Gå til innhold

Gangsperr uten grunn i lang tid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i nesten en måned hatt en gangsperr følelse i begge leggene. Det begynte en natt hvor jeg våknet av en slags "halvkrampe" i begge bena, men jeg reiste meg opp, gikk en stund og strekte begge leggene. Helt siden den kvelden (4. januar) har jeg hatt gangsperr i leggene og har konstant en følelse at det er rett før jeg får krampe (leggene sjelver og gjør litt vondt mens det skjer). I tillegg er det slik at hver gang jeg går i en litt bratt opp over bakke, eller i trapper, begynner leggene å sjelve og gjør mer vondt (altså enda mer krampefølelse).

Hva er dette her? Noen som har peiling? Skal ringe til legen, men lurte på om noen har opplevd noe lignende...

Anonymkode: a5e09...445

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sliter med muskelen inne i kjukkleggen som går fra omtrent akillessenen og festes bak kneet i leggen, idiotisk måte å forklare det på, men forhåpentligvis forståelig? 

Den muskelen er var for ting som irritererden, gjør den for kort f.eks. å gå mue i sko med litt eller mye hæl på, mye i nedoverbakke og slike ting som gjør at den ikke får strekt seg helt ut, slik som ved å gå barbeint/på sokkelesten. Den kan tøyes på plass, ved å strekke baksiden av leggen. Ellers er den meget vanskelig å få "has på" fordi den sitter så dypt i leggen og glipper lett unna en hver behandling, i følge fysioterapeut. Å bruke støøtestrømper, og å legge leggen på en varm varmeflaskehjelper. Men når du sover som best, halvvåkner du av at musklene går hylende vondt. Har du først begynt å få problemer  med dette, så er det ikke lett å bli kvitt, permanent. Det blir bedre før det er like ille og vel så det, igjen. 

Anonymkode: b20f3...91e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...