AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #1 Skrevet 6. februar 2016 Hei! Er en jente på 21 som sliter med huden.. Har vært til lege flere ganger og ble tilslutt henvist til hudlege da ingenting hjalp, der ble jeg fortalt at jeg muligens hadde atopisk eksem. Nå har jeg prøvd utallige kremer, noen av dem er vanlig hydrokortison, locoid, betnovat både flytende og krem, miniderm og elocon.. Den eneste av disse som virker i ansiktet er elocon, men problemet er at jeg samtidig sliter med kviser, så når jeg bruker denne blir jeg istedet full av kviser. Elocon skal heller ikke brukes langvarig, noe jeg føler jeg blir tvunget til da ingenting annet hjelper.. Når jeg bruker den så blir eksemet sånn høvelig i sjakk, men slutter jeg tar det ikke mer en 2-3 dager før jeg blusser opp igjen. På kviseproblemet har jeg prøvd basiron, noe som forverrer eksemet fordi dette tørker ut og etser huden. Skrubber også huden av og til for å fjerne døde hud celler. Er aldri helt bra i huden, de fleste dagene vil jeg ikke en gang gå ut av huset fordi ansiktet mitt ser så ille ut at det dreper selvtilliten.. Ikke bare er det skjemmende utseendemessig, men det svir, klør og gjør til tider vondt, føler jeg ikke vil være i mitt eget skinn lengre. Er sååå lei, ingenting hjelper skikkelig. Håper noen av dere har noen tips, hadde blitt kjempe gla! Anonymkode: 95868...b46
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå