Gå til innhold

Kombinere romaskin og jogging? Trenger tips!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden TS har fått svar på spørsmålet sitt og satt opp program satser jeg på at det er greit jeg spør her istedenfor å starte ny tråd; er en romaskin noe dere vil anbefale å ha hjemme, om man bor i en dårlig lydisolert leilighet med naboer på alle kanter? Får ikke jogget noe særlig pga skader, og er på jakt etter alternativ trening. Men så var det de naboene da😀

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 9.2.2016 at 19.21, maddiie skrev:

Uten at jeg vet 100% trodde jeg at romaskinen gikk mest på rygg og armer? viss du gjør det på en spesiel måte.

Jeg kjenner det aldri i bena når jeg ror ? gjør jeg noe feil her eller

ps jeg jogger også som hovedtrening

Kan virke som om du gjør noe feil da eller at du ikke tar hardt nok i.

Se muskelbruk: http://www.concept2.com/indoor-rowers/training/muscles-used

Skrevet
Den 9.2.2016 at 19.21, maddiie skrev:

Uten at jeg vet 100% trodde jeg at romaskinen gikk mest på rygg og armer? viss du gjør det på en spesiel måte.

Jeg kjenner det aldri i bena når jeg ror ? gjør jeg noe feil her eller

ps jeg jogger også som hovedtrening

Hvis noen som vet mer om dette enn meg, føler for å korrigere, så gjør gjerne det. Jeg er nesten selvlært :)

Du skal gjøre mesteparten av jobben med beina. Du skal ikke bøye ryggsøylen i nevneverdig grad når du ror. Du skal altså ikke hverken lene deg fremover eller bakover. Bare hold ryggen stabil og som sagt, ikke bøyd.

Når du sparker fra, begynner du å legge litt ekstra kraft i taket med å trekke armene bakover, og da bruker du hovedsaklig ryggmusklene og musklene mellom skulderbladene, Det er der kjøttet sitter, for å si det sånn. Hvis du har en romaskin med kalorimeter, så kan du bruke det til å se når du jobber bra. Kalorimeteret registrerer ikke hvor mye DU forbrenner, men hvor mye arbeid du gjør på romaskina, og du vil se at selv med jevn takt kan du øke arbeidet med 10-15% avhengig av hvordan teknikken din er.

Det ideelle er nok å ha et jevnt drag og la armene og ryggen supplere det arbeidet beina gjør gjennom hele taket. Med en liten snert til sist som tar momentet ut av bevegelsen bakover og forbereder deg på å trekke deg frem til neste tak.

Jeg har sett enkelte som lar beina gjøre den jobben, faktisk i en slik grad at romaskina beveger seg bortover gulvet. Det blir liksom bråstopp når beina er strukket helt ut og momentet overføres til rammen i stedet for til svinghjulet. Ikke gjør det. Det ser dumt ut :lol:

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, muffinshaker skrev:

Siden TS har fått svar på spørsmålet sitt og satt opp program satser jeg på at det er greit jeg spør her istedenfor å starte ny tråd; er en romaskin noe dere vil anbefale å ha hjemme, om man bor i en dårlig lydisolert leilighet med naboer på alle kanter? Får ikke jogget noe særlig pga skader, og er på jakt etter alternativ trening. Men så var det de naboene da😀

Jeg tror det bråker en del. Man sitter jo på et sete som går på hjul bortover en solid stålskinne. Og plastikkhjul lager en del støy. Man tenker jo ikke over det når man er på gymen, men jeg tror jeg ville merket det godt hvis jeg hadde en nabo som satt og rodde hver dag. Du risikerer å få renn på døra av freeloaders som vil låne romaskina di :lol:

Skrevet
27 minutter siden, Mann 42 skrev:

Jeg tror det bråker en del. Man sitter jo på et sete som går på hjul bortover en solid stålskinne. Og plastikkhjul lager en del støy. Man tenker jo ikke over det når man er på gymen, men jeg tror jeg ville merket det godt hvis jeg hadde en nabo som satt og rodde hver dag. Du risikerer å få renn på døra av freeloaders som vil låne romaskina di :lol:

Vet ikke hva som skjer med siteringen her men. Får ikke slettet det. Haha, ja når du sier det høres det jo ut som det er en av de mer bråkete tingene man kan bedrive. Takk for svar😃Siden TS har fått svar på spørsmålet sitt og satt opp program satser jeg på at det er greit jeg spør her istedenfor å starte ny tråd; er en romaskin noe dere vil anbefale å ha hjemme, om man bor i en dårlig lydisolert leilighet med naboer på alle kanter? Får ikke jogget noe særlig pga skader, og er på jakt etter alternativ trening. Men så var det de naboene da😀

Skrevet
17 minutter siden, muffinshaker skrev:

Vet ikke hva som skjer med siteringen her men. Får ikke slettet det. Haha, ja når du sier det høres det jo ut som det er en av de mer bråkete tingene man kan bedrive. Takk for svar😃Siden TS har fått svar på spørsmålet sitt og satt opp program satser jeg på at det er greit jeg spør her istedenfor å starte ny tråd; er en romaskin noe dere vil anbefale å ha hjemme, om man bor i en dårlig lydisolert leilighet med naboer på alle kanter? Får ikke jogget noe særlig pga skader, og er på jakt etter alternativ trening. Men så var det de naboene da😀

Hvis du klikker oppe i venstre hjørne på det du vil fjerne, så merkes hele tekstblokken og kan slettes. Det kommer et lite kryss når den kan merkes.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Mann 42 skrev:

Hvis du klikker oppe i venstre hjørne på det du vil fjerne, så merkes hele tekstblokken og kan slettes. Det kommer et lite kryss når den kan merkes.

Ja, det er slik jeg pleier å gjøre det men hele oppsettet hadde hengt seg fast eller hva jeg skal kalle det. Jeg begynner å nære et intenst hat til KG etter oppdateringen (men er her hver dag likevel😀)

Skrevet
8 timer siden, muffinshaker skrev:

Ja, det er slik jeg pleier å gjøre det men hele oppsettet hadde hengt seg fast eller hva jeg skal kalle det. Jeg begynner å nære et intenst hat til KG etter oppdateringen (men er her hver dag likevel😀)

KG er ikke defekt, det er bare anderledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...