Gå til innhold

Bestemor mobbes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min Bestemor blir mobbet! :o

Hun er over 80! Og har de siste helgene blitt vekket av ungdommer som står og roper navnet hennes utenfor huset. Skremmende, synes hun! Dessuten har de ringt på telefonen hennes, og når hun har stavret seg opp for å ta den, vil de ikke si hvem de er. Noen ganger har de også sneket seg inntil husveggen hennes, og slamret igjen vinduet som sto på gløtt i rommet der hun sover!

Jeg blir så fortvilet! Hvordan går det ann å gjøre noe slikt mot et gammelt menneske? (Eller mot noen i det hele tatt)

Hun får selvfølgelig ikke sove, og er ganske bekymret...

Men så til saken: vi har litt forskjellige strategier for hvordan vi bør gripe saken ann, innad i familien. Noen ønsker å ta ringerunden til alle foreldre med ungdommer (lita bygd). Andre mener vi bør ringe politiet med en gang.

Hvordan ville dere reagert, hvis det var deres barn?

Ville dere blitt provosert hvis noen ringte for å fortelle hva som hadde skjedd, og deres barn ikke hadde vært med på det? Vi vet jo ikke hvem som har gjort det, så vi ville sikkert ringe og ramme noen som ikke har noe med det å gjøre i det hele tatt.

Vi ville jo ikke beskylde noen, bare høre om de kan snakke med barna sine om det.

Og hva ville politiet kunne gjøre, montro?

Hm... :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

ville vel ha ringt politiet og anmeldt det , de kan kjøre innom til din bestemor flere ganger om kbelden/natten.Og om din bestemor har sånn ca.kl slett når det skjer så kan de komme da.

Ringe rundt til foreldrene ville jeg ha gjort om ikke politiet kan gjøre noe..

Skrevet

Jeg ville kanskje tatt en ringerunde først, snakket med foreldre, og gitt en advarsel om hvis noen gjorde noe slikt igjen ville jeg ringe politet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hvis du vet hvem det er .. ville jeg tatt kontakt med foreldrene.. ellers ville jeg ringt politiet.

Gjest Colubra
Skrevet

Jeg ville stått der og venta på dem, og skremt livskiten ut av dem når de kom :sinna:

eller ringt politiet..

Skrevet
Jeg ville stått der og venta på dem, og skremt livskiten ut av dem når de kom  :sinna:

eller ringt politiet..

Jeg hadde overnattet hos henne ja og stått klar med notisblokka og kameraet når de dukket opp. Tatt bilder og skrevet opp navnet på dem - og levert det hos politiet dagen etter :-?

Skrevet

:o At det går an!

Synes du har fått gode forslag her.

Vil bare kommentere en ting: hadde jeg vært en forelder som fikk en slik telefon så hadde jeg ikke blitt noe sur for å bli oppringt.Tror de aller fleste vil bli forbanna over at ungdommer plager en gammel dame. Bare pass på hvordan dere formulerer dere,be om hjelp, be dem spørre barna om de vet noe, ikke beskyld noen uten å ha noe grunnlag for det.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde overnattet hos henne ja og stått klar med notisblokka og kameraet når de dukket opp. Tatt bilder og skrevet opp navnet på dem - og levert det hos politiet dagen etter :-?

Signerer her

Skrevet

Bestemoren min ble utsatt for det samme for noen år siden - hun var den eneste gamle som bodde alene i det området.

Vi løste det sånn at pappa overnattet hos henne, og når de begynte å skrape på rutene og banke på dørene og rope utenfor vinduene, så gikk han ut på trappa og tok tak i en av dem. Han snakket med dem, forklarte hvor redd hun ble, og ba om navnene deres. Tror det var en slags blanding av å snakke med dem og å skremme dem litt med politiet.

Natten etter sov han også der, da kom to av dem tilbake. Han gikk ut nok en gang, så hvem av dem det var, og ringte til foreldrene.

Etter det var det ingen som plaget henne mer...

Skrevet

Ring politiet med en gang dette skjer. Slik atferd skal reageres sterkt på. Noe så frekt. :-x

Gjest Anonymous
Skrevet

Overnatt med et balltre en gang.....

har erfaring med noe liknende jeg, og jeg skal love deg det hjalp. Ja- ungdommene fikk grisebank.

