AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Del Skrevet 3. februar 2016 La bak en bil i stad, la først merke til at det luktet vondt fra den, så etter en stund så jeg at det hang en ledning/kabel av noe slag under hengeren og skrapte i bakken, det kom både gnister og røyk fra den. Tenkte jeg skulle prøve å stoppe han å si ifra. Prøvde å blinke å tute på han når vi nærmet oss bussstopp, men han tok ikke hintet. Så da spør jeg dere, har du neon gang forsøkt å stoppe en annen bil eller blitt stoppet av noen? Hva er den beste måten å prøve å gjøre det på? Anonymkode: 2d005...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 3. februar 2016 #2 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg hadde ikke stoppet en bil for det du nevnte, eller jeg hadde gjort det du gjorde men hvis sjåføren ikke fikk det med seg så hadde jeg latt det være. Men om ene hjulet var på vei til å løsne og jeg fikk ingen respons, så hadde jeg prøvd å kjørt forbi og stoppe foran han (uten at han kræsjet i ræven på meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Del Skrevet 3. februar 2016 Ja, ved hjelp av tuting og blinking. Tok vel 3-4 minutter før han stoppet. Anonymkode: 4b982...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aerox Skrevet 3. februar 2016 #4 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg stoppet en buss på e6 ved ullensaker en gang. Bussen hadde mistet ett dekk uten å merke det. Etter en god del intens blinking med lysene tok han hintet å kjørte ut på veiskulderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katana Skrevet 3. februar 2016 #5 Del Skrevet 3. februar 2016 Kan være bare en sikkerhetskjetting som henger på litt dårlig. Ikke sikkert det er farlig selv om det gnistrer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #6 Del Skrevet 4. februar 2016 Tut, blink med lysene, prøv å slå på nøblinken. Anonymkode: b054e...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 4. februar 2016 #7 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg hadde glemt å lukke bensinlokket en gang, bilen bak tutet og blinket, det fungerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #8 Del Skrevet 4. februar 2016 Er det fare på ferdemog bilen ikke reagerer på tuting og blinking så ringer du politiet. Anonymkode: a3560...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolthorn Skrevet 4. februar 2016 #9 Del Skrevet 4. februar 2016 Ringte politiet for en måned siden da jeg var på tur fra byen, han som kjørte foran meg blendet bilene i motgående kjørefelt. Svaiet på veien og hold ikke siden sin så flere var på tur ut i grøfta. Fikk da beskjed av mannen på sentralen at det neppe var en fyllekjører men en mann i 70- årene. Fikk da beskjed av politiet på telefon om å få stoppet han til dem kom. Var ikke bare bare å ta en forbikjøring siden han lå i feil kjørebane og midt på veien men klarte til slutt å få meg forbi. Slakket av til trillefart og satt på blinkelysene han kjørte da til siden av veien og stoppet. Mannen, eller skjelettet som da kom sigende ut å spurte hva i alle dager jeg styrte med og jeg forklarte. Han var ikke mye blid, ga dashkamera videon til politiet og satser nå på at denne mannen er uten sertifikat. Meget spesielt egentlig å få beskjed av politiet at man selv skal forsøke å stoppe en annen sjåfør i fart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #10 Del Skrevet 4. februar 2016 13 timer siden, Katana skrev: Kan være bare en sikkerhetskjetting som henger på litt dårlig. Ikke sikkert det er farlig selv om det gnistrer. Hadde det bare vært gnister hadde jeg ikke gjort noe, for som du sier, det kan være mange ufarlige grunner til det. Det var røyken som gjorde at jeg prøvde å stoppe han TS Anonymkode: 2d005...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 4. februar 2016 #11 Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) Tre blink i lyshornet og tre støt i fløyta. De fleste bør være klar over at signaler i serier på tre, varsler fare. Uteblir respons, ringer du politiet og gir dem registreringsnummeret. Med litt flaks, får de tak i sjåføren over telefon, eller kan stanse bilen, hvis de selv har biler i nærheten. I verste fall får en kjøre til siden, og sende sms med REGNR NN00000 til 2282, og så prøve å google bileier. Viktigste er jo å få gitt beskjed. Endret 4. februar 2016 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå