AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 Har en sønn som slurper og drikker badevann. Når vi sier at han ikke skal gjøre det gjør han det enda mer. Har tatt han ut av badebalja når han gjør det, det fører til at det ikke blir bading i det hele tatt, ikke så praktisk. Nå overser jeg det bare, kjenner jeg blir så forbanna når han ikke hører etter, men tenker at jeg gidder ikke ta kampen, og når han ikke får oppmerksomhet vil ha kanskje slutte. Han får selvfølgelig drikke i kopp, men det er ikke interessant. Tolker det derfor som at han gjør det bare for moro. Bruker ikke såpe i vannet før på slutten. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 5ea52...a12
Chiquita Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Reaksjonen avhenger jo av alderen. Dersom det er en liten pjokk, sp hadde jeg oversett det. Men et større barn er det mulig å snakke til... Men igjen, by seg minst mulig...
lunamuna Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Jeg hadde nektet dem å bade. Heretter ville det blitt dusjing. Avhengig av alder, selvfølgelig. 1
MapleSirup Skrevet 3. februar 2016 #4 Skrevet 3. februar 2016 Hadde brydd meg minst mulig. Ser heller ikke at det spiller noen rolle. Vann er vann om enn litt skittent og med såpe... Samme det Ting ungene mine har spist eller drukker på et eller annet tidspunkt: kattemat, plantejord, grus, sand, iberiasnegle, badevann, saltvann, kaffepulver, ølrester, kakedeig, puslespillbrikke,løvetann, hvitveis, perler... De har vokst opp alle sammen 3
Gjest chisandra Skrevet 3. februar 2016 #5 Skrevet 3. februar 2016 4 minutter siden, MapleSirup skrev: Hadde brydd meg minst mulig. Ser heller ikke at det spiller noen rolle. Vann er vann om enn litt skittent og med såpe... Samme det Ting ungene mine har spist eller drukker på et eller annet tidspunkt: kattemat, plantejord, grus, sand, iberiasnegle, badevann, saltvann, kaffepulver, ølrester, kakedeig, puslespillbrikke,løvetann, hvitveis, perler... De har vokst opp alle sammen Samme her.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #7 Skrevet 4. februar 2016 13 timer siden, MapleSirup skrev: Hadde brydd meg minst mulig. Ser heller ikke at det spiller noen rolle. Vann er vann om enn litt skittent og med såpe... Samme det Ting ungene mine har spist eller drukker på et eller annet tidspunkt: kattemat, plantejord, grus, sand, iberiasnegle, badevann, saltvann, kaffepulver, ølrester, kakedeig, puslespillbrikke,løvetann, hvitveis, perler... De har vokst opp alle sammen Snegle?!? Nå måtte jeg le synes det var litt søtt Anonymkode: fb0f2...0f7 1
Engel Skrevet 4. februar 2016 #8 Skrevet 4. februar 2016 Alle unger drikker litt badevann, slapp av. Avhengig av alder så snakker du til barnet om det selvfølgelig, men de gir seg med det ganske snart uansett. Siden det er snakk om badebalje her så må det jo være et barn som er maks 2-3 år eller noe? Du kan jo prøve å få fokuset over på en badeleke eller noe når han begynner å gjøre det, eller rett og slett gjøre badingen effektiv slik at han ikke rekker å drikke mye. Ungen i vannet-kroppsvask med klut-hårvask, et bad trenger ikke ta mer enn 5 min hvis det er et problem. Eller bruk dusj istedet.
MapleSirup Skrevet 4. februar 2016 #9 Skrevet 4. februar 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snegle?!? Nå måtte jeg le synes det var litt søtt Anonymkode: fb0f2...0f7 Ja Det er morsomt nå...Dengang brakk jeg meg
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #10 Skrevet 4. februar 2016 Takk for alle innspill. Han er 2,5år og veldig aktiv og krevende ellers, men storkoser seg i badebalja og får gjerne sitte der så lenge han vil. Pause for mamma og pappa.. Regner med at han tisser i vannet, synes bare det er litt ekkelt at han drikker det. I går kveld endte han opp med å bæsje i vannet, men DA er det slutt på moroa. Til sammenligning spiste vår eldste som baby en musemage som katta hadde lagt igjen, så vi er vant til verre ting... Forskjellen er bare at han på 2,5 er eldre og forstår utmerket godt at han ikke skal gjøre det, men det gjør det visst enda morsommere... Skal la det ligge, så slutter han sikkert. Ts Anonymkode: 5ea52...a12 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #11 Skrevet 4. februar 2016 Jenta vår på 2 gjør det samme, og det blir enda morsommere med tilsnakk... Det som har vært effektivt for vår del, er at vi fjerner en badeleke hver gang hun gjør det (med kun en advarsel pr leke). Ikke noe masing eller formaninger fra vår side lenger, da hun vet veldig godt at man ikke skal drikke såpevann (vi har såpe i vannet fra start, så da synes jeg ikke det skal i munnen). Anonymkode: 802fc...23d 1
Favole Skrevet 4. februar 2016 #12 Skrevet 4. februar 2016 Har ikke tenkt på det som et problem engang. Toåringen her drikker badevann hele tiden, er vel bare sånn unger er. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #13 Skrevet 4. februar 2016 10 timer siden, Sushi skrev: Alle barn drikker badevann. Det går bra! Så neimen om alle barn drikker badevann. Det er skjeldent barnndrikker badevann, så her er det ett eller annet galt på ferde. Barnnforstår instinktivt at bsdevann drikker vi ikke. Anonymkode: 57f56...abc
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #14 Skrevet 4. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Snegle?!? Nå måtte jeg le synes det var litt søtt Anonymkode: fb0f2...0f7 Min søster spiste også snegler da hun var liten. Med sneglehus og hele pakka Ville for øvrig ikke brydd meg særlig om det. Unger spiser/drikker verre ting enn badevann blandet med tiss. Anonymkode: 54afa...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #15 Skrevet 4. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så neimen om alle barn drikker badevann. Det er skjeldent barnndrikker badevann, så her er det ett eller annet galt på ferde. Barnnforstår instinktivt at bsdevann drikker vi ikke. Anonymkode: 57f56...abc Javisst... da er det noe galt hos veldig mange barn. Husker jeg drakk klorvann når vi var i svømmehall jeg... syntes det smakte så godt. Var for fristende til å la være selv om jeg fikk beskjed gang på gang. Og jeg var eldre enn 2,5, sikkert 5-6 år. Er vel ikke å anbefale da, men det gikk bra. Anonymkode: 72e9a...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #16 Skrevet 4. februar 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så neimen om alle barn drikker badevann. Det er skjeldent barnndrikker badevann, så her er det ett eller annet galt på ferde. Barnnforstår instinktivt at bsdevann drikker vi ikke. Anonymkode: 57f56...abc Noe galt på ferde faktisk! Venter spent på diagnose, det hender her på KG Anonymkode: 5ea52...a12
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #17 Skrevet 4. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jenta vår på 2 gjør det samme, og det blir enda morsommere med tilsnakk... Det som har vært effektivt for vår del, er at vi fjerner en badeleke hver gang hun gjør det (med kun en advarsel pr leke). Ikke noe masing eller formaninger fra vår side lenger, da hun vet veldig godt at man ikke skal drikke såpevann (vi har såpe i vannet fra start, så da synes jeg ikke det skal i munnen). Anonymkode: 802fc...23d Godt tips, skal prøves! Ts Anonymkode: 5ea52...a12
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #18 Skrevet 4. februar 2016 Vi sa bare "æsj" med en grimase, og avledet med andre ting, når barna smakte (ikke drakk) såpevann fra badekaret. Det tok ikke mange gangene før de lærte seg at badevann var "æsj", og veldig lite spennende. Små barn smaker på alt, det er en del av utforskingen og utviklingen. Anonymkode: dc721...95a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #19 Skrevet 4. februar 2016 Alle mine unger har drukket badevann når de var veldig små. Sa nei og tok fra de kluten de suttet på/ prøvde å hindre dem i å gjøre det, men de forsto det jo ikke helt før de ble litt større. Når de er så små så bader de jo ikke alene, så er begrenset hvor mye de får i seg. Anonymkode: a6a6b...a38
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #20 Skrevet 4. februar 2016 datteren min drakk badevann lenge. Det var umulig å si noe. En lege anbefalte å sjekke henne for diabetes (når man har diabetes er man mye tørst), men hun hadde ikke det heller. Tror nok det er en like stor uvane som å spise snø, men som forelder er det ikke kjekt å se på. Anonymkode: cf889...0a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå