Gjest Atp Skrevet 1. februar 2016 #41 Del Skrevet 1. februar 2016 1 minutt siden, Bootybuilder skrev: Synes det er utrolig barnslig om det skal bli barneskole tendenser her som at "du får ikke være med i gruppa mi", "du har ikke vært aktiv så du kan ikke få være med osv. Denne lukkede gruppa blir jo bare til så enkelte kan fortsette med å være usaklig og ikke bli moderert. Synes det er en uting å begynne med "trynefaktor" og ekskludering. Det er ikke alle som har face, og det er ikke alle som har face. Hvorfor ikke bare etterstrebe å være saklig og sette seg inn i hva som er tillatt å diskutere? Har jo vært mye gode diskusjoner her. De vil ha med de som er enige med de fleste å ikke de som liker bloggeren. Det vil si at de tar med de som passer dem best. For meg gjør det ingebting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 1. februar 2016 #42 Del Skrevet 1. februar 2016 2 minutter siden, Atp skrev: De vil ha med de som er enige med de fleste å ikke de som liker bloggeren. Det vil si at de tar med de som passer dem best. For meg gjør det ingebting Du vet at du bare kan fortsette diskusjonen her, ikke sant? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 1. februar 2016 #43 Del Skrevet 1. februar 2016 1 minutt siden, Atp skrev: De vil ha med de som er enige med de fleste å ikke de som liker bloggeren. Det vil si at de tar med de som passer dem best. For meg gjør det ingebting Hvem er "de"? Jeg er iallefall ikke interessert i noe ekkokammer hvor alle er enige med alle. Kun et sted hvor det faktisk går an å diskutere på en ok måte. Det må ikke være Facebook for min del. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 1. februar 2016 #44 Del Skrevet 1. februar 2016 Må ikke være Facebook for min del heller, men sånn som det er nå så går det ikke an å diskutere her. Er ikke sikkert gruppen slår an heller, har bare fått PM fra 5 stk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 1. februar 2016 #45 Del Skrevet 1. februar 2016 1 minutt siden, Mahnaz skrev: Må ikke være Facebook for min del heller, men sånn som det er nå så går det ikke an å diskutere her. Er ikke sikkert gruppen slår an heller, har bare fått PM fra 5 stk Tror det beste er å fortsette her inne. Vil aldri bli nok folk i en så offentlig gruppe. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenki Skrevet 1. februar 2016 #46 Del Skrevet 1. februar 2016 30 minutter siden, Bootybuilder skrev: Synes det er utrolig barnslig om det skal bli barneskole tendenser her som at "du får ikke være med i gruppa mi", "du har ikke vært aktiv så du kan ikke få være med osv. Denne lukkede gruppa blir jo bare til så enkelte kan fortsette med å være usaklig og ikke bli moderert. Synes det er en uting å begynne med "trynefaktor" og ekskludering. Det er ikke alle som har face, og det er ikke alle som har face. Hvorfor ikke bare etterstrebe å være saklig og sette seg inn i hva som er tillatt å diskutere? Har jo vært mye gode diskusjoner her. Enig! Nå har ikke jeg verdens beste oversikt over alt som er moderert bort, men jeg sett en del som jeg har full forståelse for at blir fjernet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 1. februar 2016 #47 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) 3 minutter siden, Jenki skrev: Enig! Nå har ikke jeg verdens beste oversikt over alt som er moderert bort, men jeg sett en del som jeg har full forståelse for at blir fjernet.... Jeg rapporterer ofte usaklige ting selv, men er uenig i at det bare er regelbrudd som har blitt slettet i det siste. Endret 1. februar 2016 av pøbelsara 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 1. februar 2016 #48 Del Skrevet 1. februar 2016 53 minutter siden, Bootybuilder skrev: Synes det er utrolig barnslig om det skal bli barneskole tendenser her som at "du får ikke være med i gruppa mi", "du har ikke vært aktiv så du kan ikke få være med osv. Denne lukkede gruppa blir jo bare til så enkelte kan fortsette med å være usaklig og ikke bli moderert. Synes det er en uting å begynne med "trynefaktor" og ekskludering. Det er ikke alle som har face, og det er ikke alle som har face. Hvorfor ikke bare etterstrebe å være saklig og sette seg inn i hva som er tillatt å diskutere? Har jo vært mye gode diskusjoner her. Først og fremst må jeg bare si at jeg er ambivalent til en FB gruppe. Mye fordi jeg syns det blir litt sært og fordi det har kommet mye bra ut av at diskusjonen foregår her. Samt at jeg ikke er helt sikker