AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #1 Skrevet 7. februar 2016 Hei! Jeg har lenge vært engstelig for kreft. 1 av 12 kvinner vil få brystkreft i løpet av livet. Jeg vurderer å fjerne brystene for å erstatte 'innmaten' med silikon. Noen som har gjort dette tidligere? Vil de da fjerne alt av fett etc også, eller fjerner de kun kjertler osv? 😊 Anonymkode: faaa4...97b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #2 Skrevet 7. februar 2016 Dette får du neppe noen til å utføre på en frisk kvinne uten arvelig bryst og eller eggstokk kreft. Hva blir det neste du skal fjerne da, etterpå, for å unngå å få kreft? Normal sykdomsangst har alle men dette er langt over normalen. Anonymkode: 2a1d8...aba 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #3 Skrevet 7. februar 2016 Ingen seriøse kirurger fjerner friske kroppsdeler, heller ikke bryst såfremt man ikke er bærer av et arvelig kreftgen. Da fjernes kjertler og fett, og det legges eventuelt inn silikon. De som utfører fjerning av bryst er sykehusleger, og du må som sagt ha en indikasjon (frisk genbærer eller kreftsyk) for at de skal fjerne noe. Brystene ser og kjennes ikke ikke helt naturlige ut etterpå, det er ikke som et vanlig silikonbryst. Anonymkode: 63d99...5a1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #4 Skrevet 7. februar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette får du neppe noen til å utføre på en frisk kvinne uten arvelig bryst og eller eggstokk kreft. Hva blir det neste du skal fjerne da, etterpå, for å unngå å få kreft? Normal sykdomsangst har alle men dette er langt over normalen. Anonymkode: 2a1d8...aba Hei! Jeg vil selvsagt betale dette selv 😊 Hvis jeg uansett skal ta silikon så ser jeg ingen grunn til å ikke fjerne. De har i motsetning til livmor feks ingen praktisk betydning.! 1 av 12 er ganske så høy statistikk spør du meg. Ts 😊 Anonymkode: faaa4...97b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #5 Skrevet 7. februar 2016 Menn har en viss risiko får å få prostatakreft, hva mener du jeg (en mann) bør gjøre med det ts...? Anonymkode: fcc2f...ca3
Chizue Skrevet 7. februar 2016 #6 Skrevet 7. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn har en viss risiko får å få prostatakreft, hva mener du jeg (en mann) bør gjøre med det ts...? Anonymkode: fcc2f...ca3 Bli kvinne
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #7 Skrevet 7. februar 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg vil selvsagt betale dette selv 😊 Hvis jeg uansett skal ta silikon så ser jeg ingen grunn til å ikke fjerne. De har i motsetning til livmor feks ingen praktisk betydning.! 1 av 12 er ganske så høy statistikk spør du meg. Ts 😊 Anonymkode: faaa4...97b Amming? Og det virker ikke helt som at du forstår statistikk... Anonymkode: 86a5c...829 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #8 Skrevet 7. februar 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg vil selvsagt betale dette selv 😊 Hvis jeg uansett skal ta silikon så ser jeg ingen grunn til å ikke fjerne. De har i motsetning til livmor feks ingen praktisk betydning.! 1 av 12 er ganske så høy statistikk spør du meg. Ts 😊 Anonymkode: faaa4...97b Privatklinikker fjerner ikke bryst. Anonymkode: 63d99...5a1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #9 Skrevet 7. februar 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg vil selvsagt betale dette selv 😊 Hvis jeg uansett skal ta silikon så ser jeg ingen grunn til å ikke fjerne. De har i motsetning til livmor feks ingen praktisk betydning.! 1 av 12 er ganske så høy statistikk spør du meg. Ts 😊 Anonymkode: faaa4...97b Du lever i en villfarelse. Det er ikke sånn i Norge at bare du har penger så kan du kommandere en kirurg til å gjøre som du vil. En kirurg jobber etter etiske retningslinjer og bryter han den, risikerer han å miste både legelisensen sin og levebrødet sitt. Om du får noen til å leggebinn silikon på deg spørs og på det medisinske behovet. Du kan heller ikke fjerne begge bryst sin innmat og i samme operasjon få lagt inn silikon. Statisktikken din biter heller ikke på en seriøs kirurg med respekt for egen etikk og levebrød. Vær glad du har bryst, å gå uten er ingen fornøyelse. Anonymkode: 2a1d8...aba 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #10 Skrevet 8. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg vil selvsagt betale dette selv 😊 Hvis jeg uansett skal ta silikon så ser jeg ingen grunn til å ikke fjerne. De har i motsetning til livmor feks ingen praktisk betydning.! 1 av 12 er ganske så høy statistikk spør du meg. Ts 😊 Anonymkode: faaa4...97b Ingen praktisk betydning? Kan man amme da, etter å ha fjernet brystene inkl melkekjertlene? Anonymkode: b1b55...79c 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #11 Skrevet 8. februar 2016 Ps Amming beskytter mot kreft Anonymkode: b1b55...79c 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #12 Skrevet 8. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har lenge vært engstelig for kreft. 1 av 12 kvinner vil få brystkreft i løpet av livet. Jeg vurderer å fjerne brystene for å erstatte 'innmaten' med silikon. Noen som har gjort dette tidligere? Vil de da fjerne alt av fett etc også, eller fjerner de kun kjertler osv? 😊 Anonymkode: faaa4...97b Hvor mange år er du? Har du fått barn? Er det brystkreft i familien? Har du evt tatt mammografi? Undersøker du brystene dine jevnlig selv? Har du snakket med fastlegen om din frykt? Anonymkode: b1b55...79c 1
ViljaH Skrevet 8. februar 2016 #13 Skrevet 8. februar 2016 Dette synes jeg er tullprat. Man fjerner ikke friske organer uten klart forhøyet risiko. Hvordan skal du verne deg mot, tja, lungekreft eller hjernekreft? Fjerne..? 1
Anglofil Skrevet 8. februar 2016 #15 Skrevet 8. februar 2016 Tråden er ryddet for potensielt helseskadelige råd, samt svar til dette. Yvonne (mod)
Ferny Skrevet 8. februar 2016 #16 Skrevet 8. februar 2016 Kjenner en som fikk brystkreft i ene brystet, hun valgte å fjerne begge. Ingen brystkreft i familien her, men hadde det gått igjen i slekten - lett, jeg hadde fjernet de. Silikon kan være like pent - pluss at da kunne jeg fått større pupper, hehe.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 8. februar 2016 #17 Skrevet 8. februar 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #18 Skrevet 8. februar 2016 Litt trist at TS ser det på som en lettvint løsning og fjerne brystene. De opererer ikke sånn uten videre. I risikogruppen fjerner de og lymfekjertlene under armene. Mange sliter med ødem i etterkant. Jeg har selv en mor som er operert for kreft i brystet. Kan trygt si at det ikke har vært noen dans på roser i ettertid siden ene brystet er fjernet med radikal operasjon. Man er aldri garantert og ikke få kreft noe sted i kroppen. Leger opererer nok heller ikke på grunnlagt av frykt. Anonymkode: 2128c...8de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå