Gå til innhold

Kronisk mageproblem

Fremhevede innlegg

Skrevet

For 13 år siden fikk jeg en tarminfeksjon på ferie i syden og har siden det slitt med mageplager. Ingen leger jeg har vært hos (allmennleger og indremedisinere) har funnet ut av hva som er problemet. De sier bare at det har noe med galleblæren å gjøre og at jeg skal fortsette med Somac. Ingen funn på noen prøver eller undersøkelser bortsett fra at avføringsprøvene alltid viser bittelitt forhøyet av det som sier om man har en betennelse i kroppen, men alle har sagt at det er altfor lavt til å ha noen betydning.

Plagene mine (oppstår kun etter måltider) er ubehag helt øverst i magen, halsbrann og lysegul avføring. Smertene i magen og halsbrannen er verst om jeg spiser mye grønnsaker, ikke når jeg spiser fet mat. Somac hjelper, men jeg er fremdeles plaget om jeg spiser grønnsaker. Jeg kan lindre halsbrannen om jeg spiser mye brød. Jeg har forsøkt forskjellige dietter som f.eks. lav fodmap og melkefritt, men synes ikke det har hjulpet nevneverdig. 

Jeg har noe slim i halsen stort sett hele tiden, og må ofte kremte for å klare å snakke. Tidvis må jeg hoste opp slim etter måltider (uavhengig om jeg har spist kald eller varm mat). 

Er det noen som kjenner seg igjen og som har noen tips til hva jeg (eller legen min) kan forsøke? 

Anonymkode: b291f...436

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...