Gå til innhold

Strikke 1 vridd i samme maske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppskriften min sier "1 r + 1 vridd r i samme m". Jeg vet hvordan man strikker vridd, men hvordan stikker jeg vridd i den masken jeg allerede da har strikket? Meningen er jo at når jeg strikker 1 vridd i samme maske skal dette da bli to masker. 

Hjelp? 

Anonymkode: d41d6...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppskriften min sier "1 r + 1 vridd r i samme m". Jeg vet hvordan man strikker vridd, men hvordan stikker jeg vridd i den masken jeg allerede da har strikket? Meningen er jo at når jeg strikker 1 vridd i samme maske skal dette da bli to masker. 

Hjelp? 

Anonymkode: d41d6...0ca

Dette er en måte å øke på. For å klare å strikke to masker i samme maske må neste maske strikkes vridd. 

Du strikker først en rett maske, men slipper ikke masken av pinnen slik du pleier når du har strikket en maske. Så tar du i samme masken sommdu nettopp strikket og ikke slapp av pinnen, og strikker fra baksiden i steden for fra fremsiden, slik du vanligvis gjør. Da vrir du masken og klarer å strikke to ganger rett i samme masken. 

Får du ikke til en vridd rett i samme masken, kan du ta tråden som går mellom to masker på forrige pinne, løfte den opp på pinnen for ustrikkede masker, og strikke den i bakre ledd, eller vri den en gang rundt førmdu setter dennpå pinnen over ustrikkede masker, og strikke den som en vanlig rettmaske. Jeg gjør dette alltid når jeg øker på strikketøy til armer. 

 

Anonymkode: 65248...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...