Gå til innhold

Noen med IBS?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt en mageinfeksjon og lurer på om jeg har fått IBS i etterkant.. Har løs mage, kommer ikke så mye i gangen og litt utover dagen....

Anonymkode: 59313...be4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IBS blir satt som diagnose om alt annet er utelukket - cøliaki, glutenallergi, laktoseintoleranse osv. Avføringsprøver, endoskopi og gastroskopi skal bli gjort for å utelukke andre tilstander før man mener det er ibs.

Hvor lenge siden er det du hadde infeksjon? Hva slags infeksjon snakker vi: bare magesjau, eller noe diagnosert? Som oftest etter magen har vært i ulage, kan man kjøpe probiotika-tabletter på apoteket og hjelpe til med å få en balansert mageflora. Mest sannsynlig er nok magen ikke helt i balanse. Om du er usikker, ta kontakt med lege og forklar. 

Anonymkode: 9f4df...b65

Skrevet

Noe diagnostisert i 7 måneder og mange antibiotika kurer. Har vært noenlunde frisk de siste 3 månedene. Tilsynelatende mener jeg at jeg føler meg frisk, men plages med løs mage/ diaré og veldig uregelmessig og rar.  

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Noe diagnostisert i 7 måneder og mange antibiotika kurer. Har vært noenlunde frisk de siste 3 månedene. Tilsynelatende mener jeg at jeg føler meg frisk, men plages med løs mage/ diaré og veldig uregelmessig og rar.  

Mener : jeg tilsynelatende er frisk.

ps. Løs mage / diaré Max 3 ganger pr dag .

Skrevet

Ja, jeg har det og hater det. Det værste er at folk ikke forstår eller respekterer det i middagsselskap. 

Skrevet

Solstrålen: hvordan er det for deg ?

Skrevet

Alltid løs i magen eller veldig hard og forstoppelse. Er sjeldent jeg er bra. Og det føles ut som at jeg ikke tåler noe. Blir alltid dårlig av å spise. Har alltid masse gass i magen. Jeg takler det OK da. Er på skolen hver dag og har vent meg til å alltid gå på do uansett hvor jeg er. Så det hjelper på. Før gikk jeg kun på do hjemme, det gjorde det verre. 

Ellers funker foodmap, men det er vanskelig å ha stålkontroll, jeg blir lett fristet. Det verste er å dra ut og spise, eller spise hos andre. Fordi folk husker det aldri eller respekterer ikke at jeg ikke tåler så og si halvparten av all mat. 

Skrevet

OK, da er jeg nok "heldig" om det er at jeg har løs mage noen ganger pr dag. Skal få sjekket det opp uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...