Quinden Skrevet 13. oktober 2004 #1 Skrevet 13. oktober 2004 Heisann! Jeg har jobbet i et vikariat i sommer og et tok slutt 01.10. De ringer til meg ved anledning og de ringte igjen idag om jeg kan jobbe 4 dager neste uke. Snakket med aetat idag og jeg kan ikke jobbe mer enn 18,5 time i uka før de tar av dagpengene mine. Forstod ikke helt hvordan dette fungerte egentlig, noen som kan hjelpe. Jeg kan altså jobbe i 50% , men overskrides disse timene, noe som de gjør på disse 4 dagene, hva skjer egentlig med dagpengene da. Får jeg ingenting uka etter. Jeg er visst litt treig... :oops: Håper noen har peiling
14062003 Skrevet 14. oktober 2004 #2 Skrevet 14. oktober 2004 Del de 4 dagene på en hel meldeperiode (2 uker) og du får dagpenger (minus det du har fått lønn for da). 2 dager ene uka og 2 dager den andre uka... Det anbefalte min veileder hos Aetat meg.
Quinden Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2004 Takk for svar! Det var lurt, har det ikke noe å si at jeg kommer over 18.5 time i løpet av de to ukene da, når det blir fordelt på 2 uker da altså, hvis jeg forstår det rett?
14062003 Skrevet 14. oktober 2004 #4 Skrevet 14. oktober 2004 Takk for svar! Det var lurt, har det ikke noe å si at jeg kommer over 18.5 time i løpet av de to ukene da, når det blir fordelt på 2 uker da altså, hvis jeg forstår det rett? Riktig, det er jo 18,5 pr. uke og ikke pr. meldeperiode... Jeg tror dog ikke det er "lov" å gjøre det, men veilederen min på Aetat anbefalte meg å gjøre det (uten at jeg spurte eller noe som helst, han bare sa det siden jeg hadde deltidsjobb).
Quinden Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2004 Ok, da gjør jeg det, takk skal du ha!
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2004 #6 Skrevet 15. oktober 2004 Aetat har noe som heter organ kalt Aetat Dagpengekontroll... Og de kommer på banen leeeenge etter at du faktisk har levert meldekortet med dine timer. Aetat Dagpengekontroll ber din arbeidsgiver fylle ut skjema som viser hvor mye du har jobbet i hvilke uker som deltidsansatt. Arbeidsgivers rapport blir kontrollert opp mot hva dine meldekort sier, og det bør jo helst stemme.... Så hvis du tar de fire dagene som du faktisk jobber i en og samme uke og melder de inn som 2 dager i uke 1 og 2 dager i uke 2, så bør du orientere arbeidsgiver om dette slik at dere melder inn det samme....
Quinden Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2004 Aetat har noe som heter organ kalt Aetat Dagpengekontroll... Og de kommer på banen leeeenge etter at du faktisk har levert meldekortet med dine timer. Aetat Dagpengekontroll ber din arbeidsgiver fylle ut skjema som viser hvor mye du har jobbet i hvilke uker som deltidsansatt. Arbeidsgivers rapport blir kontrollert opp mot hva dine meldekort sier, og det bør jo helst stemme.... Så hvis du tar de fire dagene som du faktisk jobber i en og samme uke og melder de inn som 2 dager i uke 1 og 2 dager i uke 2, så bør du orientere arbeidsgiver om dette slik at dere melder inn det samme.... Jeg har bestemt meg for å spille fair her og føre alle dagene på samme uke heller. Livredd for å miste dagpengene og da er det nok best å spille på lag med aetat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå