Gå til innhold

Dårlig hud av spiseforstyrrelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, startet denne i en annet tråd, men den passer kanskje bedre her

Er det noen her som har hatt bulimi og blitt friske? Lurer på om dere fikk bedre hud etterpå. Jeg har hatt bulimi/anoreksi noen år nå. Jobber med å bli helt frisk, men motivasjonen kommer og går. Er i midten av tyveårene og synes huden in er skikkelig stygg og gusten. Kan dette skyldes kostholdet mitt? Bør også nevne at jeg drikker ekstremt mye pepsi max, kunstige søtningsmidler etc.

Anonymkode: bf7e6...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt bulimi, men stygg og gusten hud kan nok skyldes kostholdet. Det trenger forøvrig ikke være kostholdet som har skylden alltid, noen sliter av natur med huden sin. Selv har jeg et ok kosthold men sliter ekstremt med kviser, grov hud og store porer og har fått beskjed om at kostholdet ikke er problemet, det er hormoner og alt det der. Jeg tviler sterkt på at pepsi max har innvirkning på huden, kunstige søtningsmidler gir nok ikke kviser i seg selv. 

Anonymkode: e8446...d71

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt gir spiseforstyrrelser dårlig hud. Og hår. Og tenner. Og hjerte. Kroppen får jo ikke næring. Kroppen må ha næring for å holde seg vedlike.

Anonymkode: 6b735...19b

• Liker 2
Skrevet

Jeg er blitt frisk og har fått en mye penere hud! Tidligere hadde jeg mye kviser og nupper (spesielt rundt munnpartiet) og huden var skikkelig livløs (tonet nærmest mot grågrønn), men alt dette ble bedre etter jeg ble frisk! kan fortsatt få en kvise og to i blant, men er en enorm forskjell! drikker fortsatt pepsimax, men har kuttet ut enorme mengder suketter og dent-pastiller;) i tillegg til at jeg gir kroppen min mat som den får lov til å beholde.

Anonymkode: 4f273...786

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt anoreksi/bulimi i 13 år, og har fin hud. Men jeg er kanskje unntaket, for all logikk tilsier at det skader huden.

Anonymkode: f602b...d22

Skrevet

13 år .... wow... :(

Anonymkode: 182e1...89c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt anoreksi/bulimi i 13 år, og har fin hud. Men jeg er kanskje unntaket, for all logikk tilsier at det skader huden.

Da foregår nok ødeleggelsene dine mest innvendig, som på hjertet. Kroppen din må ha næring for å virke. Får den ikke det utenifra så tar den det innenfra med å spise opp muskler og organer.

Anonymkode: 6b735...19b

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, startet denne i en annet tråd, men den passer kanskje bedre her

Er det noen her som har hatt bulimi og blitt friske? Lurer på om dere fikk bedre hud etterpå. Jeg har hatt bulimi/anoreksi noen år nå. Jobber med å bli helt frisk, men motivasjonen kommer og går. Er i midten av tyveårene og synes huden in er skikkelig stygg og gusten. Kan dette skyldes kostholdet mitt? Bør også nevne at jeg drikker ekstremt mye pepsi max, kunstige søtningsmidler etc.

Når kroppen ikke får de næringstoffene den trenger via mat og drikke er det helt opplagt at dette går ut over kroppens største organ, huden. 

Anonymkode: c418c...afb

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer og an på hvilke briller en bruker når en vurderer dette. 

Anonymkode: c418c...afb

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er blitt frisk og har fått en mye penere hud! Tidligere hadde jeg mye kviser og nupper (spesielt rundt munnpartiet) og huden var skikkelig livløs (tonet nærmest mot grågrønn), men alt dette ble bedre etter jeg ble frisk! kan fortsatt få en kvise og to i blant, men er en enorm forskjell! drikker fortsatt pepsimax, men har kuttet ut enorme mengder suketter og dent-pastiller;) i tillegg til at jeg gir kroppen min mat som den får lov til å beholde.

Anonymkode: 4f273...786

Ts her. Takk for svar. Det er spesielt dette som plager meg. Synes ofte jeg ser sjøsyk ut fordi huden har et slags grønn-grått skjær med smårøde nupper. Er også vanvittig hoven i ansiktet på morgenen. Flere jeg kjenner som har påpekt det.Blir bedre utover kvelden, men ikke før nærmere syv-åtte-tiden.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Takk for svar. Det er spesielt dette som plager meg. Synes ofte jeg ser sjøsyk ut fordi huden har et slags grønn-grått skjær med smårøde nupper. Er også vanvittig hoven i ansiktet på morgenen. Flere jeg kjenner som har påpekt det.Blir bedre utover kvelden, men ikke før nærmere syv-åtte-tiden.

...for ikke å snakke om at jeg ofte er så tørr i huden at jeg flasser. Pleide å være ganske fet i huden før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...