Gjest lilletroll
Skrevet

Signerer her

Jeg og signerer her :Nikke:

Helt UFATTELIG at noen kan oppføre seg sånn mot et stakkars gammelt menneske!!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg ville stått der og venta på dem, og skremt livskiten ut av dem når de kom :sinna:

eller ringt politiet..

Det var det første som slo meg også....også hadde jeg filmet dem med et kamera som kan filme i mørke...Jeg hadde fått med meg en hel gjeng som hadde skremt livskiten ut av dem......Kjenner jeg blir skikkelig irritrert på disse DRITTUNGENE....

Gjest Pøbelstreker
Skrevet

Her hvor jeg bor er det en blokk hvor det bor mange eldre, og opp gjennom årene har det vært ungsommer som synes det er kjempemorsomt å skremme de eldre med snøballer og egg på vinduet, ringe på døra osv.

Jeg og en annen nabo gjemte oss blant trærne en mørk kveld for å ta dem på fersken eventuelt se hvem det var, og selvfølgelig kom det ingen den kvelden.

Som mor hadde jeg ikke blitt sur hvis noen ringte til meg og lurte på om mine barn visste noe om dette, men alle er ikke like. Og som mor har jeg også snakket med diverse voksne i forbindelse med ting deres barn har foretatt seg og noen er utrolig kjapp til å få piggene ute.

Jeg ville også ha overnattet hos bestemor og kastet meg over slabbedaskene når de har slått til.

Gi dem inn! :evil:

Skrevet

eller ringt politiet..

Akkurat det tenkte jeg også. Få med fler og gjør et bakholdsangrep. Finn ut hvem de er og ring til dem anonymt... (barnslig ja, men andre ganger nytter det ikke med annet enn øye for øye osv)

Skrevet

Dette er absolutt en politisak spør du meg! Jeg ville blitt med bestemoren min og anmeldt det på flekken! Så får det være opp til politiet hva de skal gjøre med saken. Dette er ganske alvorlig og de skyldige bør få seg en lærepenge: straffbare forhold anmeldes! Dette er ikke uskyldige rampestreker så lenge det rammer et annet menneske på denne måten.

Nå bor ikke jeg i en bygd og kan ikke uttale meg om hvordan jeg ville ha reagert om noen hadde ringt hjem til meg. Har selv en sønn på 16 år og jeg ville ikke ha satt pris på en slik telefon. Men som sagt jeg bor ikke i en bygd. Her kryr det av ungdom og da blir saken en annen.

Ønsker dere lykke til og håper virkelig at saken løser seg! Ikke gi opp!

Skrevet

Noe må jo gjøres, men jeg er redd politiet ikke kan gjøre noe med dette. Som det stadig nevnes er de jo underbemannet, så at en gammel dame blir skremt er nok ikke topp prioritet. Men jeg ville nok tatt en prat med dem, og hørt hva de synes burde gjøres. Kanskje de oppfordrer dere til å skremme dem litt selv, kanskje de anbefaler å ta kontakt med foreldre. Uansett har dere da dem i bakhånd om dere får tak i noen av ungdommene.

Skrevet

Er det snakk om en liten bygd der folk kjenner hverandre ville jeg tatt en ringerunde. Sagt at vi ikke visste hvem det var, og at det ikke var noe som tydet på at akkurat DERES barn var involvert. Men at dere ringte til alle fordi dere gjerne ville at foreldrene ungdommer i denne alderen skulle få vite om dette slik at de kunne snakke med ungdommene sine om det. Og at derte håpet at de ungdommene som faktisk stod bak fikk beskjed om alvoret i å gjøre noe sånt.

Si at dere så langt ikke hadde snakket med politiet, men at dere kom til å gjøre det, i tilfelle det var flere eldre mennesker som opplevde det samme. (for det kan jo faktisk være)

Det kan også være en ide å snakke med lokalavisa.

Skrevet

Fy søren :o HVor ondskapsfulle kan man bli?

Jeg er dyyypt sjokkert over en slik oppførsel!

Jeg hadde garantert ringt politiet og gjort dem oppmerksomme på det!

Blir så utrolig lei meg når jeg hører om slikt :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...