Gå til innhold

FLASS I HÅRET

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med flass i håret, og får det ikke bort uansett hva jeg bruker.. Har prøvd head & shoulders en stund nå, men det flasser like mye. Har også helt mørkt hår, noe som gjør at det vises veldig godt, spesielt over og i sidene ved pannen/over ørene.. Noen som har noe tips til å få bort flassingen?? :klo:

Anonymkode: c9417...cba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snø året rundt og garantert hvit jul, skjønner ikke hva du klager over. Dessuten i enkelte land er flass regnet som en delikatesse, spesielt hvis den er skikkelig salt og tørr blir det nesten som chips. Blir du litt småsulten har du en kiosk oppe i hodebunnen som er åpen 24/7 og attpåtil helt gratis.

Men sånn seriøst FLASS I HÅRET er kjipe greier, har du prøvd soppdrepende sjampo som du får kjøpt på apoteket?

Skrevet (endret)

Kast den head&shouldersen langt vekk og dra til en frisørsalong og forklar... Det er forskjell på tørr og fet flass. Om det drysser typ på skuldrene osv er den tørr, er den fet er den er mere "flakete" eller faller i hudflengelignende biter. (Utrolig klønete forklart....ZzzZzz)

prøv feks dandruff fra KMS. Scalp relief fra redken eller lignende. 

Den du har er syre.....! 

Endret av agnesb
Skrevet
2 timer siden, agnesb skrev:

Kast den head&shouldersen langt vekk og dra til en frisørsalong og forklar... Det er forskjell på tørr og fet flass. Om det drysser typ på skuldrene osv er den tørr, er den fet er den er mere "flakete" eller faller i hudflengelignende biter. (Utrolig klønete forklart....ZzzZzz)

prøv feks dandruff fra KMS. Scalp relief fra redken eller lignende. 

Den du har er syre.....! 

Takk for svar:biggrin: Nei det er bare generelt tørt, drysser ja. om jeg klør i hodebunnen akkurat i området over pannen/fremst på hodet og litt nedover på sidene, kommer det bare mer....:angry: Når sommeren kommer pleier det ofte å roe seg, men med en gang høsten/vinteren kommer blir det ti ganger værre:ohmy:

hilsen ts

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter veldig med flass i håret, og får det ikke bort uansett hva jeg bruker.. Har prøvd head & shoulders en stund nå, men det flasser like mye. Har også helt mørkt hår, noe som gjør at det vises veldig godt, spesielt over og i sidene ved pannen/over ørene.. Noen som har noe tips til å få bort flassingen?? :klo:

Flass i hodebunnen skyldes en sopp i huden. Den får du ikke bort uten skikkelig soppbehandlingskur. Du kan spørre på apoteket, tidligere hadde de reseptfrie shampoer. Om det finnes fortsatt, vet jeg ikke. ( 

Ellers er det å snakke med fastlegen. Det er viktig at du bruker shampo helt etter bruksanvisningen. Og Head & .... er neppe bra når du har et så omfattende problem som beskrevet. 

Anonymkode: b9a5f...031

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flass i hodebunnen skyldes en sopp i huden. Den får du ikke bort uten skikkelig soppbehandlingskur. Du kan spørre på apoteket, tidligere hadde de reseptfrie shampoer. Om det finnes fortsatt, vet jeg ikke. ( 

Ellers er det å snakke med fastlegen. Det er viktig at du bruker shampo helt etter bruksanvisningen. Og Head & .... er neppe bra når du har et så omfattende problem som beskrevet. 

Men er det nødvendigvis sopp hvis det ikke klør??
hilsen TS

Skrevet
Den 5. februar 2016 at 2.38, AnonymBruker skrev:

Men er det nødvendigvis sopp hvis det ikke klør??
hilsen TS

nei :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Det kan skyldes forskjellige ting og man kan neppe gjette hva det er - ikke riktig hårpleie, genetisk, sykdommer, eller utilstrekkelig fukting av hår (!!) som er jo viktig. Hvis du sliter med at du nødvendigvis MÅ vaske håret hver dag, så kan du bruke Vivese sjampo. http://worldglobalnews.com/47/artikler/senso-duo/?aid=80242

Den tørrer ikke hodebunnen ut, fjerner ikke all oljen man har naturligvis og derfor kan brukes hver dag.

AnonymBruker
Skrevet
Den 4.2.2016 at 2.11, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendigvis sopp. Det kan også skyldes hudsykdom som feks eksem eller psoriasis. 

Anonymkode: 8d447...3c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...