Olivia Skrevet 15. juli 2002 #1 Skrevet 15. juli 2002 tenkte jeg skulle ta en tur til byen å kjøpe masse frisk sopp og steke til middag..det er så godt. Men i innvandrerbutikken der har de ikke papir poser, og soppskal jo oppbevares i papirposer..hvorfor det egentlig? kan de ligge utildekka i kjøleskapet? eller kanskje jeg skal gå på kiwi først å stjele noen papirposer der...hmm
MarianneE Skrevet 15. juli 2002 #2 Skrevet 15. juli 2002 tror det er fordi plast kan sette smak i soppen, samt at plasten kan gjøre soppen klissete tror jeg, asså....
Olivia Skrevet 15. juli 2002 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2002 gikk og stjal to papirposer på kiwi.. :-? så nå ligger de i papir
Englepus Skrevet 20. juli 2002 #4 Skrevet 20. juli 2002 Våt sopp er ikke noe godt og våt blir den i plastpose.. Har forresten funnet ut at tørkepapir gjør underverker for alle grønnsaker som oppbevares i plast. Holder mye lenger om du har litt tørkepapir i posen..
Olivia Skrevet 21. juli 2002 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2002 takk for tipset. Det skal jeg prøve. men hav hjlper det for egentlig? råtning..overmoding eller at de holder seg sprø?
Englepus Skrevet 21. juli 2002 #6 Skrevet 21. juli 2002 Går ut i fra at papiret trekker til seg fuktighet slik at grønnsakene ikke råtner eller mugner så fort. Funker veldig bra på sommerkålen min ihvertfall, har holdt seg fin i over en uke nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå