Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er gravid og har i en god stund vært avhenig av kaffe. Jeg har også fått tilbakefall av angst og føler jeg må stoppe med koffeininntaket fordi noen ganger blir det for mye. Jeg sliter skikkelig med å slutte for jeg blir så veldig slapp og døsig i hele kroppen. I tillegg føler jeg meg skikkelig nedstemt når jeg ikke får den daglige dosen min. Noen som vet om dette vil vedvare eller er det bare abstinenser som jeg må tåle for en god stund? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok litt an på deg som person, men de gangene jeg har kuttet ut koffein helt har det vært tungt noen dager og kanskje opp til en uke. Hodepine, trøtthet osv. Så går det seg gradvis til igjen. Drikk noe annet i stedet og sørg for at du tar avvendingen i en helg eller i en periode da du kan sove litt mer enn vanlig eller gjøre ting som du ikke forbinder med kaffekoppen.

Om du er gravid, så er det vel en sjanse for at slappheten kommer av det også. Sørg for at du får i deg nok vann og vitaminer. Kanskje kan du også lure deg selv litt med koffeinfri kaffe av og til?

Skrevet
46 minutter siden, Whoops skrev:

Det kommer nok litt an på deg som person, men de gangene jeg har kuttet ut koffein helt har det vært tungt noen dager og kanskje opp til en uke. Hodepine, trøtthet osv. Så går det seg gradvis til igjen. Drikk noe annet i stedet og sørg for at du tar avvendingen i en helg eller i en periode da du kan sove litt mer enn vanlig eller gjøre ting som du ikke forbinder med kaffekoppen.

Om du er gravid, så er det vel en sjanse for at slappheten kommer av det også. Sørg for at du får i deg nok vann og vitaminer. Kanskje kan du også lure deg selv litt med koffeinfri kaffe av og til?

Takk for svar. Jeg får heller holde ut noen dager da. Følte du deg nedstemt/uro når du sluttet? 

Skrevet
11 minutter siden, Carinzz skrev:

Takk for svar. Jeg får heller holde ut noen dager da. Følte du deg nedstemt/uro når du sluttet? 

Jeg ble sur og "premenstruell". Dvs irritert. Omtrent det samme som å slutte med hva som helst annet man er avhengig av. :) Gi det en uke eller to og skyld på graviditeten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...