malicious Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Hei! Skal til Argentina med vår 1 åring om noen uker. Hva er ditt beste reisetips for fly? Dette er den første flyturen for oss med barn.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Beste reisetips: Ikke dra på en så lang flyreise med et så lite barn kanskje, spesielt siden det er den første Anonymkode: c3313...989 5
strawberryjaw Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Jeg var på flyreise to ganger rett før barnet mitt fylte 1 år. Ikke så langt som til Argentina da, men 4-5 timer. Nå var jeg så heldig at flyene gikk på natten på vei utenlands. På vei hjem igjen sverget jeg til å ha mye for barnet å bite i puffet ris, kjeks, frukt, drikke... 1
strawberryjaw Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Dessuten var jeg veldig glad for at jeg tok med dyne til barnet. Så kunne ungen ligge på den oppå meg, slik at det ikke ble så klamt. Tok med en tynn lue Og pledd også, siden det ofte er kaldt i flyet.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Hmm, nå meg tenke litt. Jeg har reist mye med småbarn. Men de begynner å bli store. Det er ingenting i veien for å reise med så små barn så lenge det er tilrettelagt. Min ettåring elsket fantorangen så jeg hadde kjøt en DVD om fantorangen. Han hadde også begynt å intern for i oss og spotyfy. Ta med spennende nye leker, kjeksjuice, litt godis og gjerne en kjærlighet på tur ned. La han få låne telefonen din og la han se på bilder. Minste min ble alltid bilsyk og fikk en kvart reisesyketablett. Denne tabletten gjorde han trøtt slik at ha sovnet på fanger. Væresele er et must på flyplassen, det kan bli lenge å vente of da er set kjekt å sove på mammas rygg. Anonymkode: 11a0f...b3c
Mollie Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Vi reiste med en på 14 mnd, 6 timers flytur. Hadde med en spennende matpakke med div som han liker godt. Brukte endel tid på å kose seg med den. Kjøpte også et par spennende bøker, sånn pop-up greier og sånn. Det styrte han litt med. Teppe til å legge over han når han sov. Turen gikk greit, men det var jo litt slitsomt 😉 1
malicious Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beste reisetips: Ikke dra på en så lang flyreise med et så lite barn kanskje, spesielt siden det er den første Anonymkode: c3313...989 Takk for input, men det er vel neppe et reisetips 3
malicious Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2016 Min samboers bror gifter seg, så vi reiser så klart i bryllupet deres, selv om flyturen får meg til å grøsse. Vi tilrettelegger så godt vi kan, og kommer til å skaffe oss en Bedbox, så hun kan ligge å sove. Tar med ipad, god mat, masse leker..
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 Jeg har en jobb som involverer mye reising, men som er slik at jeg kunne ta med meg mann og barn ved flere anledninger. Det vi lærte etterhvert var faktisk å unngå nattfly. Folk er rett og slett mer tolerante for barn på fly når det er lyst. Vet det er vanskelig å ta hensyn til slikt ved interkontinentale reiser, også pga. pris, men skulle dere være så uheldig at barnet har en "dårlig dag", så føles det mindre ubehagelig, når det er natt på flyet, og folk ønsker å sove. Og så tenker jo man ofte; hvorfor skal jeg måtte ta hensyn til slike problemstillinger? Man må jo ikke, folk bør lære seg å være tolerante ovenfor hverandre. Jeg gjorde det mest for min egen del, da folks synlige irritasjon gjorde meg veldig stresset. Datteren vår hadde problemer med propper i ørene, og det gjorde henne rabiat. Derfor brukte vi trigge henne til å gjespe. Så henger jeg meg på en lenger oppe - ha med nok å bite på. Lykke til Anonymkode: 3f2b6...b21 2
Tanuki Skrevet 3. februar 2016 #10 Skrevet 3. februar 2016 Velg flyselskap med omhu, og bestill sånn kurv som baby kan sove i. syns lufthansa er best av de flyselskapene jeg har brukt, kurven var stor og tok 14kg, KLM hadde kun kurv til 10kg. La baby ha på behagelige klær som er lette å skifte. Har fløyet 11timer strekninger med baby 6 ganger siden han var 4mnd, definivit vanskeligere jo eldre dem blir. For oss var det best å fly om natten, lettere for baby å sove. Anbefaler ikke smoothie poser, blir for gris, og hør med flyselskapet om hva slags baby mat de tilbyr. Men alle gangene jeg har reist med baby så har han spist ganske lite. og ta med bæretøy, beste er hipseat:) 