Gå til innhold

Ødelagt leppene mine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har nå vært plaget i flere måneder med at all huden på leppene flasser av og er veldig tørre. Men jeg har vært med på en del selv, alt startet med at jeg hadde tørre og sprukne lepper fra før av men ikke i nærheten av så ille de er nå. Så jeg rev bokstavelig talt av all overflate huden på leppene og det svidde, prikket og jeg blødde som bare det og jeg fikk sår. Også tenkte jeg å la huden lege seg og bli normal jeg angret jo for jeg skjønner virkelig ikke hva jeg tenkte på. Men huden ble helt løs og flasset av og ble myyye tørrere en de var! Først så virker huden normal helt til den løsner fra leppene og det ser så fælt ut!

Alt jeg vil ha er normale lepper føler at uansett hva jeg gjør så stopper ikke leppene å flasse av! Kjenner at de bobler seg opp tilogmed (vanskelig å forklare) men nå gjør det ikke en gang vondt lengre når jeg river av huden kjenner det ikke engang, den er helt løs. ( har sluttet å pilke borti leppene men de blir ikke akkurat noe bedre) så har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for at de skal bli normale igjen? Redd eneste løsningen som gjenstår er å kontakte legen?:/ dette går utover hverdagen min og plager meg psykisk! Kan det hjelpe å bare la være å smøre noe på dem og drikke mye vann og ta vitaminer? for det har jeg ikke akkurat vært så flink til.. (beklager lang melding men det er komplisert) Takk for svar på forhånd

Anonymkode: d5450...8ea

Videoannonse
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet

gså er det vinter nå. så hvis du allerede har ødelagt den beskyttelsen du hadde tar det veldig lang tid og lege det på denne årstiden. Men ja ville satset på vitaminer og mineraler, drikk mye vann og IKKE bruk FOR MYE på leppene for å fukte de. Da blir nemlig den funksjonen hvor kroppen fukter leppene av seg selv borte.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har nå vært plaget i flere måneder med at all huden på leppene flasser av og er veldig tørre. Men jeg har vært med på en del selv, alt startet med at jeg hadde tørre og sprukne lepper fra før av men ikke i nærheten av så ille de er nå. Så jeg rev bokstavelig talt av all overflate huden på leppene og det svidde, prikket og jeg blødde som bare det og jeg fikk sår. Også tenkte jeg å la huden lege seg og bli normal jeg angret jo for jeg skjønner virkelig ikke hva jeg tenkte på. Men huden ble helt løs og flasset av og ble myyye tørrere en de var! Først så virker huden normal helt til den løsner fra leppene og det ser så fælt ut!

Alt jeg vil ha er normale lepper føler at uansett hva jeg gjør så stopper ikke leppene å flasse av! Kjenner at de bobler seg opp tilogmed (vanskelig å forklare) men nå gjør det ikke en gang vondt lengre når jeg river av huden kjenner det ikke engang, den er helt løs. ( har sluttet å pilke borti leppene men de blir ikke akkurat noe bedre) så har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for at de skal bli normale igjen? Redd eneste løsningen som gjenstår er å kontakte legen?:/ dette går utover hverdagen min og plager meg psykisk! Kan det hjelpe å bare la være å smøre noe på dem og drikke mye vann og ta vitaminer? for det har jeg ikke akkurat vært så flink til.. (beklager lang melding men det er komplisert) Takk for svar på forhånd

Anonymkode: d5450...8ea

Vann er i hvertfall viktig så du ikke tørker ut. Har du forsøkt en scrub og en god leppekrem?

Anonymkode: d7925...9be

Skrevet

Bruk en kuldekrem av og til, kanskje 2-3 ganger per dag, drikk vann, få i deg vitaminer. Jeg brukte Ceridal på leppene mine. Til slutt trengte jeg bare bruke den en gang om dagen ca, og leppene mine ble helt fine fra å være knusktørre inn og ut. Hehe! :)

Så lenge jeg holder meg borte fra leppestift, lipgloss og lipbalm så går det greit. Bruker nå litt vaselin på leppene, morgen og kveld.

Skrevet

Har ingen gode tips, men ALDRI slikk eller bit på leppene! 

Skrevet

Min favoritt er Ceridal kuldekrem rett etter dusj og vask om morgenen og å fylle på med Blistex på tube for fukt gjennom dagen. Jeg har aldri hatt så fine lepper som denne vinteren. Jeg ville ha prøvd dette I noen måneder og trappet ned gradvis. Ingen klassing eller scrubbing av leppene.

Skrevet

Vann, kjøp en leppekrem på apoteket og smør på til de er fikset. 

Anonymkode: e0c61...794

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...