Gå til innhold

Vekt ift høyde og klesstrl du har?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor høy er du, vekt og hvilke strl har du i klær? 

Har plutselig økt i vekt. Fra 55 til 70 på vekta, men i klær har jeg kun økt fra xs til s på bein og fra s til m på overkropp. Føler jeg burde brukt større størrelse ift vekta jeg har. Føler meg ikke kjempe mye større, men likevel så er jeg det. Redd jeg ikke ser hvor stor jeg er. 

Det jeg tror er grunnen til økningen er at jeg har det bedre med meg selv, flinkere til å spise mer pr måltid, mer fysisk i jobb, p sprøyte. Og er 24 år.

Anonymkode: b7c93...7aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvor høy er du da? 70 kilo er jo ikke all verden om du er på den høyden også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 172 cm, veier 56 kg og bruker str 36/s. Jeg har veid 74 og da brukte jeg M både oppe og nede. Stor er du ikke og du trives og det burde være det aller, aller viktigste :)

Anonymkode: 89f00...41b

Skrevet

167. Vet ikke om jeg trives slik eller ikke 

Skrevet (endret)

Vet du. Det har ingen sammenheng, før jeg ble gravid veide jeg 56 og brukte medium. Nå veier jeg 55 og bruker xs. 

Er 160 høy ca

Endret av Faria
Glemte høyde
Gjest Lady Mondegreen
Skrevet (endret)

Det høres i alle fall ut som om du bærer vekten din godt med tanke på klesstørrelsene. Du beskriver for så vidt også positive grunner til vektøkningen, og du ser ikke deg selv som noe særlig større. Før hadde du kanskje dårlig selvtillit og så deg selv som større enn du egentlig var, mens du nå har justert deg ganske bra inn mot virkeligheten? Jeg får nesten inntrykk av at det er uventet for deg at du ikke føler deg tjukk og kjip? 

Ikke sammenlign deg med andre, bare kos deg med din nye selvfølelse og din nye kropp. :)

Endret av Lady Mondegreen
Skrevet

Kommer ofte også an på benbygningen du har.

Jeg er 172 og bruker small i singleter, løse cardigans og t-skjorter, men finner jeg en langermet genser må jeg ofte opp i medium pga. tung/kraftig benbygning (som fører til skuldre som virker milevis brede ;))

Skrevet

Jeg er 167 og veier 54 kg. Bruker str. small, 36, medium og 38. Det varierer. Kroppsbygning har nesten like mye å si når det kommer til størrelser. Er du f.eks. breiskuldret, må du gjerne ha medium i overdeler selv om du er slank. 

Anonymkode: 47fe6...669

Gjest Enhjørning
Skrevet

162 og veier 68kg. Bruker S/M i overdeler, S/M i elastiske bukser også bruker jeg 27 i jeans. I trange kjoler bruker jeg M, i elastiske bruker jeg S. Jeg veier endel men synes det ser ut som jeg veier mindre :P Det meste legger seg på rumpa.

Skrevet

Hvis du plutselig har økt såpass mye i vekt, ville jeg forresten sjekket det med lege - kan jo hende at p-sprøyten ikke er helt heldig for deg? Hørt mye negativt om den. 

Anonymkode: 47fe6...669

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 171 høy og veier mellom 75 og 77 kg. Bruker alltid L/XL i bukser, i jeans må jeg ha vidde 33" tror jeg, er lenge siden jeg kjøpte jeans sist. I truser bruker jeg derimot M. I topper varierer det veldig, alt ifra M til XL. De fleste toppene mine er i M. I kjoler har jeg M/L eller L/XL. Som sagt varierer det veldig. 

Anonymkode: 660d3...397

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

167. Vet ikke om jeg trives slik eller ikke 

Jeg så nå at du skrev plutselig, og regner med at du da har gått opp 15 kilo relativt raskt? Da ville jeg nok hatt "litt følere" ute :) Jeg sier dette fordi man like gjerne da kan ha plutselig 10 kilo til som man ikke ønsker seg og de er vanskelig å ta av igjen.

Anonymkode: 89f00...41b

Skrevet

Jeg er 170 høy og 72 kg. Har ganske store lår, og føler meg lav og stutt. Bruker M/40 i overdeler og L/42 i bukser stort sett. 

Skrevet

Jeg er 165 cm og veier 66 kg. Bruker L i bukse og m og noen ganger s i genser.

Anonymkode: 3f2b3...9f4

Skrevet

158 cm høy, veier 62 kg og bruker stort sett størrelse 36, s eller s/m 

Anonymkode: 1180c...05c

Skrevet

175 høy, 65 kilo, str 27 i bukser, S/M i overdeler og kjoler, M/38 i jakker (pga skuldre og lange armer,), 65H i bh. 

Anonymkode: 2bd0d...e45

Skrevet

Jeg er smellfeit. 163 høy, 88 kg, str 46.

Anonymkode: 00153...01a

Gjest Honeyblossom
Skrevet

168 cm og veier 62 kg.

Bruker S i overdeler og kjoler, mens i bukser bruker jeg litt forskjellig. Favorittjeansene mine fra Vero Moda er i S/M 30", treningstights og joggebukser er i S, mens stretchbuksene fra H&M er i 40 og shortsene mine er 38 :fnise: 

Skrevet

Jeg er 164 cm. Før jeg ble gravid veide jeg ca 52 kg og brukte XS/25 på underkroppen og xxs/xs på overkroppen/kjoler. Nå er jeg omtrent 60 kg (kanskje litt mer, har ikke vekt) og bruker S/27 i bukser og xs i kjoler/skjørt og på overkroppen. 

Føler meg ganske stor så ville trodd at jeg skulle bruke enda større klær, men.. 

Har denne vektøkningen skjedd raskt, TS? 

Skrevet

Har skjedd over 6 mnd. I sommer brukte jeg skjørt i strl xs som satt stramt med ettersittende stram topp i samme strl uten problemer. Lå lenge på 55 kg og gikk opp til 59. Syns det var en fin vekt. Plutselig så fikk jeg ikke på meg toppene eller kjolene mine lengre pga altfor store pupper. Det var oktober. I starten av desember måtte jeg bytte alle buksene mine fra xs til s eller m, spørs helt om det er stretch eller ikke. Bredere hofter, rompe og lår uten at det henger eller cellulitter osv. Større pupper uten at de henger. Mye breiere over skuldrene. Men føler ansiktet mitt er endret, større kinn, har naturlig alltid hatt litt bollekinn. Magen er noe større men som man må regne med lik som når resten har vokst.

Hadde spiseforstyrrelse før. På det verste nede i noen å 40 kg. Følte meg alltid stor! Var kjempe flink på slanking, tror nesten jeg sleit meg ut på det. Så ble jeg sammen med en fin fyr som aldri kommenterer vekt, gir masse ros, hverdagen roet seg, jobbet mye i fysisk yrke, sluttet med å veie mat, styrketrening osv. Bare roet meg. Men har kanskje hatt negativ virkning på min kropp.

Samtidig fikk jeg fæle bivirkninger på min siste sprøyte, sprøyte nr 5. Var dårlig alle tre mnd fra september til desember og var vel da vekten økte som mest også. 

Jeg er kjempe redd for å havne havne i den besettelsen med vekt, men like redd for å bli større!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...