Gjest Hapi Skrevet 5. april 2016 #181 Skrevet 5. april 2016 Den 29.2.2016 at 8.39, Okapi skrev: Ja, det er ateisme. Ateisme er ikke overbevisning om ikkeeksistens, men fravær av overbevisning om eksistens. Det er den nøytrale, åpne posisjonen, i forhold til spørsmålet om guders eksistens. Kan jeg være ateist og drive med telepatisk dyrekommunikasjon?
Okapi Skrevet 5. april 2016 #182 Skrevet 5. april 2016 2 minutter siden, Isabel70 skrev: Kan jeg være ateist og drive med telepatisk dyrekommunikasjon? Spørs. Er dyret en gud?
Gjest Hapi Skrevet 5. april 2016 #183 Skrevet 5. april 2016 (endret) 7 minutter siden, Okapi skrev: Spørs. Er dyret en gud? Nei, dyret er ikke gud, hehe Sitter i en annen diskusjon der dyretolking visst har blitt religion, men jeg fastholder at jeg ikke "tror" på det. Jeg gjør en samtale (er under utdanning) og er helt åpen for at jeg kan få inn noe som er nyttig for eier, eller noe som er helt på bærtur. Er det nyttig så er det supert! Og er det svada, så er det svada, og det aksepterer jeg. Men ser ikke hvor "tro" kommer inn. Vedkommende i diskujsonen definerer det som "tro" og snakker om religion og at hun er ateist, jeg skjønner ikke hvor det kommer inn. Endret 5. april 2016 av Isabel70
*Mocca* Skrevet 6. april 2016 #184 Skrevet 6. april 2016 Den 13.2.2016 at 19.10, Maleficenta skrev: Kristoffer robin var en ordentlig person da og ole brumm var en av kosedyrene hans... så han fins. Men han er/var et leketøy Men hvor sært ville det vært hvis noen faktisk trodde at Ole Brumm eksisterte, levde.... Osv... Samme med Tussi, Tigergutt osv.....
debatant Skrevet 8. april 2016 #185 Skrevet 8. april 2016 Den 7.2.2016 at 0.41, AnonymBruker skrev: Er dere åpne for muligheten for at dere kan ta feil ? Anonymkode: cf35c...a9e pi = 3,14 om du liker det eller ikke om du har hørt om det eller ikke. Om du skjønner det eller ikke. Det er riktig fordi det er sant. Jesus eksisterer pga av seg selv, da Han er selvdefinerende. Det er meningsløst å fornekte Sannheten. Om du søker Gud vil du finne Han.
Gjest Tigress Skrevet 11. april 2016 #186 Skrevet 11. april 2016 Tja, det finst såvidt eg veit ikkje overtydande prov på at det skulle vere ein gud der ute, så då ser eg inga grunn til å tru noko som helst om det, eg forholder meg til dei prova som er. Om det skulle dukke opp vitskaplege prov på at det finst noko der ute skal eg endre meining, dersom prova er i tråd med vitskaplege krav. Det er ikkje så mykje vanskelegare enn det.
Maleficenta Skrevet 12. april 2016 #187 Skrevet 12. april 2016 Den 6.4.2016 at 18.16, *Mocca* skrev: Men hvor sært ville det vært hvis noen faktisk trodde at Ole Brumm eksisterte, levde.... Osv... Samme med Tussi, Tigergutt osv..... Er ikke særere enn å tro på gud
*Mocca* Skrevet 12. april 2016 #188 Skrevet 12. april 2016 1 time siden, Maleficenta skrev: Er ikke særere enn å tro på gud Ikke særere nei.... men like sært.... :D 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå