Gå til innhold

Hvilken type prevensjon bruker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken type prevensjon bruker du? Hvor gammel er du? Fordeler/ulemper? Hvilke bivirkninger hadde du? Eventuelt gode/dårlige erfaringer med andre prevensjonsmidler?

Jeg skal begynne med prevensjon, og er litt usikker på hvilken type jeg skal velge. Er fullt klar over at alle kvinner reagerer forskjellig, men er allikevel litt greit å vite hvilke erfaringer andre har :) 

Vurderer p-stav da jeg er litt glemsk, men jeg er litt usikker på de uregelmessige blødningene som kan oppstå....

Anonymkode: 6af15...eab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tåler ikke hormonprevensjon så godt, p-piller gjør meg deppa og jeg mister sexlysten. Nå har jeg Jaydess hormonspiral og den er ok på de områdene, men jeg har blitt ekstremt hissig og fått akne i ansiktet.

Kommer nok til å gå tilbake til sikre perioder som vi har brukt før, men det er jo kun å anbefale dersom man er i et fast forhold og er komfortabel med en økt risiko for graviditet (noe jeg regner med de fleste som spør etter prevensjonstips ikke er :fnise:).

Anonymkode: b98bf...f8c

Skrevet

Er forresten 30 år.

Anonymkode: b98bf...f8c

Skrevet

P-piller, mercilon. Er 22 år. 

Fordelen er at vi slipper å bruke kondom (synes sexen er 100% bedre uten), og at jeg slipper mensen :) Ingen ulemper for min del, og hadde/har ingen bivirkninger. 

Anonymkode: c9056...4c9

Skrevet

Oralcon(tilsvarer microgynon) p-piller, 20 år. Får litt nedsatt sexlyst av dem, men ellers ingen plager. 

Skrevet

Gikk på p-piller i kanskje seks år (Loette og så oralcon) men fikk etter hvert soppinfeksjon ofte, dårlig humør og lav sexlyst så jeg slutta. Men hadde ingen andre bivirkninger i løpet av de årene, bortsett fra at jeg ikke kunne hoppe over mer en ca seks uker før det kom mellomblødninger.

Nå trenger jeg egentlig ikke prevensjon lenger, men vurderer hormonspiral fordi jeg har veldig store blødninger og før p-pillene resulterte det i jernmangel og litt lav blodprosent. 

Skrevet

Hormonspiral. Har unnslippet mensen fullstendig, etter fire måneder med blødninger av og på. Har tidvis noe mensensmerter, og så får jeg slimete, blank utflod (beklager detaljene). Regner med jeg skulle hatt mensen de periodene. Har ellers noe kviser, men jeg vet ikke om det skyldes kosthold eller spiral... Noe humørsvingninger også, men det også kan skyldes andre ting (har baby som ikke sover, så jeg lider av ekstrem søvnmangel over flere måneder nå).

Var ikke vondt å sette inn, men var innmari vondt i 2-4 dager etterpå. Strålte i rygg, hofte og nedover ene beinet. Ga seg heldigvis. Det var så ille at jeg vurderte å ta den rett ut igjen...

Anonymkode: b8204...a58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...