleskiver, gresk eller tyrkisk yoghurt med honning til dessert er noe av det jeg gjør Smoothies er fint da man kan tilsette både egg eller en ss olje uten å merke forskjell, banan jordbær, yoghurt med litt honning er min favoritt, avokado er også fint å tilsette der
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #5 Skrevet 9. februar 2016 Noen flere? Avokado klarer jeg ikke å få ned. Nøtter har jeg notert. Steker maten i mye olje/smør. Anonymkode: cf941...a37
Taklampe Skrevet 9. februar 2016 #6 Skrevet 9. februar 2016 Nøtter!! Det er sunt, og ekstremt med kalorier. Over 600 kalorier per 100 gram. Det er mer enn sjokolade og potetgull!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #8 Skrevet 9. februar 2016 Mitt råd er å ta deg tid! Vær litt tålmodig, "snu hver stein" - ( en liten dæsj H-melk i smoothien, creme fraiche i grønnsakpurèen eller full-ost på gratengen er tre eksempler.) Alt hjelper. Det gjelder å innføre ting litt etter litt. Når det gjelder å lage nøttesmør av feks mandler (som nevnt over) synes jeg dette er kjempegodt, og lettere å spise mer av enn hele mandler. Lykke til! Anonymkode: 80991...b60
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå