Gå til innhold

Aske i ørene, hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

For litt siden fikk jeg en byll/kvise inne i øreflippen som gjorde sinnsykt vondt, og i mitt (dumme) og desperate forsøk på å kvitte meg med denne forsøkte jeg å stikke inn en nål for å ta hull. Jeg tok en fyrstikk og brente tuppen, slik at den ble svart av aske før jeg stakk tre hull...

Problemet er at nå flere uker senere har jeg fremdeles aske i nålehullene jeg tok, og det er tre svarte hull! Hva bør jeg gjøre? Kan det være "farlig"?

Jeg vil kun ha tips som jeg kan bruke for å løse dette, og ikke noe etterpåklokskap; jeg har allerede lært at dette var en dum idé.

Anonymkode: 2956e...a11

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For litt siden fikk jeg en byll/kvise inne i øreflippen som gjorde sinnsykt vondt, og i mitt (dumme) og desperate forsøk på å kvitte meg med denne forsøkte jeg å stikke inn en nål for å ta hull. Jeg tok en fyrstikk og brente tuppen, slik at den ble svart av aske før jeg stakk tre hull...

Problemet er at nå flere uker senere har jeg fremdeles aske i nålehullene jeg tok, og det er tre svarte hull! Hva bør jeg gjøre? Kan det være "farlig"?

Jeg vil kun ha tips som jeg kan bruke for å løse dette, og ikke noe etterpåklokskap; jeg har allerede lært at dette var en dum idé.

Har du forsølt å rense de hullene med pyrisept (på en q-tips el.l.)?

Anonymkode: e5bad...e91

Skrevet

Ja, har også forsøkt å stikke opp hullene på ny før jeg renser med q-tips og Pyricept, men ingenting går av. Vanskelig å si hvor dypt det sitter..:sprettoy:

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har også forsøkt å stikke opp hullene på ny før jeg renser med q-tips og Pyricept, men ingenting går av. Vanskelig å si hvor dypt det sitter..:sprettoy:

Kanskje du bør få hjelp av legen din til å få renset bort det svarte? Jeg ville snakket med legen om det og spurt om hjelp

• Liker 1
Skrevet

Det der blir jo omtrent som å tatovere seg, de vil nok bli værende for alltid. Fargestoffet/sot hang fast i nålespissen da du stakk, og da blir det nok der....

Har selv merke på øreflippen etter at jeg tegnet plassering for hullet jeg skulle ta (selv!) med en penn. Og det er nesten 40 år siden.

Skrevet
2 minutter siden, reiseglad skrev:

Det der blir jo omtrent som å tatovere seg, de vil nok bli værende for alltid. Fargestoffet/sot hang fast i nålespissen da du stakk, og da blir det nok der....

Har selv merke på øreflippen etter at jeg tegnet plassering for hullet jeg skulle ta (selv!) med en penn. Og det er nesten 40 år siden.

Huff da, det var dårlig nytt! Er jo ikke veldig gira på å ha disse tre sorte hullene i ørene for alltid.. :ohmy: Usikker på om jeg har lyst til å plage legen min med dette, men kan kanskje vurdere det om noen her mener det kan være skadelig å la det være sånn?

Skrevet
4 minutter siden, reiseglad skrev:

Men det må da gå an å få det fjernet, på samme måte som tatoveringer fjernes?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det må da gå an å få det fjernet, på samme måte som tatoveringer fjernes?

En prikk etter et stikk? Vil tro det er til å leve med......

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, reiseglad skrev:

En prikk etter et stikk? Vil tro det er til å leve med......

TS her.

Det er tre sorte prikker på øreflippen. Og, ja, det går selvfølgelig an å leve med.
Men ingen tror altså at dette kan være skadelig, at asken kan gå i blodet eller whatever?

Skrevet

Hvis det er flere uker siden du stakk, er nok risikoen for infeksjon borte, for stikkene i seg selv er jo grodd. Så det trenger du ikke å bekymre deg for. Se på prikkene som et minne om at du tok en merkelig avgjørelse engang. :)

Skrevet

Det er nok bare tatovert aske. Samme som hvis man ikke fjerner grus og sand fra skrubbsår. Er ikke så mye å gjøre med, og ikke farlig ettersom det ble grundige varmebehandlet, men du kan jo krysse fingrene for at det blekner etterhvert. Tips: tørk soten av nålen med en steril kompress neste gang :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...