Gå til innhold

– IS er en pervers versjon av islam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

– Nå er amerikanerne på vei inn igjen i regionen. En viss grad av sympati - om enn synkende - for ekstreme islamistgrupper kan tolkes som støtte til muslimsk motstandskamp mot ny okkupasjon og imperialisme, sier Lia.

Her i norden er det jo mange som støtter ekstreme grupperinger slik som den som gikk løs på innvandrer tenåringer nå på fredag i Sverige. og mange snakker om ønske å få etabler Odins Soldater i sitt område. Og alt det er uten noen har droppet en eneste bombe her. Mens i muslimske land dropper Europeiske/Amerikanske bomber 24/7. Og LIKEVEL er oppslutningen til motstandsgrupper på kun 10-25%.

Hadde det plutselig begynnt å bli droppet bomber 24/7 her, hadde oppslutningene til grupperinger økt til I HVERT FALL 80% rimelig raskt.

Anonymkode: 36892...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke Tyrkia med? Tipper at Armenerne og Kurderne i landet vil mene at det er en perversjon, mens Tyrkerne stikk motsatt.

Anonymkode: 7eb0c...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jihad sektene starter som regel i Saudi. Det er der kildene til alle muslimske sannheter kommer fra.

Anonymkode: 569ae...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange støtter dødsstraff for trivialiteter og praksiser som vi i Europa finner sterkt kvinne- og barneundertrykkende?

Anonymkode: 7decb...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange støtter dødsstraff 

Anonymkode: 7decb...4be

Tja rundt like mange som støtter dødsstraff i USA vil jeg tippe.

Anonymkode: 633af...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AmandaVI skrev:

Islam har alltid gått hånd i hånd med vold uavhengig av organisert terror.

Det samme har kristendommen.

 

Men jeg merker meg at dere totalt ignorerer at de fleste har svart at de er totalt uenige med IS. Men bare fokuserer på mindretallet som sier de er enige med IS.

Anonymkode: 633af...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer at 40-50% og til og med nesten 60% er litt enig, delvis enig eller helt enig med IS sitt ståsted. Når man ser på den resterende biten som er blå som ikke er enig og mener de er perverse så er det viktig å tenke på hva slags mennesker de er. Ja de er ikke enige med IS, men mange, mange av disse syns homser er noe dritt, gifte seg med småjenter er ok, og kvinnesynet er helt på jordet. 

Vet ikke hva dette skal fremstilles som, men for meg er det ingen fremstilling som snur mitt syn på at arabiske og muslimske land generelt har verdier og kultur som går godt overens med vårt samfunn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme har kristendommen.

 

Men jeg merker meg at dere totalt ignorerer at de fleste har svart at de er totalt uenige med IS. Men bare fokuserer på mindretallet som sier de er enige med IS.

Anonymkode: 633af...729

10% av 30 000 er 3000.

David Cameron gikk i rette med de som stilltiende støtter bokstavtro Islam: https://www.gov.uk/government/speeches/extremism-pm-speech

Alle tror problemet er bare de millitante som tar til våpen for Jihad.

Nei. Det er i like stor grad de tause puristene, som er den store gruppen. Legg merke til de grå og orange feltene. Disse virker i det skjulte, med å kontrollere kvinner og jenter innen egne rekker, og motarbeider moderne imamer. http://www.h-a.no/nyheter/for-liberal-imam-maatte-slutte Disse går stille i dørene. De spytter ikke på vestlige kvinner eller skriker skjellsord offentlig. De ville neppe svare, selv i en anonym undersøkelse, at de støtter Sharia. Hva de gjør bak lukkete dører når ingen ser vet vi ikke... Kadra gikk med skjult mikrofon og viste fram noe av dette: https://no.wikipedia.org/wiki/Kadra_Yusuf

