Gå til innhold

Liker ikke eget utseende- er det vanlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

1. Jeg liker ikke mitt eget utseende. 

2. Er dette et vanlig problem at folk ikke liker utseende sitt? 

Anonymkode: 015ec...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vanlig. Psykisk sykdom er veldig utbredt

Anonymkode: c76ed...38c

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Tror nok det er ganske vanlig dessverre

Skrevet

Det er nok vanlig ja, men det er ikke vanlig å mislike utseendet sitt så sterkt at det går hardt utover livskvaliteten. 

Anonymkode: 453cf...2df

Skrevet

Ok!

Det er en trøst at andre også sliter med det.. Kan jeg tolke det slik at jeg er ikke så stygg som jeg tror ? 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok vanlig ja, men det er ikke vanlig å mislike utseendet sitt så sterkt at det går hardt utover livskvaliteten. 

Anonymkode: 453cf...2df

Jeg liker ikke mitt eget utseende/tror jeg er stygg, dette går utover livsskvaliteten tror jeg.. Jeg er hvertfall ikke lykkelig, og dette er fordi jeg går rundt og tror jeg er stygg. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 7e9b6...d5a

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke mitt eget utseende/tror jeg er stygg, dette går utover livsskvaliteten tror jeg.. Jeg er hvertfall ikke lykkelig, og dette er fordi jeg går rundt og tror jeg er stygg. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 7e9b6...d5a

Ja dette lurer jeg også på!!

• Liker 1
Skrevet

Tror det er vanlig å svinge litt. Føle seg penere noen dager, verre andre. Tror det er få som digger utseende sitt veldig og syns de er vakre. Håper og tror de fleste syns de er greie nok sånn gjennomsnittlig av tida, og ikke er så veldig opptatt av det. Eller ?

Anonymkode: c8754...8c2

Gjest anonym2233
Skrevet

Det er ganske vanlig dessverre at mange er misfornøyd med utseendet sitt, om det så et kroppsrelatert eller ansiktet. En klarer å plukke en feil her og en feil der, noe vi bruker "mye" energi på. 

Hva kan du gjøre? Du kan begynne med å se på deg selv i speilet og gi deg selv komplimenter. Samme energien du bruker feks på å være negativ rundt feks at nesen er stor, eller øynene er skjeve, så kan du heller gjøre om de negative tankene og energien til noe positivt. 

Hver morgen etter å ha stått opp, og du har stelt deg ferdig, kan du avslutte med "Så flott jeg er." :) 

Og nei, du er ikke stygg!!! Ingen er stygge! :) 

Du er sikkert ei kjempe søt jente!

Skrevet
7 minutter siden, Pjokkeline skrev:

Det er ganske vanlig dessverre at mange er misfornøyd med utseendet sitt, om det så et kroppsrelatert eller ansiktet. En klarer å plukke en feil her og en feil der, noe vi bruker "mye" energi på. 

Hva kan du gjøre? Du kan begynne med å se på deg selv i speilet og gi deg selv komplimenter. Samme energien du bruker feks på å være negativ rundt feks at nesen er stor, eller øynene er skjeve, så kan du heller gjøre om de negative tankene og energien til noe positivt. 

Hver morgen etter å ha stått opp, og du har stelt deg ferdig, kan du avslutte med "Så flott jeg er." :) 

Og nei, du er ikke stygg!!! Ingen er stygge! :) 

Du er sikkert ei kjempe søt jente!

Jeg er mann:/

Mye bra du ramser opp der! Men er det så enkelt at man snur negative tanker til positive? Får man det mye bedre med seg selv?

Gjest anonym2233
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann:/

Mye bra du ramser opp der! Men er det så enkelt at man snur negative tanker til positive? Får man det mye bedre med seg selv?

Oii! Beklager!!!!!! 

Rettelse: Du er sikkert en kjempe flott og kjekk mann! :) 

Nei, ingenting er enkelt, men det handler igjen om sin egen vilje til å styre bort fra de tankene. 

Du er bevisst over at du ikke liker utseendet ditt, men kan du heller være bevisst over at du ser bra ut? 

Føler du vel med deg selv, altså selvfølelsen er god, vil du heller ikke pirke på utseendet ditt. Så jo, du vil føle bedre med deg selv. Derfor mener JEG at det jeg foreslo over om det å rose seg selv hver morgen når du står foran speilet, at du også tenker at "dette blir en flott dag" vil bidra til økt selvfølelse. Starter du dagen bra og gir deg selv et smil, vil du (forhåpentligvis) tenke også mindre negativt.  

Du kan kanskje begynne med å være obs på at "nå er du selvkritisk" når du finner feil ved utseendet? Når du først har lært deg til å være ner oppmerksom, så vil det andre komme av seg selv etterhvert. 

Og uansett, selv den fineste damen eller kjekkeste mannen...--> alle har noe de strever med. Ingen er stygge. =) 

Skrevet
1 time siden, Pjokkeline skrev:

Oii! Beklager!!!!!! 

Rettelse: Du er sikkert en kjempe flott og kjekk mann! :) 

Nei, ingenting er enkelt, men det handler igjen om sin egen vilje til å styre bort fra de tankene. 

Du er bevisst over at du ikke liker utseendet ditt, men kan du heller være bevisst over at du ser bra ut? 

Føler du vel med deg selv, altså selvfølelsen er god, vil du heller ikke pirke på utseendet ditt. Så jo, du vil føle bedre med deg selv. Derfor mener JEG at det jeg foreslo over om det å rose seg selv hver morgen når du står foran speilet, at du også tenker at "dette blir en flott dag" vil bidra til økt selvfølelse. Starter du dagen bra og gir deg selv et smil, vil du (forhåpentligvis) tenke også mindre negativt.  

Du kan kanskje begynne med å være obs på at "nå er du selvkritisk" når du finner feil ved utseendet? Når du først har lært deg til å være ner oppmerksom, så vil det andre komme av seg selv etterhvert. 

Og uansett, selv den fineste damen eller kjekkeste mannen...--> alle har noe de strever med. Ingen er stygge. =) 

Dette var sykt hyggelig av deg å skrive! :) 

Jeg skal prøve hardt å gjøre som du sier til meg! Det sitter kun i mitt eget hode, og en god selvfølelse kjekt å ha! 

Igjen, skal prøve fra i morgen! Du skal få høre etterhvert hvordan det går! 

Gjest Enhjørning
Skrevet

Det er dessverre ganske vanlig, jeg sliter med det selv og har mange venner(både jenter og gutter) som sliter med det samme og de er absolutt ikke stygge og det er nok ikke du heller. For min del har det mye å gjøre med at jeg ble kalt stygg når jeg var yngre og at jeg blir bombardert fra alle kanter med perfekte, retusjerte mennesker. Men det har hjulpet meg veldig å verdsette andre ting enn utseendet. Og når jeg først ser meg i speilet prøver jeg å si noe positivt til meg selv. Er ikke like ille lenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...