lenaaaa Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Jeg er i gang med å skrive en oppgave om Asperger syndrom -MEN jeg sliter litt. hvordan kan en sykepleier bygge en god relasjon til pasienter med Asperger syndrom`? Noen som kan hjelpe meg?? På forhånd - TAAAKK!!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Nok kunnskap om diagnosen, alle med asperger er forskjellige. Noen fellestrekk er like, behov for rutiner, stabilitiet og forutbarsighet. Dvs du må stille deg inn på pasienten og se hvordan han/ hun er i sin utvikling. Dvs alder, modenhet, forhistorie. Til det trengs det faktisk spesefikk kartlegging. Anonymkode: 373d1...729 1
Klink Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Og de fleste sliter en del sosialt på en eller annen måte. Sosiale regler osv. Være klar og tydelig i det man sier skape trygge forutsigbare rammer. 1
Sweet77 Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Her, denne e veldig bra: http://aspergerinformator.com/page/2/ Og spesielt denne, som går på kommunikasjon: http://aspergerinformator.com/2016/01/28/kommunikasjon-med-en-person-med-asperger-syndrom/
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 Alle med diagnoser under autismesekteret sliter med det sosiale,mange synes det er vanskelig med direkte øyekontakt. Min med as beskriver det som "det iser i magen"- derfor det blir for mye sosialt ( veldig høytf og kan fortelle selv ) Anonymkode: 373d1...729
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 Les om asperger. Tenk: "Hva må til for at jeg kan bygge relasjon til en person som er slik" På denne måten lærer du å tenke selv, år resonere deg frem til et svar. Selvsagt er det lurt å bruke flere kilder også. Men å spørre slik som du gjør her er en måte å gjøre arbeid på der du ikke "tar inn" det du leser og glemmer det raskt etterpå. Du leser det andre mener og sier og bare kopierer det i egen variant, du tenker ikke selv. Anonymkode: 618b3...036
Gjest Hold the door Skrevet 4. februar 2016 #7 Skrevet 4. februar 2016 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå