Snotra Skrevet 16. juli 2017 Forfatter #421 Del Skrevet 16. juli 2017 Søndag og her regner og regner og regner det. Faktisk har det vært så kaldt og kjølig i sommer at vi ikke kom oss på den planlagte fjellturen i helga - på grunn av for mye snø. Midt i juli liksom. Formen er bittelitt bedre enn hva den har vært. Altså ikke like trøtt og sliten på ettermiddagene som før, men fremdeles veldig slapp og lysten på trening er fullstendig fraværende. Håper virkelig motivasjonen kommer tilbake snart. I dag er jeg ca. 10+2. Etter ultralyden forrige uke har vi begynt å fortelle det til flere kolleger etc, og alle er kjempeglade på våre vegne. (De tenker sikkert "på tide". ) Begynner så smått å vurdere å flytte dagboka over til graviditetsseksjonen, men er så redd for å jinxe noe... Ellers så har livet kommet i veien for vår tur til Danmark i sommerferien, så vi får ikke dratt dit. Dette betyr at vi dropper NIPT-testen. Vi tar derfor en ny privat UL i en storby her i Norge. Timen blir om drøye fjortendager. Det blir jo superspennende det også. Jeg har for øvrig fått time til første svangerskapskontroll hos fastlegen når jeg er i uke 16 og første time til jordmor i uke 17. Jeg har også fått innkalling til OUL i posten og det blir i uke 19. Så det blir veldig mye som skjer framover. Og straks er 25% av svangerskapet overstått. Steike - det har gått fort! (Sånn sett i ettertid altså.) Og nå er det også kun tre arbeidsdager igjen til det blir sommerferie. Yay! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 21. juli 2017 #422 Del Skrevet 21. juli 2017 På 16.7.2017 den 11.45, Snotra skrev: Søndag og her regner og regner og regner det. Faktisk har det vært så kaldt og kjølig i sommer at vi ikke kom oss på den planlagte fjellturen i helga - på grunn av for mye snø. Midt i juli liksom. Formen er bittelitt bedre enn hva den har vært. Altså ikke like trøtt og sliten på ettermiddagene som før, men fremdeles veldig slapp og lysten på trening er fullstendig fraværende. Håper virkelig motivasjonen kommer tilbake snart. I dag er jeg ca. 10+2. Etter ultralyden forrige uke har vi begynt å fortelle det til flere kolleger etc, og alle er kjempeglade på våre vegne. (De tenker sikkert "på tide". ) Begynner så smått å vurdere å flytte dagboka over til graviditetsseksjonen, men er så redd for å jinxe noe... Ellers så har livet kommet i veien for vår tur til Danmark i sommerferien, så vi får ikke dratt dit. Dette betyr at vi dropper NIPT-testen. Vi tar derfor en ny privat UL i en storby her i Norge. Timen blir om drøye fjortendager. Det blir jo superspennende det også. Jeg har for øvrig fått time til første svangerskapskontroll hos fastlegen når jeg er i uke 16 og første time til jordmor i uke 17. Jeg har også fått innkalling til OUL i posten og det blir i uke 19. Så det blir veldig mye som skjer framover. Og straks er 25% av svangerskapet overstått. Steike - det har gått fort! (Sånn sett i ettertid altså.) Og nå er det også kun tre arbeidsdager igjen til det blir sommerferie. Yay! Hvordan går det? koser du deg med ferie? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 3. august 2017 #423 Del Skrevet 3. august 2017 Snooooootraaaaaaaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 8. august 2017 Forfatter #424 Del Skrevet 8. august 2017 På 21.7.2017 den 18.12, Ruccula skrev: Hvordan går det? koser du deg med ferie? Heisann! Jo takk som spør, her går det bare bra. Snaaart ferdig med ferien. Dvs. en og ei halv uke igjen. Tida går så alt for fort! Men ikke så rart, da vi har vært på reisefot helt fram til i går. Jeg har nå bedt om å få flyttet dagboka mi over til graviditetsdagbøkene. Iiiik! Håper ikke det betyr ulykke... Uansett, jeg er 12 + 5 i dag. Jeg var på UL forrige mandag, og der fikk vi sett noe som ikke så ut som ei bønne - men som så ut som en bitteliten baby. Den sprellet som en reke, riktignok. Alt så visst helt superfint ut også, i følge jordmora. Så da prøver vi å berolige oss med det. Hun mente imidlertid at jeg var noe kortere på vei enn hva jeg