Gå til innhold

Introvert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi flyttet for noen år siden til utlandet pga mannens jobb. Jeg fikk meg jobb relativt raskt. På jobb er vi et team på 11 stykker i forskjellige aldere og livssituasjoner. Jeg er den eneste utlendingen.

Fra min forrige jobb (som var samme stilling), hadde vi det ganske strengt med surfing og musikk. Her derimot er det realtivt mye støy. Jeg trenger en del konsentrasjon da jeg er opptatt av å gjøre en god jobb. Jeg blir kanskje oppfattet som litt stille..

Jeg har vært mer stille enn hva jeg vanligvis er fordi det er en del språkforvirringer. Jeg opplever at kolleger ikke vil ta kontakt med meg fordi de er redd for å ikke forstå meg og jeg sier ikke så mye fordi jeg ikke orker "hæ?" "Det forstår jeg ikke" eller gjort narr av.

Jeg har bare et vikariat som snart er slutt, det er ledig stilling hos oss og jeg spurte sjefen om jeg kunne få den. Da svart hun "Jeg er utrolig fornøyd med jobben du gjør, men jeg søker en annen profil enn hva du har. En som er mer ekstrovert"...

Jeg ble helt satt ut og føler nesten jeg har gått inn i en depresjon. Jeg har gjort mitt beste i denne jobben...

Jeg er utrolig umotivert på jobben nå, og føler jeg ikke blir satt pris på. Men hadde jeg skreket mer og sett på YouTube så hadde jeg fått fastjobb...

Anonymkode: 378da...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det dessverre på noen arbeidsplasser. De søker de ekstroverte, de som liker å prate, styre, være mye sosiale og ha bakgrunnsstøy osv. Vi introverte (hvertfall mange av oss) er litt mer rolige, vi tenker før vi snakker, trenger litt mer tid til å ta beslutninger (ikke så spontane og ville) samt at bakgrunnsstøy virkelig ødelegger konsentrasjonen.

Ta det heller med deg videre som en erfaring, og bruk personlighetstrekkene dine på en positiv måte fremover. Det er ikke noe galt med deg. Det er noe galt med det ekstroverte idealet. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...