Så er det de politiske puristene. Disse skriver leserbrev hver gang noen utfordrer ekstrem islam. De har alltid en sørgelig historie på lur om hvor skrekkelig leitt alle muslimer blir behandlet av fremmedfryktlige og islamofobe nordmenn. Og hvor urettferdig det er at alle muslimer blir satt i bås med jihad. De krever høylytt egne regler for muslimer, som når jenter må frittas for svømmeopplæring. Å argumentere mot det med at vi har blandete klasser i Norge, og at barn ikke skal sees på som sexobjekter, da kommer argumentene mot om religion, kultur og som siste utvei, fremmedfrykt og hint om rasisme. Og islams multikulturelle apologeter støtter de selvsagt. Dette er en slik liten ting, og norske jenter vil også ha kjønnsdelt svømming... Politiske purister jobber for å forandre vesten en liten bit om gangen. Til denne gruppen hører Norges Unge Muslimer, som ikke ser noe problem med å invitere Kamal El-Mekki https://tifrib.com/kamal-el-mekki/ og Waled Abdulhaakem til Norge. http://standforpeace.org.uk/interpal-promotes-extremist-preacher-at-university-of-east-london/  http://www.thedeenshow.com/user/23/Shaykh-Waleed-Abdulhakeem

Så har du mindretallet som forsvarer Wahabisme og Salafisme så intenst at de vil gå i døden for det de tror på. Men uten de tause puristene og politiske puristene, ville de smuldre hen og bli en liten, fattig gruppe sinte unge menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja rundt like mange som støtter dødsstraff i USA vil jeg tippe.

Anonymkode: 633af...729

Det må jeg si var et godt eksempel på "quote mining"..

Synes du det er sammenlignbare tilfeller av praksisen med dødsstraff?

Anonymkode: 7decb...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

– Nå er amerikanerne på vei inn igjen i regionen. En viss grad av sympati - om enn synkende - for ekstreme islamistgrupper kan tolkes som støtte til muslimsk motstandskamp mot ny okkupasjon og imperialisme, sier Lia.

Her i norden er det jo mange som støtter ekstreme grupperinger slik som den som gikk løs på innvandrer tenåringer nå på fredag i Sverige. og mange snakker om ønske å få etabler Odins Soldater i sitt område. Og alt det er uten noen har droppet en eneste bombe her. Mens i muslimske land dropper Europeiske/Amerikanske bomber 24/7. Og LIKEVEL er oppslutningen til motstandsgrupper på kun 10-25%.

Hadde det plutselig begynnt å bli droppet bomber 24/7 her, hadde oppslutningene til grupperinger økt til I HVERT FALL 80% rimelig raskt.

Anonymkode: 36892...530

For et ubrukelig premiss. Man kan da på ingen måte sette likhetstegn med å være pro IS med å være mot, eller endatil hate, USA. 

Norge har opplevd å bli okkupert før, med alt hva det innebar av overvåkning, sensur, forfølgelse, arrestasjoner, deporteringer og henrettelser. Milorg drev ikke med voldtekter, steining og halshugging i Guds eller Odins navn av den grunn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, yxnyx skrev:

For et ubrukelig premiss. Man kan da på ingen måte sette likhetstegn med å være pro IS med å være mot, eller endatil hate, USA. 

Norge har opplevd å bli okkupert før, med alt hva det innebar av overvåkning, sensur, forfølgelse, arrestasjoner, deporteringer og henrettelser. Milorg drev ikke med voldtekter, steining og halshugging i Guds eller Odins navn av den grunn. 

 

Du kan absolutt sette likhetstegn mellom å være med i IS og hate Vesten, ønske å skade den ved bruk av blant annet terror.

Nå handlet det jeg siterte om imperialisme mot andre folkegruppe. At Norge ble okkupert av dansker er jo konflikt innad. Samme som i Midtøsten er det jo selvsagt indre konflikter i folket. Samme som i andre deler av Asia og Afrika.

Anonymkode: 36892...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan absolutt sette likhetstegn mellom å være med i IS og hate Vesten, ønske å skade den ved bruk av blant annet terror.

Nå handlet det jeg siterte om imperialisme mot andre folkegruppe. At Norge ble okkupert av dansker er jo konflikt innad. Samme som i Midtøsten er det jo selvsagt indre konflikter i folket. Samme som i andre deler av Asia og Afrika.

Anonymkode: 36892...530

Ja, alle som er med i IS hater Vesten. Men det betyr ikke at alle som hater Vesten er med i/støtter IS. 

Jeg er imidlertid tvilende til om det er noe vits i å prøve å forklare noe som helst til en person som tror Milorg opererte under dansketida (ca 1490-1814). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...