Gå til innhold

Viljar eller Eilev?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er andre forslag i samme gate, Gjermund og Torje :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bergtekjen
Skrevet

Viljar er nydeleg, men Eilev er også utruleg fint!

Skrevet

Viljar er ikke spesielt spesielt for tiden, det var ihvertfall et motenavn for et par-tre år siden. Jeg kjenner ikke mindre enn tre stk som har fått unge og kalt vedkommende Viljar bare ila de siste tre årene. 

Ville heller gått for Eilif eller Eilef, det høres sterkere ut enn om det slutter på v. 

Anonymkode: 1bbde...4b6

• Liker 1
Skrevet

Liker begge to,men har selv vurdert Viljar. Så da må det bli Viljar ;)

Anonymkode: 045a8...1fd

Skrevet

Ts her. Takk for alle innspill! 

Vi er ikke ute etter et navn som ingen andre har altså. Men siden vår første heter Brage og vi synes de kan matche, er det greit med noe som ikke "alle" heter. Liker solide og maskuline navn, jeg heller mot Viljar tror jeg.

Anonymkode: e991e...ea2

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker best Viljar, men Eilev er også et fint navn. Kjenner ellers brødrene Brage og Vetle, Brage og Trym og Brage og Odin. 

Anonymkode: cfeda...789

Liker virkelig ingen av navnene TS spør om. Da synes jeg alternativene over her er hakket bedre (selv om denne typen navn ikke er i min gate i det heler tatt.).

Hva med Oskar, Arthur, Torstein for eksempel?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Xavana skrev:

Liker virkelig ingen av navnene TS spør om. Da synes jeg alternativene over her er hakket bedre (selv om denne typen navn ikke er i min gate i det heler tatt.).

Hva med Oskar, Arthur, Torstein for eksempel?

Har vel ulik navnesmak da :)

Skrevet

Jeg synes begge navnene er håpløse. Men jeg kan ikke fordra denne trenden som tilsier at alle skal het noe sært, Det er barnet som skal bære navnet, ikke foreldrene.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, MapleSirup skrev:

Jeg synes begge navnene er håpløse. Men jeg kan ikke fordra denne trenden som tilsier at alle skal het noe sært, Det er barnet som skal bære navnet, ikke foreldrene.

Men er de så sære da? Tenker det er godt etablerte navn som ikke er så veldig spesielle. Vi har jo en gutt som heter Brage, hører aldri noen som stusser på det navnet heller selv om ikke "alle" heter det.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er de så sære da? Tenker det er godt etablerte navn som ikke er så veldig spesielle. Vi har jo en gutt som heter Brage, hører aldri noen som stusser på det navnet heller selv om ikke "alle" heter det.

Brage er ganske vanlig og har vært det i mange år.

Både Viljar og Eiliv høres ut som veganske steinerbarn for meg ;) Evt Islandshester...

• Liker 2
Skrevet

Eilev har jeg aldri hørt, men jeg kjenner en Ellef :) Ellers så er vel den vanlige utgaven Eilif? Hvis jeg skulle velge mellom Eilev og Viljar, ville jeg valgt det siste.

Anonymkode: 9d069...6e1

Skrevet

Viljar:)

Anonymkode: e8876...66d

Skrevet
2 timer siden, MapleSirup skrev:

Brage er ganske vanlig og har vært det i mange år.

Både Viljar og Eiliv høres ut som veganske steinerbarn for meg ;) Evt Islandshester...

Det er 926 menn som har Viljar som første fornavn

Det er 793 menn som har Viljar som eneste fornavn

Det er 130 menn som har Eilev som første fornavn

Det er 104 menn som har Eilev som eneste fornavn

2600 heter Brage i Norge, det ble kjempepopulært og steg voldsomt fra ca. 1990-2000, og har hatt en fortsatt stigning siden.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Xavana skrev:

Det er 926 menn som har Viljar som første fornavn

Det er 793 menn som har Viljar som eneste fornavn

Det er 130 menn som har Eilev som første fornavn

Det er 104 menn som har Eilev som eneste fornavn

2600 heter Brage i Norge, det ble kjempepopulært og steg voldsomt fra ca. 1990-2000, og har hatt en fortsatt stigning siden.

Ettersom du siterer meg kan jeg svare at navnet blir ikke penere i mine ører av den grunn. Synes det er grusomt.

Skrevet
6 minutter siden, MapleSirup skrev:

Ettersom du siterer meg kan jeg svare at navnet blir ikke penere i mine ører av den grunn. Synes det er grusomt.

Smak og behag. Jeg syns det er solide norske navn. Akkurat som brage. Jeg ville nok heller gått for Eilif enn Eilev, og syns viljar er helt klart finest.

Anonymkode: 045a8...1fd

Skrevet
Den 8.2.2016 at 21.32, AnonymBruker skrev:

Hva ville du ha foreslått? :)

Eilev blir finere og finere etter hvert om jeg tenker på det!

Ellers er Erling, Almar, Eiolf, Trygve, Ottar, Elvin og Børre staute navn, synes jeg. :)

Anonymkode: a98ab...eb8

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg synes begge navnene er forferdelige.

• Liker 3
Skrevet

Viljar!! Nydelig navn.

Skrevet
52 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Jeg må ærlig innrømme at jeg synes begge navnene er forferdelige.

Samme her. Beklager TS.

Anonymkode: 4d374...248

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...