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #11 Skrevet 3. februar 2016 Jeg har med stappfull håndbagasje når jeg flyr med småbarn. Mye drikke (i "morsomme" flasker, som de kan sitte og plukke på), snacks (fruktbiter, rosiner, ..., kjeks), fulladet dvd-spiller og ipad. Leker (type playmofigurer eller andre småting de kan holde på med en stund). Bøker som jeg kan lese høyt for dem. Og masse våtservietter og tomme poser til søppel. Anonymkode: cd522...54e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #12 Skrevet 3. februar 2016 Har dere mulighet til å spandere på et eget sete til barnet? Vi har reist en del med våre barn, og jeg har ofte ønsket at vi hadde mer plass. En ettåring krever jo litt plass i seg selv samt at man ofte har med ganske mye stæsj (leker, vannflaske, matbokser etc) som er godt å kunne legge et sted. Husker vi fløy fa Italia en ang og barnet på 8-9 mnd var ganske rabiat etter å ha våknet fra duppen sin. Da var vi ganske desperate etter å roe henne ned og tok fram det ene etter det andre. Det så helt bombet ut rundt oss, og jeg skulle så gjerne hatt et ekstra sete! Men det koster jo litt da... Ta med IPad, last ned noen nye, artige apper, evt noen filmer (a la Drømmehagen el.l), ta med øreklokker, pøs på rosiner, smoothie, kjeks eller hva det skulle være. Liker barnet å tegne? Ta med tegnesaker. Bøker dere kan lese sammen. Husk et ekstra klesskift og nok bleier. Jeg bruker å kle barna i myke, behagelige klær og gjerne klær hvor man lett kan regulere varmen. F.x t-skjorte med en cardigan over, så kan den tas av og på. Det kan være utfordrende å reise med barn i den alderen, men husk at dere kommer fram uansett hvordan det går underveis! Vi har hatt barn som har hyyyylt under store deler av turen og det har vært kjipt, men vi kom fram, og flyene er åpne for alle. Ikke bare de som sitter stille og leser bok! Og heller en hylende unge enn fulle, middelaldrende menn! Anonymkode: 927d2...d42
malicious Skrevet 3. februar 2016 Forfatter #13 Skrevet 3. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har dere mulighet til å spandere på et eget sete til barnet? Vi har reist en del med våre barn, og jeg har ofte ønsket at vi hadde mer plass. En ettåring krever jo litt plass i seg selv samt at man ofte har med ganske mye stæsj (leker, vannflaske, matbokser etc) som er godt å kunne legge et sted. Husker vi fløy fa Italia en ang og barnet på 8-9 mnd var ganske rabiat etter å ha våknet fra duppen sin. Da var vi ganske desperate etter å roe henne ned og tok fram det ene etter det andre. Det så helt bombet ut rundt oss, og jeg skulle så gjerne hatt et ekstra sete! Men det koster jo litt da... Ta med IPad, last ned noen nye, artige apper, evt noen filmer (a la Drømmehagen el.l), ta med øreklokker, pøs på rosiner, smoothie, kjeks eller hva det skulle være. Liker barnet å tegne? Ta med tegnesaker. Bøker dere kan lese sammen. Husk et ekstra klesskift og nok bleier. Jeg bruker å kle barna i myke, behagelige klær og gjerne klær hvor man lett kan regulere varmen. F.x t-skjorte med en cardigan over, så kan den tas av og på. Det kan være utfordrende å reise med barn i den alderen, men husk at dere kommer fram uansett hvordan det går underveis! Vi har hatt barn som har hyyyylt under store deler av turen og det har vært kjipt, men vi kom fram, og flyene er åpne for alle. Ikke bare de som sitter stille og leser bok! Og heller en hylende unge enn fulle, middelaldrende menn! Anonymkode: 927d2...d42 Vi ser på priser for eget sete, men de ligger på nesten 10.000 akkurat nå. Om vi ikke får et sete til, så får vi bare pakke lurt, med masse godt og fine leker:
My_Lady Skrevet 3. februar 2016 #14 Skrevet 3. februar 2016 Vi dro til usa da jenta vår var 10mnd gammel, hennes første flytur, og det gikk mye bedre enn forventet hadde med smoothie og forskjellig snacks, bøker og leker. Fikk ikke bruk for halvparten engang. Hun sov mesteparten av reisen, og vi underholdt og holdt henne våken ved mellomlandinger, så hun var klar for å sove på flyet. Hadde bæresele, absolutt et must å ha med. Når du bestiller billetter, om dere ikke bestiller eget sete til barnet, velg et sete ved vindu og et ved midtgang, da er det en lite håp for at midtsetet blir ledig om flyet ikke er fullt. Om noen sitter i midten, går det alltid greit å bytte så dere får sitte sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå