Gå til innhold

Snotras dagbok.

Snotra

Anbefalte innlegg

2 timer siden, A4-livet skrev:

Kan du få time et annet sted litt fortere? Vet ikke hvor i landet du holder til, men er det i Oslo-området kan du få time på dagen. Jeg hadde tidlig ultralyd på påskeaften liksom... Ikke noe godt å ha sånne tanker hvertfall :klemmer: 

2 timer siden, Ruccula skrev:

Kjære deg, jeg forstår dine bekymringer!

les i min dagbok om min siste graviditet, jeg hadde også null symptomer :) følte meg helt normal, det gjør jeg fortsatt. 

Og da jeg fikk innvendig ultralyd så fikk vi se en grå prikk på 0.5 cm! Den var nesten vanskelig å se innenifra, utenifra hadde det vært totalt umulig. 

Jeg vet ikke hvor du bor, men prøv å få bestilt deg time til ul et annet sted, om du så må kjøre to timer for å fp en avklaring hadde jeg gjort det :)

Klem 

Takk for forståelse og oppmuntrende ord. Det setter jeg veldig stor pris på! :) 

Jeg bor langt nord i landet i en liten by hvor det er kun en person som driver privat innenfor dette feltet. Nærmeste by for meg vil vel være Trondheim og det krever fly. Jeg har vært kjempeheldig som har fått time til gynekologen i det hele tatt, egentlig er det ventetid på et halvt år. Så jeg er redd for at jeg bare må holde ut og vente. 

I tillegg reiser jeg bort på en miniferie i morgen. Jeg skal nemlig på en musikkfestival i det store utland, og da er jeg ikke hjemme igjen før tirsdag. Jeg har vært veldig fram og tilbake om jeg i det hele tatt skulle dra, men har tenkt at neste år blir det ingen festival og siden formen har vært så bra så er det vel bare å kjøre på. Forhåpentligvis får reisen meg til å fokusere mindre på symptomer og negative tanker. 

Jeg skal lese dagboka di igjen @Ruccula :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Snotra skrev:

Huff, nå er jeg på gråten her jeg sitter. Jeg har virkelig klart å psyke meg selv skikkelig ut. Utover kvelden i går ble jeg mer og mer bekymra for at legen ikke klarte å fange noe opp på ultralyden. De siste dagene har jeg også hatt enda mindre symptomer enn hva jeg har hatt så langt. Altså, den stikkinga i mageregionen har så godt som fullstendig forsvunnet. Så nå er det egentlig ingenting på kroppen som skal tilsi at jeg er gravid. 

I natt sov jeg veldig dårlig, og i stad begynte jeg å google MA for første gang. Jeg har liksom prøvd å holde meg unna sånne nettsider for å ikke innbille meg selv ting, men jeg må innrømme at jeg nå har begynt å bli litt skremt. Selv om man kan ha en MA og fortsatt ha graviditetssymptomer i mange uker, så kan også det motsatte være tilfelle. Huff.... Nå syns jeg tida fram til den gynekologtimen går tregt. Den er først den 10. juli. 

Det er veldig, veldig urealistisk av legen å tro at han skulle finne noe på utvendlig ultralyd såpass tidlig! :klem: Jeg skjønner godt at redselen kommer krypende - jeg hadde sikkert reagert på samme måte selv - men den UL-en er ingen grunn til panikk, altså. Det er heldigvis ikke manglende symptomer heller, du er bare blant de heldige som slipper unna :) Husk, det er veldig mye større sannsynlighet for at det skal gå bra enn at det ikke skal gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de ikke starter med innvendig ul før i uke 5-6, fordi man ikke ser noe der før den tid. Jeg var på innvendig UL både i uke 6 og uke 8-9 (husker ikke helt). Først i uke 12 var det på tide å finne fram den utvendige, så dette må du ikke bekymre deg for!  (Selv om jeg vet godt at det å ikke bekymre seg er ekstremt vanskelig!). Det beste du kan gjøre for deg selv og babyen nå er jo å slappe av og kose deg, så prøv det så godt du kan! ;) 

(Og dersom denne festivalen din er i nærheten av en by i det store utlandet, kan du jo undersøke mulighet for privat ul der ;) )

God tur :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med de andre ang privat ul i utlandet. Ellers må jeg si at legen er superdust! De vet godt at de ikke skal begynne å lete etter noe SÅ tidlig, da det bare skaper unødige bekymringer.
Stor klem til deg:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre så sant det ikke er snakk om et land med mye mrsa :) Kjedelig å dra på seg noe sånt. Er det snakk om det nabolandet i sør det er deilig å være norsk i, ville jeg gått for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*dette skreiv jeg for hundre timer siden, men det ble visst ikke sendt :vetikke:

Enig med miore! Jeg tok privat ultralyd i uke 12. Det var innvendig og bildene ble kjempefine. Så tydelig ansikt, armer og bein. 

En uke senere var jeg på utvendig ultralyd på sykehuset (visste ikke at jeg skulle det da jeg bestilte privat) på grunn av epilepsimedisiner jeg tar. Kvaliteten var elendig i forhold. Legen trodde nok jeg skulle være i ekstase av å se et skurrete omriss av en baby der hun prøvde å peke på kroppsdelene til meg, men det var vanskelig å late som om det var fantastisk når jeg nettopp hadde sett en liten nesetipp og fått telle ti fingre og ti tær :fnise:

Jeg forstår godt hvordan du har det nå. Jeg hadde selv flere perioder med total panikk. Håper du klarer å finne roen litt mer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode innspill alle sammen. Dere er supersnille, og jeg blir faktisk veldig beroliget av det som dere skriver. :blomst:

Jeg skal reise til våre slektninger i øst, ikke i sør. ;) Jeg satt og leita lenge og grundig i går etter klinikker som bedriver ultralyd, og selvsagt var det fullbooket overalt. 

Jeg har derfor bestemt meg for å prøve å slappe mest mulig av og ha det artig på festivalen. Samtidig så tenker jeg også at legen er litt smådum som skulle dra fram ultralydapparatet så tidlig. I det store og hele så syns jeg hele legekontoret mitt virker nærmest uerfarne når det gjelder graviditet. Det var jo veldig så de stussa på det med HCG-måling også. :jolie:

Nei, da må jeg hive det siste i kofferten og springe til flybussen. :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+5. Da er jeg tilbake til hverdagen igjen, etter noen dagers ferie. Jeg må innrømme at det har gjort godt å være litt mindre fokusert på graviditeten også, selv om den naturligvis satte sitt preg på festivalen. Kveldene ble mye kortere og det var litt merkelig å ikke kunne drikke alkohol når 98 prosent av alle rundt deg gjorde det. 

Nå sitter jeg i sofaen og gjesper. Jeg er veldig sliten og urven i kroppen for tida. Jeg håper og tror at det bare er et graviditetssymptom. Det føles ut som om jeg er i ferd med å bli syk, og jeg har mest lyst til å bare ligge. Treninga har vært ikke-eksisterende de siste ukene og samvittigheten for det er svart. Usj... Må skjerpe meg altså! 

Ellers begynner jo tankene å kretse mer og mer rundt ultralyden som er på mandag. Jeg er så spent og jeg gruver meg litt også. Men uansett så skal det bli godt å få vite mer om status. 

Nei, jeg skal prøve å være streng med meg selv og ut å gå en tur i det minste. Selv om lysten er long gone! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energien kommer tilbake om et par mnd :jepp: Mandag er jo ikke lenge til. Synes du ble gravid i går jeg, men ser jo at det er tre uker siden allerede. Rart hvordan andres graviditeter flyr av gårde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tiden flyr ja!! Syns også du ble gravid i går 😂 Jeg elsker at tiden flyr, kanskje det snart er min tur 😄 

UL på mandag blir kjempe spennende 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0!

Puh... Det var en ny milepæl og denne uka går visst embryoet over til å bli et foster. Fascinerende. :) Og nå er det tre dager igjen til UL. Måtte tida gå fort! Heldigvis er det helg snart og det bruker jo å hjelpe på. 

Jeg er på en måte enige med dere @A4-livet og @LillyBe - tida har på en måte gått fort. Straks er det en måned siden jeg tok min første graviditetstest. Nå er jeg bare spent på å få høre om det er liv der inne eller ikke. :) 

Nei, nå må jeg hute meg avgårde på jobb her. Katta henger rundt føttene og maser etter mer mat. Han har fått frokost to ganger allerede i dag, men det holder visst ikke. Rare hobbit-katta... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi 9 uker allerede! Det har gått kjempe fort!!

Lykke til på UL, håper alt er i skjønneste orden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen! Vi fikk gjester igjen i går ettermiddag, så det ble som vanlig bare hektisk. :P

Men jo - hurra! Ultralyden gikk kjempebra! Det var en innvendig ultralyd (naturlig nok - dummefastlegenmin) og vi fikk se et hjerte som banket kraftig og høre hjerteslagene. :rodmer: Jeg må innrømme at tårene rant hos meg. Jeg var så ubeskrivelig letta, og det var så utrolig fint og rart å se. Selve ungen hadde vel en slags bønne-form, og vi så også ei lita arm og et lite ben. Gynekologen fant det hun skulle finne, både plommesekk og fosterhinne etc. Og størrelsen på vesenet var litt over 2 cm. I følge legens tabell var jeg da 9+0 og ikke 9+3, men hun mente jeg bare skulle forholde meg til 9+3, siden mest sannsynlig blir ukene justert under OUL uansett. :) 

Hun fikk også sendt avgårde henvisning til OUL siden jeg har time til første svangerskapskontroll såpass sent. Hurra! Elsker den legen altså. Skulle ønske hun var fastlegen, men akk. 

Etter at vi var ferdige med UL så feira jeg og mannen med å gå innom en barnebutikk for første gang, bli skremt over prisene på barnevogner, stellebord, bilstoler etc etc, og ikke minst sushi. Oh happy day! :rodmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaaaaa! Forstår GODT at tårene rant. Ble helt rørt selv jeg. Kjempeglad på deres vegne :nordvesta:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå begynte tårene nesten å renne her også. En av få ganger jeg har grått av glede var da vi fikk se M for første gang, herregud så lettet jeg ble. Barn er et relativt dyrt prosjekt ja :fnise: Men ved juletider er det alltid masse tilbud så da kan dere gjøre noen kupp på bilstol, seng, stellebord osv. Bilstoler er det 25% rabatt på flere ganger i året forresten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk snotra!! Så fortjent!  Helt fantastisk at dere fikk det til til slutt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...