GÃ¥ til innhold

Strikkekrise!! Hjelp 😳

Gjest HappyWaffle

Anbefalte innlegg

Gjest HappyWaffle

har strikket et par votter med mønster, mine første votter å merka det når jeg var ferdig med begge at jeg har strikket den ene løsere en den andre sånn at de har fått forskjellig størelse 😩 kan noen si meg om det går an å strekke en, krympe en eller gjøre NOE som får de litt likere? Er snakk om rundt en cm forskjell på lengde og litt romsligere (som ikke har så mye å si da det er veldig lite merkbart) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg den som er for liten i en balje med lunken/varmt vann og balsam. Etter ca. 10 minutter kan du strekke den.

Anonymkode: 5647c...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, marihøna1991 skrev:

har strikket et par votter med mønster, mine første votter å merka det når jeg var ferdig med begge at jeg har strikket den ene løsere en den andre sånn at de har fått forskjellig størelse 😩 kan noen si meg om det går an å strekke en, krympe en eller gjøre NOE som får de litt likere? Er snakk om rundt en cm forskjell på lengde og litt romsligere (som ikke har så mye å si da det er veldig lite merkbart) 

Evt strikk et par til, der den ene votten er løs og den andre fast :) Så har du to par som stemmer overens

Anonymkode: 57d17...ca8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukt den minste, og strekk den forsiktig ut med dampstrykejern. Det går fint, du må bare være litt tålmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
57 minutter siden, drikkerbrushverdag skrev:

Fukt den minste, og strekk den forsiktig ut med dampstrykejern. Det går fint, du må bare være litt tålmodig :)

Har ikke strykejern så den kan bli vanskelig ;p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Legg den som er for liten i en balje med lunken/varmt vann og balsam. Etter ca. 10 minutter kan du strekke den.

Høres ut som noe jeg må prøve :) an det være hvilken som helst balsam? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HappyWaffle
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Evt strikk et par til, der den ene votten er løs og den andre fast :) Så har du to par som stemmer overens

Anonymkode: 57d17...ca8

Joda det å går :P bruker jo bare rett over en dag på en vott :P får se om jeg gidder ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ull i strikk skal aldri ligge stille i vann. Og når du ber ts legge bare en vott i vann, så vil hun i tillegg til ulik størrelse få ulik farge. Jippi, votrene blir enda mer Ulike. 

Hjemmestrikk er qnnerledes enn masseprodusert vare, det gjør hjemmestrikk unik. Så liten forskjell som dette er ikke noe å bry seg om. Ellers så er det å strikke en vott til. 

Strikke krisen din tillater jeg meg herved å avlyse. Trodde du hadde mistet alle maskene i strikketøyet ditt eller noe annet strikketøykritisk. 

Anonymkode: d07dc...892

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ull i strikk skal aldri ligge stille i vann. Og når du ber ts legge bare en vott i vann, så vil hun i tillegg til ulik størrelse få ulik farge. Jippi, votrene blir enda mer Ulike. 

Hjemmestrikk er qnnerledes enn masseprodusert vare, det gjør hjemmestrikk unik. Så liten forskjell som dette er ikke noe å bry seg om. Ellers så er det å strikke en vott til. 

Strikke krisen din tillater jeg meg herved å avlyse. Trodde du hadde mistet alle maskene i strikketøyet ditt eller noe annet strikketøykritisk. 

Anonymkode: d07dc...892

Oj det ante jeg ikke 😳 jeg er ganske fersk i strikkefaget så jeg veit liksom ikke hva som er akseptabelt når det kommer til feks forskjell på votter 😂 det skal være en barselgave til ei veninne så vil jo gjerne at de skal være så fine som mulig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest woman in black

Du kan fukte/gjøre den minste votten våt og deretter strekke den slik at den blir lik den største😊 Gjort det mange ganger selv, men jeg ville ikke ha latt den ligge lenge i vannet, kun så den blir våt😊 Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
19 timer siden, woman in black skrev:

Du kan fukte/gjøre den minste votten våt og deretter strekke den slik at den blir lik den største😊 Gjort det mange ganger selv, men jeg ville ikke ha latt den ligge lenge i vannet, kun så den blir våt😊 Lykke til

takk, jeg tror jeg må prøve på det :) er så synlig at den ene er lenger en den andre så det blir så dumt :') 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...