Gå til innhold

Hun har fattet interesse for min rake motsetning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dater for tiden en jente. Vi har det fint sammen, men har ikke møttes veldig ofte. Var på fest med henne her om dagen sammen med noen felles venner, samt et par andre bekjente av henne. Jeg merket med en gang at den ene fyren ikke virket helt i vater. De har tydeligvis kjent hverandre nesten hele livet.

Han er min rake motsetning. Han virker som en stereotypisk "pappagutt" uten at jeg tror at han har så veldig mye penger. Han er nok også avhengig av lettere narkotiske stoffer. Jeg er veldig lite sjalu av meg, men reagerer mer på det at hun faktisk viser litt interesse overfor han. Både jeg og flere av de andre ser jo at han ikke er genuint interessert i henne heller. Jeg lurer litt på hva hun tenker på og finner oppførselen hennes overfor han som svært lite attraktiv. Han truet også med å banke meg, ruset som han var, noe jeg egentlig synes var litt komisk. Men jeg forventet at hun kom til å be han om å gå, noe han ikke gjorde. Det gjorde heldigvis noen av de andre vennene hennes før det hele eskalerte. Vi endte opp med å ha sex for første gang den kvelden.

Jeg begynner å bli ganske glad i henne, men jeg har også tidligere mistet interessen i forhold til andre jenter som har oppført seg lignende. Er lei av å forsøke å etablere relasjoner for at det så rakner opp. Hvor finner jeg jenter som vet hva slags menn de ønsker å ha i livet sitt? Jeg hadde syntes det hele hadde vært mye greiere om han hadde vært en hyggelig og snill fyr.

Anonymkode: 5109f...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skjønner tydeligvis ikke at kvinner er slaver for følelser. Heller en spennende fyr som får henne til å føle noe, enn en fyr som er snill og god.

Du er rett og slett ikke spennende nok for disse damene. Stabilitet ønsker de når disse mennene ikke lenger tar henne med på berg og dalbanen. Da er plutselig ikke du et dumt valg

Anonymkode: b2973...dd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg holder på med blant annet ekstremsport og reiser mye rundt så er ikke tilgjengelig 24/7. Jeg har også en del andre beilere, noe hun er klar over. Hva slags spenning er hun ute etter da? 

Anonymkode: 5109f...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte viste hun interesse for han? Det kan jo ha vært vennskapelig, for alt vi vet.
Det virker i hvert fall spesielt om hun skulle være interessert i han når hun dater deg. I så fall bør du selvsagt kutte henne ut.

Anonymkode: 41678...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var det fra hennes side for alt jeg vet, men det var ikke det fra han sin side i hvertfall

Anonymkode: 5109f...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dame må jeg si at du høres ut som et realt catch. Så det ville vært merkelig om hun ikke synes du er topp å være sammen med.

Men det der med spenninge er spesielt. Det er mye av det samme som at menn må jakte for å føle seg maskuline. Damer jakter de også. Eller ønsker bekreftelse fra alt og alle på at de er bra nok (jo mer usikker på seg selv, jo mer bekreftelse fra andre må man ha). Antagelig ønsker hun vel helst en bekreftelse fra akkurat han fordi han er så care ovenfor henne, uten at hun nødvendigvis er tiltrukket av han.

Men du har lov til å si ifra at du ikke ønsker et forhold med en tredjepart på slep.

Anonymkode: 1b54d...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så blr jeg vli care ovenfor henne? Jeg er redd for at om jeg lar være å finne på ting med henne så kan hun finne på å dra til han. Frustrerende

Anonymkode: 5109f...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så blr jeg vli care ovenfor henne? Jeg er redd for at om jeg lar være å finne på ting med henne så kan hun finne på å dra til han. Frustrerende

Anonymkode: 5109f...7f3

Nei. Drit i å spill. Si rett ut at du ikke liker at hun er så opphengt i denne fyren og si at du går om hun fortsetter å sikle på han. 

Anonymkode: 1b54d...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så blr jeg vli care ovenfor henne? Jeg er redd for at om jeg lar være å finne på ting med henne så kan hun finne på å dra til han. Frustrerende

Anonymkode: 5109f...7f3

Det du gjør er å sette grenser for deg selv. Om du blir truet med bank så sier du klart fra at du ikke finner deg i det, men uten å oppføre deg voldelig selv (annet enn i selvforsvar selvsagt).

Så må du også være tydelig på at det ikke er aktuelt for deg å være "fifth wheel on the wagon" når det gjelder dere. Et valg om å få innpass hos han bør jo da innebære at dere ikke dater lenger. Man skal ikke være sjalu eller eiersyk, men det er helt fair å ønske seg noen som faktisk er dedikert til å bli mer kjent med deg uten at hun har behov for å kaste seg i armene på andre. Du bør også tenke gjennom om det er dama for deg, om hun fatter interesse for folk som har voldelige tendenser. 

