Gå til innhold

Det motsatte problemet

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Dette er litt spesielt: Jeg kjenner en mann, som har vært i vår omgangskrets i noen år. Underveis har han hatt to forhold som jeg vet om, begge av en varighet på under et år. Han er passe nær og passe fjern, men med gjensidig sympati og på bra bølgelengde. Derfor åpnet han seg for meg, for et par uker siden.

Litt spesielt, ja - og jeg måtte konsentrere meg for å sette meg inn i hans situasjon, og forstå at problemet hans var stort og alvorlig for ham.

Han er for stor, der nede. Virkelig. Spesielt i omkrets, men også i lengde. Vi snakker ordentlig stort, sånt man ellers må oppsøke på internett. Dette er visstnok grunnen til at forholdene røk. Kult i begynnelsen, men nokså fort slitsomt, stressende og truende. For partnerne. Her er det ikke noe halvstivt-stort, men struttende "skrått opp". Kombinert med, visstnok, en sterk kjønnsdrift, som innebærer "ofte" og "mer enn én runde". Ikke gøy når dama er redd for "morrabrød-monsteret", jeg kan forstå det. Forspill, glid og hensyntagen er noe han vet veldig, veldig godt om. Problemet finnes fortsatt.

Nå har han trukket seg fra det å prøve å finne ny kjæreste. Et par bekjentskaper endte dårlig, med spørsmål om de ikke heller kunne ligge å kose litt. Før noe var prøvd... 

Selvtilliten er nå ganske lav på dette området. Selv om dette er en langt over snittet kjekk fyr, høy og trent og med fin jobb og bra lønn og sånn. Han har bare det motsatte problemet, sier han.

Jeg foreslo å lage profil på en datingside, der han er åpen om alt. Sært, men hvis dette er et opplevd problem, bør det kanskje nevnes tidlig - på denne måten. Når man treffer en annen, kan man jo ikke si noe. Det blir for direkte, for fort. Og så risikerer han, litt senere, en ny dårlig opplevelse. Vanskelig. Uvant problemstilling. Hva bør han gjøre? Noen må da ville ha en slik fyr?

(Jeg kommer kanskje til å vise ham denne tråden)

Endret av Hunmedham
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han lager en slik profil, er ikke faren stor da for at han enten blir vurdert som skrytete med altfor stor tro på seg selv, eller at han blir valgt nettopp pga. dette, at damer vil bli opptatt av størrelsen fremfor resten av ham?

Jeg har ikke noen gode forslag, bare usikker på om det vil ha ønsket effekt å gå ut åpent med det.

• Liker 4
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Oppdatering på denne.

Han har fått seg kjæreste og de har holdt sammen i nesten tre måneder. I mai flyttet de sammen. Det rare er at hun er ganske liten og sped, men det ser ut til å funke. De virker stormforelsket. Jeg spurte ham megetsigende for en tid tilbake om "det gikk bra". Han bare smilte fett og himlet med øynene.

Det er jo bare såååå bra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Hunmedham skrev:

Oppdatering på denne.

Han har fått seg kjæreste og de har holdt sammen i nesten tre måneder. I mai flyttet de sammen. Det rare er at hun er ganske liten og sped, men det ser ut til å funke. De virker stormforelsket. Jeg spurte ham megetsigende for en tid tilbake om "det gikk bra". Han bare smilte fett og himlet med øynene.

Det er jo bare såååå bra.

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: f69a3...aac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: f69a3...aac

Hun tenker at en liten dame er trang. 

Anonymkode: 8f7fa...639

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun tenker at en liten dame er trang. 

Anonymkode: 8f7fa...639

Om en kvinne/mann er under snittet i kroppsstørelse vil ikke det fortelle noe som helst om størrelsen nedentil. 

Vet om både menn som er store men lave og kvinner som er vide og små.:)

blir som og anta alle kvinner over F eks 170 er videre en dem under.

Anonymkode: 0e8d4...d5d

• Liker 1
Skrevet

I så fall tok jeg bare feil. Vi har alle våre forutinntattheter, fordommer og stereotypier å slite med. For meg var det bare en voldsom kontrast mellom den hestepikken og den spede dama.

Men det funker tydeligvis og da har jeg lært noe i år også :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...