på om jeg ønsker å gå ut av anonym tilværelsen. Når det kommer til hvem som skal være med så er jeg uenig med deg @Bootybuilder. Jeg syns ikke det å være selektiv i forhold til "gratispassasjerere" er eksludering eller trynefaktor. Hvis man leser her på daglig basis over lang tid og aldri finner grunn til å kunne si sin mening så har man i grunn heller eksludert seg selv. Her inne har man en mulighet til å være anonym, men i en slik gruppe så utleverer man navnet sitt og da burde minste kriteriet være noe mer enn å bare lese uten å ha en mening som man da kan si høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 1. februar 2016 #49 Del Skrevet 1. februar 2016 58 minutter siden, Atp skrev: De vil ha med de som er enige med de fleste å ikke de som liker bloggeren. Det vil si at de tar med de som passer dem best. For meg gjør det ingebting Her tror jeg faktisk du tar feil, jeg syns ihvertfall at også de som er kritiske til kritikken også bør få være med. De jeg personlig er skeptiske til er de som bare leser uten å skrive noe noen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 1. februar 2016 #50 Del Skrevet 1. februar 2016 1 time siden, Atp skrev: De vil ha med de som er enige med de fleste å ikke de som liker bloggeren. Det vil si at de tar med de som passer dem best. For meg gjør det ingebting Personlig er jeg interessert i en god diskusjon. Folk som er mer opptatt av å fortelle meg hvor teit jeg er som diskuterer en sak, enn å diskutere sak, er jeg ikke så interessert i å debattere med. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 1. februar 2016 #51 Del Skrevet 1. februar 2016 En slik gruppe kan fort bli oppfattet som en "hatgruppe" av mange, men jeg har fulgt med litt i tråden og mange innlegg er faktisk veldig fornuftige, og ikke minst viktige spørsmål blir stilt. Jeg tror faktisk det kunne vært en god ide, og det at folk skriver under fullt navn vil sikkert også dempe de verste personangrepene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 1. februar 2016 #52 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg sitter på gjerdet. @Atheena sier mye av det jeg tenker med ett unntak. Mye av motivasjonen for at jeg skriver her er for å kle av bloggen slik at andre også kan gjøre seg sine tanker. Det er fint at nye deltagere kan droppe inn og melde seg på fordi de har lest her en stund eller er her for første gang. Når det er 8-900 views på imgurlenkene så sier det seg selv at det er mange som følger med, og det synes jeg er fint. Jeg sliter med de usaklige trollene som bare kommer for å lage kvalm uten å bidra til diskusjonen og har et par ganger ønsket meg en funksjon hvor troll kunne stenges ute fra en tråd. I det siste har jeg også reagert på at modereringen av saklige innlegg har blitt strengere, og jeg må innrømme at det bremser motivasjonen for å skrive. Blir her på gjerdet litt til mens jeg tenker meg om og følger utviklingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 1. februar 2016 #53 Del Skrevet 1. februar 2016 Kjenner at jeg er enig med @Snøsøta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 1. februar 2016 #54 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Jeg skjønner hva du mener @Snøsøta og derfor syns jeg diskusjonen egentlig bør fortsette her. Jeg har også lagt merke til hvor mange wiews det er på imgurlinkene. Det jeg syns er litt interessant er hvor mange klikk CBE-bloggen får grunnet tråden her inne. Er den med på å holde bloggen interessant for en del som følger begge steder? Dermed hadde det vært interessant å se hva som skjedde med plassering på blogglisten hvis diskusjonen her hadde vært lagt død. Endret 1. februar 2016 av Atheena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 1. februar 2016 Forfatter #55 Del Skrevet 1. februar 2016 Enig i mye som blir sagt her. Jeg tenker dog litt på alt som ryddes som spekulasjoner for tiden, noe av det har faktisk vært inne på noe. Både bilderedigeringen og kommentarjukset startet som spekulasjoner, men fikk etterhvert billedlig bevis. Hadde moderator vært like streng da hadde nok ikke det kommet så langt før det ble ryddet bort. Men, igjen, så har det også vært mye usakligheter og brukerdebatter her inne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 1. februar 2016 #56 Del Skrevet 1. februar 2016 1 time siden, Atheena skrev: Først og fremst må jeg bare si at jeg er ambivalent til en FB gruppe. Mye fordi jeg syns det blir litt sært og fordi det