Anonymkode: ea0fc...4f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke driv med spill, det kan ende opp med å ødelegge alt. Prøv heller å være ærlig med henne.

Anonymkode: 5c14f...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.2.2016 at 17.21, AnonymBruker skrev:

Du skjønner tydeligvis ikke at kvinner er slaver for følelser. Heller en spennende fyr som får henne til å føle noe, enn en fyr som er snill og god.

Du er rett og slett ikke spennende nok for disse damene. Stabilitet ønsker de når disse mennene ikke lenger tar henne med på berg og dalbanen. Da er plutselig ikke du et dumt valg

Anonymkode: b2973...dd3

Har aldri vært ett problem for meg. Heler en snill og god type enn en festløve/adrenalin oppsøkende type. 

Hvor du finner jenter som vet hva de vil ha i en mann? såvidt jeg vet (kan jo ta feil) alle andre steder enn 
på en fest. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Nå har jeg gitt opp dette. Hun sender meg helt dagligdagse meldinger, men virker fraværende. Jeg vil ikke bli såret mer. Får gå tilbake til å oppføre meg mer som en player igjen, men noe mer hensynsfull denne gangen. Enten det eller så drar jeg tilbake til hæren, mens jeg venter på en ny krig. Kanskje verve meg i Frankrike hvor jeg kan få en ny identitet. 

Det verste er at hun virket så søt og snill, også en smule sjenert. 

Har også etter at jeg forandret meg fått høre av en annen at jeg er "giftemateriale" nå, men at folk på vår alder ikke er interessert i sånt.

Anonymkode: 5109f...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Nå har jeg gitt opp dette. Hun sender meg helt dagligdagse meldinger, men virker fraværende. Jeg vil ikke bli såret mer. Får gå tilbake til å oppføre meg mer som en player igjen, men noe mer hensynsfull denne gangen. Enten det eller så drar jeg tilbake til hæren, mens jeg venter på en ny krig. Kanskje verve meg i Frankrike hvor jeg kan få en ny identitet. 

Det verste er at hun virket så søt og snill, også en smule sjenert. 

Har også etter at jeg forandret meg fått høre av en annen at jeg er "giftemateriale" nå, men at folk på vår alder ikke er interessert i sånt.

Anonymkode: 5109f...7f3

Vet ikke alderen din, men det er fler unge jenter enn unge gutter som drømmer om å stå brud/brudgom. :) Jeg vet om mange i alderen 18-25 som er gift.

Fatt mot. Hvor leter du etter jenter? 

Anonymkode: d12e8...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter de ofte via venner, som oftest på vorse. Da jeg møtte henne så kjente jeg ingen der bortsett fra en venn. Jeg begynte å snakke med henne siden hun virket snill, hyggelig og litt innadvendt. Det er det som er så frustrerende.

Til og med de "søte" jentene kan i virkeligheten oppføre seg så annerledes enn det jeg hadde trodd. Hadde det vært en med en litt annen personlighet så tenker jeg at jeg kunne ha takket meg selv. På menn så merker man det jo ofte på personligheten, det kunne jeg på jenter før og, men ikke nå lenger. 

Jeg er i starten av tjueårene. 

Anonymkode: 5109f...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også etter at jeg forandret meg fått høre av en annen at jeg er "giftemateriale" nå, men at folk på vår alder ikke er interessert i sånt.

Anonymkode: 5109f...7f3

De fleste fornuftige mennesker som vil ha noe ut av livet gifter seg ikke i starten av tyveårene. Det virker kanskje brutalt, men slik er det nå - ikke fordi man skal ligge rundt, men fordi man ikke er ferdig utviklet. Nesten alle giftemål inngått i den alderen ender i skilsmisse. Bruddraten er skyhøy og så og si alle forhold er midlertidige.

Du har antakelig nok gående i livet ditt nå som ung og fri og under utdannelse, ikke stress med forhold. Treff jenter, lær litt om deg selv, og lær hva du liker (for det vil forandre seg). Ingen har en gitt personlighet eller smak når de er såpass unge, selv om det er lett å tro at du "vet hva du liker". Du vil også endre deg, så ikke sats alt på en. At denne jenta kan falle for ulike gutter er helt normalt, de fleste gutter kan - og vil - også falle for ulike jenter.

 

Anonymkode: 54f85...899

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar, men jeg føler meg så stakkarslig om hun "dumper meg" for en som han... Det er lenge siden jeg var inne i dette "dategamet" så det kan jo hende at det bidrar til at jeg tar det såpass ille. Men han har ikke jobb, ingen utdanning, røyker hasj og er voldelig. Hvordan kan noen tenne på det? Føler at jeg har mistet alt av selvtillit nå

Anonymkode: 5109f...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler nesten at jeg må "gjenvinne" min maskulinitet ved å ta igjen på han

Anonymkode: 5109f...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...