Gå til innhold

Hvor mye er vanlig å gi i gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nære venner?

Til en god kolega når du ikke kommer i bryllupet?

Nor du er forlover?

Når dere kommer som familie på 2 voksne og 2 barn?

Anonymkode: fb4a5...96b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gi etter evne er vel det mest normale. Eller burde i hvert fall. Ingen skal behøve å blakke seg på gaver for at noen synes at man skal gi så og så mye. Alle har forskjellig økonomi, i tillegg så er noen bryllup ekstremt dyre pga reise og overnatting på merkelige steder, og da blir det jo litt mye forlangt om man skal gi gaver i samme verdi som når man deltar på noe i nærheten.

Til nære venner har jeg gitt mellom 500 og 1000, alt etter hva de har ønsket seg.

Kollegaer har vi spleiset på med 50-100 kr per hode, men normalt sett gir jeg ikke gave til folk jeg ikke er invitert i bryllup til.

Med to voksne, synes jeg at man skal doble prisen av hva man hadde gitt som singel. Fordi man har to inntekter da.

Anonymkode: 8d53e...91f

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til nære venner? Alene: rundt 6-700, kommer an hva jeg gir. Par 1000-1200

Til en god kolega når du ikke kommer i bryllupet?Vanlig kollega: 50-100, god kollega: 2-300

Nor du er forlover? 1500+ Det viktigste er at det er en god gave. 

Når dere kommer som familie på 2 voksne og 2 barn? Har jeg ingen erfaring med. 

Anonymkode: 60d0e...77b

Skrevet

Samboeren min og jeg skal gi gave for 8-900 til et vennepar. Jeg er student og han har god inntekt. Vi bare la sammen det vi ville gitt hver for oss. 

Anonymkode: 1ecd6...9d7

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til nære venner?

Til en god kolega når du ikke kommer i bryllupet?

Nor du er forlover?

Når dere kommer som familie på 2 voksne og 2 barn?

Venner/kollegaer - 500

Nære venner/familie - 1000

Søsken/når vi er forlover - Inntil 2000

Da mine eldre søsken giftet seg var jeg alenemor på 20, og hadde lite penger, så de fikk noe til rundt 5-600 kr. Så beløpene jeg oppgir er veiledende; kommer helt an på giverens økonomi. Men jeg kan gå helt utenom disse beløpene (både høyere og lavere)dersom jeg finner "den perfekte gaven". Synes gaven i seg selv er viktigere enn prisen. Men som sagt: giverens økonomi er det avgjørende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...