AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #1 Skrevet 6. februar 2016 Tips? har mistet minimalt, men ser jeg mister mer enn vanlig og blir vel mer og mer tynnhåret. Noe jeg kan gjøre for å forebygge dette? B-vitaminer osv? Hva med vippeserum - kan det brukes til hår? Anonymkode: a9b87...c25
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #2 Skrevet 6. februar 2016 Anbefaler Spirulina og Chlorella ( fra helsekost ). De er veldig næringsrike, har b vitaminer pluss en haug av andre mineraler, jern, sink, magnesium, aminosyrer etc. Men du må være tålmodig, ta de i mange måneder før du ser resultat. Anonymkode: 6e1af...3c7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #3 Skrevet 6. februar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tips? har mistet minimalt, men ser jeg mister mer enn vanlig og blir vel mer og mer tynnhåret. Noe jeg kan gjøre for å forebygge dette? B-vitaminer osv? Hva med vippeserum - kan det brukes til hår? Anonymkode: a9b87...c25 Det kan du ikke. Da hadde de på kreftavdelingen og kreftsykepleieren din informert deg om dette i forkant av cellegift behandlingen. Du skal og være veldig forsiktig med hva du bruker av naturprodukter og andre "velmenende råd" du kan komme til å få på nettet, fordi disse rådene kommer fra folk som ikke har kjenskap til hva som kan kræsje med nettopp den cellegiften du får. Hået er ditt minste problem når du får cellegift. Håret kommer tilbake med tid og stunder når behandlingen er over. Finn deg gode hodeplagg, eller snakk med kontaktsykepleieren om muligheter for parykk dersom du føler behov for det, nå. Eventuelt bør du få informasjon om prosessene som gjør at du mister håret, da forstår du kanskje bedre hva cellegiften gjør med håret og. Husk det går over og blir bedre. Anonymkode: 028d9...21a 2
Blå politibil Skrevet 6. februar 2016 #4 Skrevet 6. februar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tips? har mistet minimalt, men ser jeg mister mer enn vanlig og blir vel mer og mer tynnhåret. Noe jeg kan gjøre for å forebygge dette? B-vitaminer osv? Hva med vippeserum - kan det brukes til hår? Anonymkode: a9b87...c25 Folsyre. Nå vet jeg ikke hva du får cellegift for. Men jeg får folsyre for å motvirke uønskede bivirkninger av cellegiften. Bla kvalme, oppkast, blødninger, tørre slimhinner og hårtap. Tar 2 mg folsyre alle dager unntatt samme dag som, og dagen etter jeg får cellegiftinjeksjoner. Men dette mæ ikke gjøres uten samarbeid med behandlende lege da folsyre er en konkurrent til noen typer cellegift og derfor hemmer effekten av disse. Jeg får 25 mg metotrexat som injeksjon i uka.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #5 Skrevet 6. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan du ikke. Da hadde de på kreftavdelingen og kreftsykepleieren din informert deg om dette i forkant av cellegift behandlingen. Du skal og være veldig forsiktig med hva du bruker av naturprodukter og andre "velmenende råd" du kan komme til å få på nettet, fordi disse rådene kommer fra folk som ikke har kjenskap til hva som kan kræsje med nettopp den cellegiften du får. Hået er ditt minste problem når du får cellegift. Håret kommer tilbake med tid og stunder når behandlingen er over. Finn deg gode hodeplagg, eller snakk med kontaktsykepleieren om muligheter for parykk dersom du føler behov for det, nå. Eventuelt bør du få informasjon om prosessene som gjør at du mister håret, da forstår du kanskje bedre hva cellegiften gjør med håret og. Husk det går over og blir bedre. Anonymkode: 028d9...21a Jeg tolket som om ts var ferdig med cellegift? Hvis du fortsatt tar cellegift ts, må du forsire deg om at den ikke krasjer med andre ting du tar. Hvis du ikke tar cellegift lenger, er Spirulina og Chlorella supre tilskudd! De er også kreftforebyggende. En ting til : mange leger vet lite om hvor viktig kosthold og endel naturpreparater kan være for helsa. Da jeg hadde farlig lavt jernlager, ble jeg kun bedt om å ta jerntilskudd, men det var først da jeg leste mye selv, at jeg begynte å ta bl.a Spirulina og Chlorella, og blodprosenten ble først da mye bedre, jernlageret mitt og. Anonymkode: 6e1af...3c7 1
Blå politibil Skrevet 6. februar 2016 #6 Skrevet 6. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan du ikke. Da hadde de på kreftavdelingen og kreftsykepleieren din informert deg om dette i forkant av cellegift behandlingen. Du skal og være veldig forsiktig med hva du bruker av naturprodukter og andre "velmenende råd" du kan komme til å få på nettet, fordi disse rådene kommer fra folk som ikke har kjenskap til hva som kan kræsje med nettopp den cellegiften du får. Hået er ditt minste problem når du får cellegift. Håret kommer tilbake med tid og stunder når behandlingen er over. Finn deg gode hodeplagg, eller snakk med kontaktsykepleieren om muligheter for parykk dersom du føler behov for det, nå. Eventuelt bør du få informasjon om prosessene som gjør at du mister håret, da forstår du kanskje bedre hva cellegiften gjør med håret og. Husk det går over og blir bedre. Anonymkode: 028d9...21a Nå er ikke kreft den eneste eller vanligste grunnen til at man går på cellegift da. Men uansett grunn så er man under såpass mye oppfølging av helsepersonell dersom man går på cellegift at det kan være greit å spørre om råd. Spesielt når mye kolliderer med cellegiften". Vil tro avdelingen som står for medisineringen din har en sykepelierlinje du kan ringe til å spørre om råd etc. Min avdeling har iallefall det, åpen 6 timer hver dag og de vet omtrent alt. Det kan også være greit å bestille fastlegen din om at det blir tatt blodprøver for å kontrollere vitaminstatus, jeg var helt tappet for det meste og huden ble iallefall seende friskere ut når vitaminstatus ble fin igjen. Vil tro det samme gjelder hår. Selv har jeg mistet mesteparten av håret mitt og vet hvor jævlig det er. Plutselig ser man veldig syk ut. Selv bruker jeg parykk når jeg "er ute blant folk" og når jeg er på jobb. Folk behandler deg annerledes når du ser syk ut. Selv ønsker jeg ikke sympati fra fremmede eller at jeg blir tatt på med silkehansker, spesielt ikke på jobben.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå