Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på en måned har ofte store basert i nesa som vi må suge ut. Må ta i ganske kraftig når vi suger. Først da kommer busen og alt snørr ut. Noen ganger Gerd gråter hun eller gisper etter pusten fordi hun synes det er ubehagelig. Er det skadelig å suge/blåse ut så hardt eller kan vi fortsette med det? Nesen har ikke tatt skade av det eller blitt rød og irritert. Baby smiler igjen med en gang busen er ut, så det er kortvarig irritasjon :)

Anonymkode: 6ecbb...615

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Det er bedre å bruke saltvann først så alt blir mykere oh lettere suges ut. At baby gisper er normalt fordi de puster gjennom nese fremfor munn, men det kan høres ut som om du burde suge litt kortere om baby mister pusten(?)

Skrevet

Huff ja hun har blitt rød i ansiktet og liksom holdt pusten noen ganger. Visste ikke at de ikke pustet igjennom munnen? Det forklarer hvorfor hun blir så rar om vi blåser på henne eller plystrer..hun puster liksom inn masse luft i nesa 😂

Skrevet

Jeg har måtte gjort det på minsten en del ganger. Vi har brukt spray først og så ventet litt. Deretter blåst hardt, men sakte. 

Syns det gikk greiere da, enn da jeg prøvde å være raskest mulig. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja hun har blitt rød i ansiktet og liksom holdt pusten noen ganger. Visste ikke at de ikke pustet igjennom munnen? Det forklarer hvorfor hun blir så rar om vi blåser på henne eller plystrer..hun puster liksom inn masse luft i nesa 😂

Hvis du blåser babyen din i ansiktet så stopper den å puste fordi den da aktiverer den samme muskelen/reaksjonen den får om den blir lagt under vann. Vil ikke anbefale deg å gjøre dette så ofte... 

Gjest Runforit
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som Beccy sier så er det refleks som gjør at luftveiene stenger som ved drukning. 

Skrevet
1 minutt siden, Runforit skrev:

Som Beccy sier så er det refleks som gjør at luftveiene stenger som ved drukning. 

Huff nå fikk jeg kjempe dårlig samvittighet. Jeg og samboeren har ledd av at hun blir rar når vi blåser på henne og trodde dette var noe vare hun gjorde..Men stakkar da har hun jo ikke fått puste :( Skal aldri blåse på henne igjen! !

Skrevet
12 minutter siden, PositivPessimist skrev:

Jeg har måtte gjort det på minsten en del ganger. Vi har brukt spray først og så ventet litt. Deretter blåst hardt, men sakte. 

Syns det gikk greiere da, enn da jeg prøvde å være raskest mulig. 

Men blir ikke din baby rød i ansiktet og gisper etter pusten spesielt om du gjør det sakte? Vi blåser fort og hardt og hun synes det er veldig ubehagelig 

Gjest Runforit
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men blir ikke din baby rød i ansiktet og gisper etter pusten spesielt om du gjør det sakte? Vi blåser fort og hardt og hun synes det er veldig ubehagelig 

Jeg sugde fort og kort. Heller flere ganger om alt ikke kom ut. Men bruker du saltvann?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff nå fikk jeg kjempe dårlig samvittighet. Jeg og samboeren har ledd av at hun blir rar når vi blåser på henne og trodde dette var noe vare hun gjorde..Men stakkar da har hun jo ikke fått puste :( Skal aldri blåse på henne igjen! !

Er ikke alle som vet det. Er samme som kan skje om du tar ut baby i mer enn -10 grader. Det er ikke kulden i seg selv om er farlig , men at baby kan slutte å puste fordi luften er så kald at refleksen ved å lukke luftveiene slår inn. 

Skrevet

Ble så satt ut av dette at jeg sitter å gråter nå :( Følsom førstegangs mamma...Tenk om vi hadde blåst for lenge å drept henne? Tør ikke bruke nesesuger heller lengere nå :( Stakkar babyen min

Gjest Runforit
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ble så satt ut av dette at jeg sitter å gråter nå :( Følsom førstegangs mamma...Tenk om vi hadde blåst for lenge å drept henne? Tør ikke bruke nesesuger heller lengere nå :( Stakkar babyen min

Du, ikke stress :kose:

Du dreper henne ikke. Nå vet du det og gjør det ikke igjen. Mini her hadde en del melkeslim i nesen og det måtte ut ellers så slet han med å puste når han ammet. Funker dårlig.

Så: sprut litt saltvann i begge neseborene og sug korte og effektive sug. Lover deg at baby ikke vil dø av det ;) 

Jeg har klart å dunke babyen min i en cafévegg og albuet han når han skulle amme i sengen. Vi gjør alle feil og så lærer vi av det og går videre :troest:

Gjest marie_82
Skrevet

Du skal jo ikke blåse i nesesugeren. Herregud :ohmy:

Gjest Runforit
Skrevet
Et øyeblikk siden, marie_82 skrev:

Du skal jo ikke blåse i nesesugeren. Herregud :ohmy:

For det første: Ts har forstått at hun ikke skal blåse baby i ansiktet. Du trenger ikke å gjøre vondt verre når hun gråter av dårlig samvittighet fordi hun ikke visste det med lukke refleksen.

Hun har ikke blåst INN i nesen til baby med nesesugeren.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ho to helt ulike ting. Hun har det mye verre med pottetett nese natt etter natt enn om dere bruker noen sekunder innimellom på å suge ut gørret. Var engstelig selv da vi begynte med det, hun likte det jo ikke og prøvde vri seg unna, men det var en life saver. Nå er hun 2, klarer ikke helt å pusse nesen så nesesuger fortsatt i bruk, og nå vet hun at det blir bedre etterpå og sitter stille. 

Blåse i ansiktet er noe annet.

Anonymkode: 8ec23...6f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...