Angelina Skrevet 15. juli 2002 #1 Skrevet 15. juli 2002 Ja, så var det gjort da! Skulle egentlig hatt utdrikningslag forrige helg, men da klarte jeg å forpurre planene deres med å reise bort, så denne helgen var det ikke alle som kunne komme. Vi endte opp med å väre kun 4 stk, uten at det la noen nevneverdig demper på stemningen. De dukket opp stille og fredelig klokken 10 på lördag morgen, og tok en kopp kaffe på verandaen med meg. Mens vi sitter der hörer jeg et bröl på framsiden av huset! Selvfölgelig, en motorsykkel! Det ingen av dem visste, var at jeg er hysterisk redd for motorsykler etter en noe skremmende opplevelse i mine ungdomsår. Har ikke sittet på et slikt monstrum på 15 år! Det var bare å kle på seg utstyret, be en stille bönn og lukke öynene! Jeg lärte i hvertfall noe nyttig: Når jeg får panikk, hverken prater eller forstår jeg finsk! Satt hele turen å letet i hjernen etter det finske ordet for å drepe! Vel framme ved et hotell som har et fantastisk turområde i närheten, fikk jeg förste premie. De hadde klippet ut bilder av halvnakne menn og klistret på sigarettpakker som jeg fikk hver gang noe var gjort. Det hörer med til historien at det er stokk umulig å få tak i mitt sigarettmerke heromkring, så jeg må vanligvis til Sverige for å få tak i dem. Så la vi ut på tur opp gjennom skogen, opp til et utsiktspunkt hvor vi hadde piknik med champagne og jordbär. Eneste problemet var at hele dagen lå temperaturen rundt 33 grader, så svettenivået var höyt! Da vi kom ned igjen fikk jeg utlevert penn og papir og skulle skrive ned hvorfor jeg elsket min forlovede. Da dette var gjort, måtte jeg ha höytlesning av brevet, så pakket vi det i et glass med lokk og gravde det ned i skogen. Fikk så beskjed om at dersom vi noengang fikk problemer med ekteskapet, kunne vi bare grave opp glasset og bli påmint om hvorfor vi hadde giftet oss. Så hadde vi en liten uhöytidelig fotballkonkurranse, hvor de hadde en plate med flere hull i som jeg skulle få fotballen gjennom for å få poeng. I tillegg hadde de fått tak i en fartsmåler fra politiet sånn at de fikk målt hvor fort jeg kunne sparke ballen. Nå begynte de fysiske aktivitetene å ta slutt, så vi satte oss i bilen og kjörte avsted. Da bar det til et badehotell i närheten hvor jeg fikk massasje og massasjebad med roseduft. Luktet som et helt bordell når jeg kom ut igjen! Deretter bar det til en av venninnene mine for å spise litt, ta en dusj og fikse fasaden litt för vi gikk på byen. Her utstyrte de meg med et "missebånd" hvor det på baksiden sto "Miss Norway" og på framsiden "Belongs to Tony". Genial ide, syntes de! Så fikk jeg en bok hvor jeg skulle samle råd for ekteskapet fra folk vi mötte. Boken ble etterhvert fylt på runde fra bar til bar, men ikke helt med hva vi hadde tenkt. Det utviklet seg til en veldig internasjonal bok, hvor vi til slutt hadde skriverier på 12 forskjellige språk! Det mest rörende var en gammel dame vi mötte som hadde värt gift i 48 år, og var blitt enke for noen måneder siden. Hun gråt en liten skvett, men gav en mengde gode råd til oss, og så fikk jeg en stooor klem fra henne da vi gikk videre! Deretter havnet vi i tröbbel på en bar, med dette "missebåndet" mitt. En av venninnene viste frem hva som sto på framsiden, og en sinnsykt flott fyr sto og så på dette litt på avstand, så satte han rolig fra seg glasset sitt og kom bort og rakte fram hånden. Vi trodde alle at han skulle gratulere meg, så vi ble litt lange i ansiktet da han sa: "Good evening, I'm Tony!" Det hadde ikke helt slått mine genivenner at dette er et ganske vanlig navn... Det hele toppet seg rundt klokken 1 da vi alle begynte å bli lettere beruset, og vi fant ut at vi skulle dra til en bensinstasjon i närheten og hoppe på de store trampolinene de har der... Needless to say: Vi har alle noen uforklarlige blåmerker i ettertid... Deretter dro vi til en nattklubb, hvor det viste seg at de arrangerte et bryllup i selskapslokalene i 2. etasje. Her holdt vi da på å havne i slåsskamp med bruden! Tydeligvis var de allerede begynt å krangle, og da brudgommen entret nattklubben og fant ut at det var en fantastisk god ide å danse med meg, var tydeligvis hennes tålmodighet slutt! Vi på vår side hadde ingen ide om hva som foregikk, siden fyren hadde forklart at han var brudgommens forlover! Klart eksempel på den type ektemann ingen av oss vil ha....? Da nattklubben stengte, tok vi turen til en strand i närheten, og bedrev litt bading klokken 5 på morgenen. Så fant vi ut at dette egentlig var en bra avslutning på kvelden, og tok våre små, trötte öyne med oss hjem. Alt i alt, til tross for små problemer underveis, og dårlig oppmöte, en helt utrolig morsom dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå