Gå til innhold

Kronisk tette bihuler. Erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lenge slitt med tett nese, stor snørrproduksjon, og plaget med snørr og slim i svelget. CT viste at jeg har tett bihuler. Er det noen som har erfaringer med dette? 

Går på nesespray, men føler ikke at den hjelper. Har også gått på rinexin-tabletter i et par uker, uten at det heller hjalp. 

Lurer litt på hva veien videre er. Burde jeg få henvisning til spesialist? 

Hvordan ble dere kvitt problemet? 

Anonymkode: bbcab...d24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd Fenu Max? Det er kapsler med timian og bukkehornsfrø, selges på apotek og naturkostbutikker. 

For meg har det fungert utrolig bra. Før ble jeg ofte helt potte tett, og nesespray hjalp i 2-3 timer max. Men når jeg tar maxdose av Fenu Max slipper jeg sprayen helt, og er ikke tett i det hele tatt :) Verdt å prøve?

Anonymkode: 31d2b...40d

Skrevet

Jeg var i flere år plaget med tette bihuler med tilhørende smerter med varighet opp til en uke av gangen, dette flere ggr i året. Nesten hver gang ble forskjølet, fikk jeg tette bihuler. Dette var veldig plagsomt og smertefullt. Dette endret seg drastisk etter at jeg ble operert oppi nesen. En veldig kortvarig operasjon. Første året etter operason var jeg ekstremt tett, verre enn før, og følte at operasjon hadde omvendt virkning, men etter det ble det bedre, og nå har jeg ikke hatt tette bilhuler på lenge (nesten flere år siden faktisk). Blir fortsatt forskjølet, men uten tette bilhuler.

I tillegg tar jeg rinexin så fort jeg begynner å bli forskjølet, 1-2 tbl i et par dager ved forskjølelsestart, fungerer utmerket. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...