har kommet mye bra ut av at diskusjonen foregår her. Samt at jeg ikke er helt sikker på om jeg ønsker å gå ut av anonym tilværelsen. Når det kommer til hvem som skal være med så er jeg uenig med deg @Bootybuilder. Jeg syns ikke det å være selektiv i forhold til "gratispassasjerere" er eksludering eller trynefaktor. Hvis man leser her på daglig basis over lang tid og aldri finner grunn til å kunne si sin mening så har man i grunn heller eksludert seg selv. Her inne har man en mulighet til å være anonym, men i en slik gruppe så utleverer man navnet sitt og da burde minste kriteriet være noe mer enn å bare lese uten å ha en mening som man da kan si høyt. Totalt uenig med deg, mennesker kan være engasjert selvom de ikke viser det aktivt med noe annet en likes. Ikke alle er like gode til å skrive, og kvir seg faktisk. Skal vi følge ditt eksempel så skal vi da ekskludere ut de mennesker i samfunnet som ikke er aktivt engasjert for å kunne være med på ulike arenaer. Høres bra ut! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 1. februar 2016 #57 Del Skrevet 1. februar 2016 Mesteparte av det som har vært ryddet her inne, ar jo vært brukerdebatt. Særlig metakritikere som har vært innom for å fortelle debattantene hvor utrolig slemme og dumme de er. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 1. februar 2016 #58 Del Skrevet 1. februar 2016 25 minutter siden, Milio skrev: Enig i mye som blir sagt her. Jeg tenker dog litt på alt som ryddes som spekulasjoner for tiden, noe av det har faktisk vært inne på noe. Både bilderedigeringen og kommentarjukset startet som spekulasjoner, men fikk etterhvert billedlig bevis. Hadde moderator vært like streng da hadde nok ikke det kommet så langt før det ble ryddet bort. Men, igjen, så har det også vært mye usakligheter og brukerdebatter her inne. Det er her problemet ligger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flinke pike Skrevet 1. februar 2016 #59 Del Skrevet 1. februar 2016 Synes det er leit om diskusjonen skal fortsette på en lukket facebook-gruppe kontra her inne. Jeg skjønner frustrasjonen mtp den siste tidens moderering her inne, men vil ikke litt av poenget med en slik tråd falle bort da? Jeg begynte å følge "Fotballfrue kritikk"-tråden i begynnelsen av 2015 en gang, og synes det er utrolig bra at det finnes en slik tråd, som belyser viktige temaer som absolutt bør sees på med kritiske øyne. Klikker meg bevvist ikke inn på bloggen lengre. Ser lengre oppe at det nevnes antall treff på imgur. Dette er jo alene en god grunn for å beholde diskusjonen her, eller i en annen offentlig tilgjengelig tråd. Det er diskutert utallige ganger om at folk må få øynene opp, og innse hvordan Treasures driver. Det kan jo nærmest garanteres at veldig mange ikke ville vært klar over dette om det ikke var for denne tråden. Diskusjonen her inne er absolutt nødvendig, med tanke på hvor mye "makt" bloggere faktisk har fått. At diskusjonen blir tatt vekk fra det offentlige synes jeg er leit, da den bidrar med dagsaktuell samfunnskritikk som folk absolutt burde få ta del av, aktivt eller inaktivt. Diskusjonen (og opplysningen) føres uansett ofte videre, i diskusjoner med venner, kolleger, og på andre nettforum. En absolutt nødvendighet å holde denne åpen, mener jeg. Håper dette kan tas til vudering 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 1. februar 2016 #60 Del Skrevet 1. februar 2016 3 minutter siden, Bootybuilder skrev: Totalt uenig med deg, mennesker kan være engasjert selvom de ikke viser det aktivt med noe annet en likes. Ikke alle er like gode til å skrive, og kvir seg faktisk. Skal vi følge ditt eksempel så skal vi da ekskludere ut de mennesker i samfunnet som ikke er aktivt engasjert for å kunne være med på ulike arenaer. Høres bra ut! Det du skriver der skjønner du vell faller på sin egen urimelighet? Dessuten mener jeg uansett at behovet for å være litt selektiv for å beskytte de som deltar bør gå foran hensynet til de som bare ønsker å følge med av nysgjerrighet uten å delta. Vi ser jo hvor mange herfra som har fulgt diskusjoner rundt CBE-bloggen på FB gruppen: stort og smått om sosiale medier uten å ønske å diskutere der fordi man da mister det å være anonym. For min del har det ingenting med å ønske å ekskludere, men handler mer om å beskytte meg selv mot å vise hvem jeg er til en haug av fremmede mennesker som ikke gir noe av seg selv i denne diskusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg