Gå til innhold

Bussen satte meg av i en snøfonn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Trondheim. Tar bussen titt og ofte. Nå som det er vinter, har jeg veldig forståelse for at det er vanskelig å være yrkessjåfør.

Jeg skulle av bussen, og stilte meg i midtgangen. Bussen stoppet og åpnet dørene. Men rett frem var det bare brøytekant,. Ingen fortau, ingen plass å stå, bare en meter - en vegg- med snø. Prøvde å holde meg fast for å ikke skli men da lukket bussjåføren døra på meg, fikk en real støkk og ble klemt i arma av dørene. Gikk inn igjen for å gå ut foran (der var det brøytet nemlig) men da begynte bussen å kjøre videre?? Måtte rope at han måtte stoppe, og bussjåføren ble sint, han mente at jeg skulle ha sett at det ikke var mulig å gå ut der...

Vel unnskyld meg, men man åpner kanskje ikke døren hvis man mener at det ikke er mulig å gå der. Har dere opplevd lignende? 

Anonymkode: 14c32...325

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes generelt mange av bussjåførene i Trondheim er ganske gretne, så det overrasker meg ikke... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben.. Det er langt mellom trivelige bussjåfører her i byen og enda lenger mellom brøytere som faktisk gjør jobben sin skikkelig. Skjønner at de er stresset og har det travelt alle mann, men folkeskikk bør ikke utgå av den grunn. Har vel sendt tre mailer til kommunen om manglende brøyting og at det ikke blir strødd tre ganger bare i januar.. Tre dager uten grus på blåhålke er faktisk ikke greit.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken. Jeg bor i Trondheim og vet akkurat hvor mye det snødde i natt, og hvor store brøytekanter det var i morges og formiddag. Når det er sånn som i dag så må du bare finne deg i at ikke alt går på skinner, at ikke alle bussjåfører treffer akkurat på den kvartmeteren med snø som allerede er trampet ned.

Syting over brøytekanter på vinterstid er bare unødvendig, alle prøver å gjøre det beste ut av situasjonen (også bussjåfører).

Anonymkode: dbb87...582

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Bussjåfører generelt er ganske gretne. Blir alltid overraska når jeg møter på noen hyggelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hallo i luken. Jeg bor i Trondheim og vet akkurat hvor mye det snødde i natt, og hvor store brøytekanter det var i morges og formiddag. Når det er sånn som i dag så må du bare finne deg i at ikke alt går på skinner, at ikke alle bussjåfører treffer akkurat på den kvartmeteren med snø som allerede er trampet ned.

Syting over brøytekanter på vinterstid er bare unødvendig, alle prøver å gjøre det beste ut av situasjonen (også bussjåfører).

Leste du innlegget mitt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, The Lost Dreamer skrev:

Bussjåfører generelt er ganske gretne. Blir alltid overraska når jeg møter på noen hyggelige

I Bergen er det mange hyggelige. :)

Anonymkode: 21ad4...55b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakkeltog for h*n som måtte tråkke i dypsnøen.?

Kanskje bussjåføren var lei av at folk ikke klarer å tenke selv da. Kanskje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, spinelli skrev:

Fakkeltog for h*n som måtte tråkke i dypsnøen.?

Kanskje bussjåføren var lei av at folk ikke klarer å tenke selv da. Kanskje.

Det var ikke dypsnø, men en vegg av brøytesnøissalthelvete. Har gått i dypsnø før, intet problem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du innlegget mitt?

Ja, hele greia. Synes fremdeles du lager storm i vannglass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

Jeg overvar en gang en sjåfør som var så ivrig på å lære en lekse til noen ungdommer som kom løpende litt for seint til bussen, at han glemte helt en gammel dame som nettopp hadde gått på bussen bak, og som derfor tryna i trappa idet sjåføren skyndte seg å svinge ut fra holdeplassen. Det var tett rush-trafikk på veien utenfor holdeplassen, så det var uansett ikke sånn at han kunne svinge ut noe mer enn en meter. Flaut. Men med mindre mann har vokst opp i Torbjørn Egner - land, er det kanskje ikke så overraskende at ikke alle bussjåfører er så veldig greie.

Endret av Franke Ann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hele greia. Synes fremdeles du lager storm i vannglass.

Ok. Håper ikke vinden rev deg for hardt i håret. Skal flytte stormen min til et annet forum. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt buss mange steder i verden, men det eneste stedet jeg fikk kjeft av sjåføren var i Trondheim (drakk en 1/2 liter øl på fredags ettermiddag på vei til byen).

Anonymkode: e02f5...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2/2/2016 at 23.13, AnonymBruker skrev:

Javel, men trenger ikke å være gretten og går an å ha folkeskikk.  Så hallo i luken.

Bor ikke i Trondheim, men lenger Sør.  Jeg er å lei gretne bussjåfører. Greit de kan være stresset, men ingen grunn til å være sur og virke dritt lei jobben sin. Gretne folk i serviceyrker bør skaffe seg ny jobb som ikke innebærer kundekontakt. 

Anonymkode: 370dd...bfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...