har trodd foreløpig, så jeg ble satt tilbake seks dager. Hun ga meg foreløpig termin 19. februar, så får vi se hva de sier på OUL når den tid kommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 8. august 2017 #425 Del Skrevet 8. august 2017 Er så betryggende å få sett de på ultralyd. Nå er det ikke altfor lenge til du skal på den ordinære heller. Skal dere vite kjønn? (Jeg var åpen for å ikke skulle vite det denne gangen, mannen så på meg som om jeg hadde sagt jeg hadde møtt Jesus eller noe ). Deilig at tiden har gått fort da, de første ukene er seige. Hvordan er formen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 8. august 2017 #426 Del Skrevet 8. august 2017 9 timer siden, Snotra skrev: Heisann! Jo takk som spør, her går det bare bra. Snaaart ferdig med ferien. Dvs. en og ei halv uke igjen. Tida går så alt for fort! Men ikke så rart, da vi har vært på reisefot helt fram til i går. Jeg har nå bedt om å få flyttet dagboka mi over til graviditetsdagbøkene. Iiiik! Håper ikke det betyr ulykke... Uansett, jeg er 12 + 5 i dag. Jeg var på UL forrige mandag, og der fikk vi sett noe som ikke så ut som ei bønne - men som så ut som en bitteliten baby. Den sprellet som en reke, riktignok. Alt så visst helt superfint ut også, i følge jordmora. Så da prøver vi å berolige oss med det. Hun mente imidlertid at jeg var noe kortere på vei enn hva jeg har trodd foreløpig, så jeg ble satt tilbake seks dager. Hun ga meg foreløpig termin 19. februar, så får vi se hva de sier på OUL når den tid kommer. Så flott å høre at alt er bra med deg og mini snotra nå er du virkelig over den mest kritiske fasen. Så gøy med tidlig ul! Har du begynt å få litt mage enda? Litt oppblåst? hvordan går det med Hr katt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 10. august 2017 Forfatter #427 Del Skrevet 10. august 2017 På 8.8.2017 den 19.13, A4-livet skrev: Er så betryggende å få sett de på ultralyd. Nå er det ikke altfor lenge til du skal på den ordinære heller. Skal dere vite kjønn? (Jeg var åpen for å ikke skulle vite det denne gangen, mannen så på meg som om jeg hadde sagt jeg hadde møtt Jesus eller noe ). Deilig at tiden har gått fort da, de første ukene er seige. Hvordan er formen da? Ja, de to ultralydene jeg har hatt så langt har vært himmelske. Veldig stor lettelse. OUL er vel om en drøy måned tror jeg. Vi har vel landet på at vi skal vite kjønnet, hvis det er mulig. Ikke at jeg kommer til å kjøpe inn rosa eller blå klær, men mer for å kunne jobbe litt med å velge navn til avkommet. Samtidig ser jeg sjarmen i å ikke vite det også. Jeg tror ikke jeg har lyst til å dele det med noen andre ihvertfall. Formen min er heldigvis bare bra, takk som spør. Er ikke like sliten som jeg var tidligere. Det som jeg merker det mest på er at jeg blir superkvalm hvis jeg blir sulten - og ikke minst begynner jeg å få veldig treg mage. Jeg har jo lest at dette er veldig vanlig, men jeg liker det ikke. Det var veldig frustrerende under ferien da vi bodde tett på familie og det var bare ett bad. På 8.8.2017 den 19.27, Ruccula skrev: Så flott å høre at alt er bra med deg og mini snotra nå er du virkelig over den mest kritiske fasen. Så gøy med tidlig ul! Har du begynt å få litt mage enda? Litt oppblåst? hvordan går det med Hr katt? Hehe, mini-Snotra ja. Vi kaller minien for fjæra så langt. Så får vi se hva slags kylling det blir til slutt. Jeg har begynt å få mage ja. Dvs. det er vel mye oppblåsthet og treg mage også. Pluss jeg vet at jeg har lagt på meg minst et par kg siden jeg ble gravid. Særlig nå i ferien. Jeg kjøpte faktisk mine første graviditetsplagg her om dagen. De hadde supersalg på H&M, så jeg kjøpte et par tights til 30 kr! Den ene var i størrelse XS, som er egentlig i minste laget, men den satt som et skudd. Og du steike - plutselig så jeg gravid ut! Hr. Katt lever i beste velgående. Vi har en snill nabo som har passet han mens vi har vært bortreist, og der har han fått mye mer mat enn hva han egentlig bruker å få. (Vi skal jo egentlig slanke han.) Så det er ikke bare "hu mor" som har lagt på seg i det siste. Men han stortrives med å ha oss hjemme igjen, og er enda mer kjærlig enn før! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myre Skrevet 10. august 2017 #428 Del Skrevet 10. august 2017 6 timer siden, Snotra skrev: Jeg har begynt å få mage ja. Dvs. det er vel mye oppblåsthet og treg mage også. Pluss jeg vet at jeg har lagt på meg minst et par kg siden jeg ble gravid. Særlig nå i ferien. Jeg kjøpte faktisk mine første graviditetsplagg her om dagen. De hadde supersalg på H&M, så jeg kjøpte et par tights til 30 kr! Den ene var i størrelse XS, som er egentlig i minste laget, men den satt som et skudd. Og du steike - plutselig så jeg gravid ut! Jeg kjøpte også tights i Str XS på H&M for 30 kr. Magen poppet skikkelig frem i den ja😄Jeg er 13+5 i dag. Mine vanlige bukser passer absolutt ikke lenger, annet enn noen av kosebuksene/joggebuksene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 19. august 2017 Forfatter #429 Del Skrevet 19. august 2017 På 10.8.2017 den 18.22, Myre skrev: Jeg kjøpte også tights i Str XS på H&M for 30 kr. Magen poppet skikkelig frem i den ja😄Jeg er 13+5 i dag. Mine vanlige bukser passer absolutt ikke lenger, annet enn noen av kosebuksene/joggebuksene. Ja, den tightsen gjorde mirakler ift. å se gravid ut. Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med buksene for tida. Det begynner å bli litt småfrustrerende egentlig, fordi jeg ser jo ikke særlig gravid ut - bare som en lubben person i alt for trange klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 19. august 2017 Forfatter #430 Del Skrevet 19. august 2017 I dag er jeg 14+2. Og endelig er jeg i 2. trimester. Det føles utrolig bra altså. Endelig begynner det hele å føles mye mer virkelig, og den dårlige samvittigheten for å glede seg begynner å gi seg. Jeg begynner nå å tillate meg å begynne å planlegge litt mer og vi har til og med kjøpt vårt første lille plagg. Nå på mandag er det første dag på jobb etter fire uker med ferie. Det føles ikke bra, men på tirsdag er det første svangerskapskontroll hos fastlegen og det blir jo litt spennende. Selv om jeg egentlig ikke har de store forhåpningene heller, annet enn blodprøvetaking og levering av urinprøve. Når det gjelder formen, så er den ganske så fin. Jeg har vært på noen lengre fjellturer den siste uka, og det har gått veldig bra. Er faktisk litt stolt over at jeg har klart det, fordi energien for noen uker siden tilsa ikke at jeg skulle klare det. Til uka har jeg et stort mål om å begynne å trene igjen igjen. Det har jeg egentlig ikke gjort siden juni, så jeg gruver meg litt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 20. august 2017 #431 Del Skrevet 20. august 2017 Så herlig å lese @Snotra ❤ tenk, 14 uker!! Å gratulerer med kjøp av det første plagget. Jeg husker så godt den følelsen 😍 Herlig at formen din er fin. Masse lykke til med jobbstart og kontroll på tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 22. august 2017 Forfatter #432 Del Skrevet 22. august 2017 På 20.8.2017 den 8.11, LillyBe skrev: Så herlig å lese @Snotra ❤ tenk, 14 uker!! Å gratulerer med kjøp av det første plagget. Jeg husker så godt den følelsen 😍 Herlig at formen din er fin. Masse lykke til med jobbstart og kontroll på tirsdag Tusen takk for gode ønsker, LillyBe. --------- I dag er jeg 14+5, og jeg har nettopp vært på min første svangerskapskontroll hos fastlegen. Det var veldig bra at jeg ikke hadde gjort meg opp særlige forhåpninger på forhånd, fordi det var veldig raskt overstått for å si det sånn. Tror kanskje jeg var inne på kontoret i maks sju minutter. Først ble jeg veid, målt blodsukker og urinprøven sjekket hos en sykepleier, før jeg hadde selve "timen" til fastlegen. Da fikk jeg utlevert noen papirer, og han fylte ut deler av helsekortet for gravide. Ellers var det bare et par kjappe spørsmål om jeg hadde merket noe til graviditeten og blodtrykket ble målt. Deretter fikk jeg beskjed om å ta kontakt hvis det skulle være noe og lykke til og hadet bra. Jeg liker fastlegen min egentlig, men det med graviditet er ikke hans sterke side føler jeg. Dvs. jeg følte at hele greia var veldig hastverkspreget. Nå har jeg første time hos jordmor allerede på mandag, så jeg håper at den timen gir litt mer rom for spørsmål og ikke minst informasjon fra fagpersonen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 22. august 2017 #433 Del Skrevet 22. august 2017 Det er veldig sånt har jeg inntrykk av, at hos fastlege er det veldig teknisk og inn og ut - raskt overstått. Jordmor tar seg mer tid og har ulike svangerskapsrelaterte tema å snakke om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 23. august 2017 Forfatter #434 Del Skrevet 23. august 2017 18 timer siden, Marimba skrev: Det er veldig sånt har jeg inntrykk av, at hos fastlege er det veldig teknisk og inn og ut - raskt overstått. Jordmor tar seg mer tid og har ulike svangerskapsrelaterte tema å snakke om Ja, dette var virkelig veldig kjapt gjennomført. Derfor har jeg mer tro på jordmora. Skikkelig spent på den timen. Høres bra ut at du har god erfaring med jordmortimene, Marimba. Hmmm, her veksler jeg veldig mellom å synes at tida går alt for fort og alt for tregt. Jeg føler egentlig at jeg er skikkelig uforberedt på dette å skulle bli mor, både psykisk og praktisk sett i forhold til hus og heim. Jeg aner jo absolutt ingenting om unger, og har aldri vært barnevakt en gang... Kanskje jeg bør kjøpe meg noen bøker om barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 23. august 2017 #435 Del Skrevet 23. august 2017 18 minutter siden, Snotra skrev: Ja, dette var virkelig veldig kjapt gjennomført. Derfor har jeg mer tro på jordmora. Skikkelig spent på den timen. Høres bra ut at du har god erfaring med jordmortimene, Marimba. Hmmm, her veksler jeg veldig mellom å synes at tida går alt for fort og alt for tregt. Jeg føler egentlig at jeg er skikkelig uforberedt på dette å skulle bli mor, både psykisk og praktisk sett i forhold til hus og heim. Jeg aner jo absolutt ingenting om unger, og har aldri vært barnevakt en gang... Kanskje jeg bør kjøpe meg noen bøker om barn? Haha. Kjenner meg igjen! Gjett hvem som aldri hadde skifta bleie før jeg gjorde det på min AM? Du må gjerne kjøpe bøker, men dersom du vil spare de pengene så holder det lenge med spedbarnsboka du får på barsel, diverse Facebookgrupper, googling og KG Jeg var ikke høy i hatten på barsel altså. Følte at jeg ikke hadde peiling på noen ting, men visste liksom ikke helt hva jeg skulle spørre om heller. Men det har gått overraskende bra allikevel altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveTrain Skrevet 23. august 2017 #436 Del Skrevet 23. august 2017 1 time siden, Snotra skrev: Ja, dette var virkelig veldig kjapt gjennomført. Derfor har jeg mer tro på jordmora. Skikkelig spent på den timen. Høres bra ut at du har god erfaring med jordmortimene, Marimba. Hmmm, her veksler jeg veldig mellom å synes at tida går alt for fort og alt for tregt. Jeg føler egentlig at jeg er skikkelig uforberedt på dette å skulle bli mor, både psykisk og praktisk sett i forhold til hus og heim. Jeg aner jo absolutt ingenting om unger, og har aldri vært barnevakt en gang... Kanskje jeg bør kjøpe meg noen bøker om barn? Krysser fingrene for en hyggelig og imøtekommende jordmor! Jeg skal på tirsdag, så er fryktelig spent på hvordan din time blir. Føler du setter standarden, er i hvert fall veldig forberedt på en kjapp og upersonlig legetime i morgen etter å ha lest om din kontroll. Er man noensinne forberedt på det å bli mor? Jeg tror hvis jeg skulle valgt ut noen bøker å lese så hadde det vært om barns utvikling og liknende for å få innsikt i hva som foregår ved de forskjellige periodene. Jeg kommer i hvert fall til å styre unna oppdragelsesbøker, og "dette er fasiten på det perfekte barn"-greier. Men akkurat for spedbarnstiden tror jeg det eneste som gjelder er å bli kjent med sin egen baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 23. august 2017 #437 Del Skrevet 23. august 2017 4 timer siden, Snotra skrev: Ja, dette var virkelig veldig kjapt gjennomført. Derfor har jeg mer tro på jordmora. Skikkelig spent på den timen. Høres bra ut at du har god erfaring med jordmortimene, Marimba. Hmmm, her veksler jeg veldig mellom å synes at tida går alt for fort og alt for tregt. Jeg føler egentlig at jeg er skikkelig uforberedt på dette å skulle bli mor, både psykisk og praktisk sett i forhold til hus og heim. Jeg aner jo absolutt ingenting om unger, og har aldri vært barnevakt en gang... Kanskje jeg bør kjøpe meg noen bøker om barn? I feel you! Aldri holdt en baby jeg! Ojeg har så mye erfaring med hund og og andre dyr og absolutt ingen med barn... Dette blir interessant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 25. august 2017 Forfatter #438 Del Skrevet 25. august 2017 På 23.8.2017 den 10.31, Marimba skrev: Haha. Kjenner meg igjen! Gjett hvem som aldri hadde skifta bleie før jeg gjorde det på min AM? Du må gjerne kjøpe bøker, men dersom du vil spare de pengene så holder det lenge med spedbarnsboka du får på barsel, diverse Facebookgrupper, googling og KG Jeg var ikke høy i hatten på barsel altså. Følte at jeg ikke hadde peiling på noen ting, men visste liksom ikke helt hva jeg skulle spørre om heller. Men det har gått overraskende bra allikevel altså Takk for tips, jeg tror nok kanskje jeg ikke kjøper så mange bøker når jeg tenker meg om. En kjapp runde på Google viser jo at det ligger mye info ute på nett også. Også har man jo alltid diverse forum. På 23.8.2017 den 11.20, LoveTrain skrev: Krysser fingrene for en hyggelig og imøtekommende jordmor! Jeg skal på tirsdag, så er fryktelig spent på hvordan din time blir. Føler du setter standarden, er i hvert fall veldig forberedt på en kjapp og upersonlig legetime i morgen etter å ha lest om din kontroll. Er man noensinne forberedt på det å bli mor? Jeg tror hvis jeg skulle valgt ut noen bøker å lese så hadde det vært om barns utvikling og liknende for å få innsikt i hva som foregår ved de forskjellige periodene. Jeg kommer i hvert fall til å styre unna oppdragelsesbøker, og "dette er fasiten på det perfekte barn"-greier. Men akkurat for spedbarnstiden tror jeg det eneste som gjelder er å bli kjent med sin egen baby. Jeg tror du har helt rett i at man bare må fokusere på å bli kjent med barnet og la ting utvikle seg litt naturlig også. Fullt forberedt blir man jo aldri uansett. Jeg håper legetimen din ble litt koseligere enn min! Jeg kommer nok til å oppdatere etter jordmortimen også. På 23.8.2017 den 14.36, Ruccula skrev: I feel you! Aldri holdt en baby jeg! Ojeg har så mye erfaring med hund og og andre dyr og absolutt ingen med barn... Dette blir interessant Puh! Det var en stor lettelse å se at det er ikke bare meg som føler meg veldig grønn og usikker. Jeg har alltid vært sånn "gi meg et dyr og jeg er rolig og sikker, er jeg i nærheten av et barn blir jeg helt øøøøøøøøøøh". Men det må jo bare gå seg til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 25. august 2017 Forfatter #439 Del Skrevet 25. august 2017 I dag er jeg 15 + 1, og jeg begynner virkelig å få utfordring når det gjelder buksene mine. Særlig sliter jeg med turbuksene. Nå er det kun ei bukse som passer, og det er enda ikke september. Lenge igjen av tursesongen. Jeg kan liksom ikke kjøpe meg nye turbukser bare fordi jeg er gravid. Hmmm, får teste om det funker ok med strikk mellom knappehullet og knappen. Men jeg skal ikke klage, dette er jo egentlig bare en koselig utfordring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 25. august 2017 #440 Del Skrevet 25. august 2017 Her var også legebesøket veldig mye kortere enn hos jordmor. 15 min hos legen, mot 1 time og 20 min hos jordmor Det er egentlig litt morsomt når buksene ikke passer lengre. Det tenkte ikke jeg på når jeg pakket for 3 mnd ferie i uke 13 i hvert fall... Strikk funket fint her, frem til uke 22 Lykke til med jordmortimen! Håper du får lik opplevelse som meg, og ikke kan få en bedre jordmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå