Gå til innhold

Hva gjør jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men det jeg lurer på er altså hvordan jeg kan bare overse meg selv til fordel for datteren min. Hun er 1,5 år, og utrolig sta. Hun kan HYLgråte i lang tid om hun ikke får viljen sin. Det kan være alt mulig, som at hun ikke får kaffe, eller ikke får leke med knivene, osv. Jeg kan jo nesten ikke la henne gjøre dette av åpenbare grunner, men jeg kan heller ikke nekte folk å drikke kaffe i vår nærhet, og jeg må nesten bruke kniver (og andre farlige gjenstander) i matlagningen. Uansett hva jeg gjør når hun først har bestemt seg så nytter det ikke. Om jeg tar henne opp og trøster kan det fortsatt ta 10 minutter med intens gråt før hun gir seg. Det er umulig å avlede når hun først har fått en ide.

Noen dager kan hun omtrent gråte i ett fra hun kommer hjem fra barnehagen til hun sovner. Hun begynte i barnehagen rett etter jul, og det var på samme måte før, så det er ikke at hun er sliten etter barnehagen.

Så hva gjør jeg? Noen dager er jeg så utslitt at jeg kan så vidt tenke når hun er lagt. Jeg bare gråter til jeg selv sovner. Også er det opp og på jobb neste dag, så er det samme regla når jeg kommer hjem. I helgene gråter hun gjerne hele dagen. Det jeg ikke forstår, er hvorfor det plager meg sånn. Hun er det eneste jeg har i livet, hun er det eneste som betyr noe. Så hvordan kan hun være "plagsom" for meg? Jeg er jo mammaen hennes, jeg skal tåle det. Likevel føles det som jeg sakte men sikkert mister meg selv, og på veien mister kontakten med datteren min. 

Unnskyld, jeg ser at dette er vanskelig å forstå. Men jeg må bare poste dette i fall det er noen som skjønner hva jeg mener, og kan gi meg råd. Jeg tenker hele tiden at jeg kommer til å gi opp. Men jeg vet at jeg kan ikke gi henne opp uansett. Så hva kan jeg da gjøre? Jeg vet ikke hva jeg vil en gang. Eller, det jeg vil er å pakke bort "meg" sånn at kroppen min kan ta seg av datteren min i fred, uten at jeg er så utrolig sliten.

Anonymkode: f836f...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kjenner jeg ikke datteren din, og vet ikke hva slags samspill dere har, men at hun gråter så mye, er ikke normalt. Kan det være noe fysisk som plager henne? Har du tatt det opp med helsesøster eller lege? Hvordan er hun i barnehagen? Gråter hun like mye der? 

Skrevet

Er det like ille i helgene?

Anonymkode: aeadc...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...