Gå til innhold

Ruskemors ruskete tanker(dagbok)


Ruskemor

Anbefalte innlegg

Hadde ikke helt trodd at jeg kom til å lage meg en dagbok her inne!

Håper jeg klarer å oppdatere innimellom, kan ikke skryte på meg ved å være den beste til å oppdatere:sjenert:

 

 

Huff, i dag ble jeg nok opplevd som bitchen fra helvete:ler: Var på tur med den Skinnet, vi hadde vært å kost oss på en stor slette. På vei tilbake til bilen, hadde jeg Skinnet i bånd. Har ganske god innkalling på dyret, men når han ser hunder hører han plutselig veldig dårlig. Og jeg ønsker heller ikke å skremme mennesker som kommer gående i fred og fordragelighet. Han er snill, men litt for glad :P  

I den anledningen valgte jeg å trene på å gå fot. Var stor fornøyd med Skinnet! Så ser jeg det kommer en mann med hund. Ønsker ikke at min hund skal hilse på andre hunder i bånd, så jeg holder båndet mitt ganske kort. Drar frem masse godbiter og går så langt ut i veikanten som jeg kommer (med hunden på utsiden av meg). Tenker at dette får sikkert fyren til å forstå at jeg ikke vil at hundene skal hilse.  

Nei da, fyren og hunden hans går rett mot oss og jeg trekker lengre ut i grøften. Når jeg er helt "låst" så sier jeg at jeg ikke vil at de skal hilse, og at jeg trener på å passere andre hunder.

Mannen blir med ett ganske sur og grinete, og sier at det er det mest tøvete han noen sinne har hørt. Og at hunder må få hilse, det er viktig for sosialiseringen. Så sier jeg at min hund skal ikke hilse i bånd, og at det er ikke sånn man sosialiserer hundene sine. Begynner å bli litt irritert kan man si.

Da ber han meg slippe hunden min løs, for man trenger jo ikke ha den i bånd. De må jo få hilse (mannen er nå ganske sint), men jeg sier at jeg trener med hunden.

Da klikker fyren og sier at jeg burde aldri hatt hund! Flaks for han så er ikke humøret mitt veldig bra for tiden. Så sa nok litt for høyt, og noe (:ler:) hissig at han burde begynne å respektere andre mennesker! Så snudde jeg på helen å gikk. 

Hørte han brøle noe etter meg, men fikk ikke helt hva meg hva det var.

 

Kan virkelig ikke fatte at folk ikke kan ta et nei for et nei. Er så respektløst.

Er ofte jeg dra "hunden min har lus/kennelhoste" kortet. Folk som da har tenkt å la hundene hilse blir helt hvit i ansiktet og drar hunden fort som fy bort fra oss:ler:

Dagens lille fortelling...

 

Sitter å ser på siste sesong av White Collar. Jeg elsket de 5 første sesongene, men har ikke fått sett siste. Matt Bomer er bare tidenes mest sexy mann! :wow:

Endret av Ruskemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var meldt fint vær i dag, men den gang ei. Kan ikke si det frister veldig å gå på tur i dag :P 

 

Venter på noen viktige papirer som jeg får svar på om en måneds tid. Gruer meg fryktelig til å få svaret. Enten så vil det endre livet mitt ganske mye til det bedre, eller så må jeg kontakte jurist for å få hjelp. Håper virkelig at jeg vil kunne sprette champagnen!

I tillegg så flytter vi snart, og det er så innmari mye å gjøre. Blir et betraktelig større krypinn, så må ha en god del nye møbler. Kommer til å kjøpe noe på finn, greit å spare penger og miljøet. Må også ha endel nytt servise, gardiner, nips, bilder osv. Blir jo helt stresset før vi har kommet i gang :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det endelig fredag, og det beste er at vi ikke har noen planer for helgen!

Skal bli godt å slappe av, spise deilig frokost og gå en god tur med Skinnet. Som forøvrig har vært en dustete tenåringspøbel de siste to dagene :P 

Var på venninnebesøk i går, og det var så koselig! Er deilig med venninner man ser sjeldent, men man er på bølgelengde med en gang man møtes. God mat fikk jeg også, virkelig en perfekt kveld!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den siste uken har vært litt tøff, og jeg har hatt lyst til å legge meg ned å grine mer enn en gang. Dessverre så er jeg bare helt tom innvendig akkurat nå. Hadde vært så mye bedre om jeg hadde kunnet få utløp for alle følelsene.

Møte med nav, som må finne ut hva de skal gjøre med meg. Fikk et lite sjokk når de sa jeg har vært i systemet i 4 år. Trodde ikke det var gått så lang tid. Samtidig så føles det veldig lenge.

Har en fantastisk saksbehandler, så h*n er det ikke noe å si på. Men de har jo endel rare regler man må følge. Papirer fra helsepersonell fra november var vist ALT for gamle til at de kan brukes nå :P haha Så har brukt en god del tid på å få fatt i lege, og annet helsepersonell som jeg trenger papirer fra. 

Spurte nav om de bare kom til å se på tiden jeg har vært innunder nav, eller om de kom til å se på fra da jeg faktisk ble syk. Det kunne de vist ikke svare helt på. Så måtte få legen til å presisere at jeg har vært syk veldig mange flere år enn hva jeg har vært på nav. Sånn går det når man blir alvorlig syk og fremdeles er under myndighetsalder. 

Jeg blir jo helt tappet for energi av alt styret som nå skjer.

Samtidig så skal vi jo flytte om noen uker. Gruer meg til selve flyttingen, men gleder meg til at vi har kommet i orden i det nye huset. Det skal bli så godt! Tror jeg vil få en enklere hverdag da. 

 

 

Skinnet har vært så flink når vi har trent passering av andre hunder! Det gjør meg veldig lettet, og glad at han tar akkurat sånne ting så lett :) 

Har hatt så fint vær den siste uken, har vært fantastisk. Bare så dumt jeg ikke har fått utnyttet det så mye som jeg gjerne skulle ha gjort. 

Litt ute tid har det blitt. Har gått på tur på steder der Skinnet kan gå løs og løpe villmann. Samtidig som at det er veldig flatt og lett gått terreng, som gjør at jeg ikke blir fult så sliten. Vi har ruslet frem og tilbake noen ganger, så Skinnet har fått tatt seg ordentlig ut. Er fantastisk å se når han løper! Faktisk helt magisk, håper jeg aldri blir lei av å se på han når han strekker ut i full galopp. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...