Gå til innhold

Har ikke far til barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei TS,

begynn med å sette opp rekkefølgen og når du var sammen med hvem etter det du kan huske. Ut ra UL kan du sannsynlighetsvurdere om det er størst mulighet for at du ble gravid i starten, midt i eller slutten av 3-ukersperioden. Test må jo skje etter at barnet er kommet (for å få DNA-prøve), så du kan jo se om ungen likner på en av disse også, og ta det med i vurderignsgruinnlaget; hvem var du sammen med nærmest befruktningstidspunktet og hvem likner ungen på.

Så kontakter du den som treffer best og sier at du tror det er hans men at det står mellom ham og en annen. Vær gjerne tydelig på at du tar kontakt fordi far og barn har rett til å vite, ikke for å presse fyren for penger og forpliktelser. Vær skvær og så ryddig som du gir uttrykk for i innlegget ditt, slik at fyren føler at du har kontroll på det hele. Når førstemann har testet og svaret er klart, har du enten et ja, eller du må gå til neste fyr som var nærmest befruktningstidspunktet. Forhåpentligvis slipper du å kontakte alle seks. Barnet må få vite hvem som er faren, kanskje faren også gjerne vil vite, eller senere i livet ser at han heller ville visst enn ikke.

Synes ingen har rett til å dømme deg, og jeg synes det står stor respekt av at du beholder barnet - lykke til!

Anonymkode: 2ec52...412

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Castielz
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og som kondom kan svikte, kan p-stav svikte. Det er ikke noen sin feil. Det er ikke alt i livet du kan klandre kvinner for, selv om du synes å tro det.

Anonymkode: 2ec52...412

Abort er stikkordet du leter etter.
Men ja, ingenting er sikkert, that's life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den som forsøker seg på «far ukjent» blir visstnok utsatt for ganske tøffe «forhør» fra NAV, for om mulig å finne fars identitet. 

Anonymkode: bd000...329

Kan bekrefte det. Og det skulle jo bare mangle, økonomisk på vegne av staten, og på vegne av barnet. Når hun kommer til NAV må hun oppgi navnet til de potensielle fedrene.

Anonymkode: bdd6a...c46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er kommet opp i en litt ekkel situasjon. Er 22 år gammel, og 18 uker gravid.
Etter et stygt brudd med eksen har jeg hatt litt ''opprørske'' tilstander, og har ligget med ikke mindre enn 6 gutter ila en 3-ukers-periode. Jeg aner ikke hvem faren er.. Hadde p-stav så tenkte egentlig ikke noe over det - jeg vet det er uansvarlig.. Ønsker ikke kommentarer på dette.

Jeg lurer nå på om jeg bør informere alle de 6 guttene om graviditeten, eller om jeg skal bare bære frem barnet og bli alenemor.. Må si at sistnevnte frister soleklart mest, da ingen av guttene er noen jeg ønsker permanent i livet mitt - snarere tvert i mot. Enkelte kjenner jeg knapt. Til alle som har spurt til nå (til og med foreldre), har jeg svart at jeg ikke vil si hvem faren er. Ingen av disse guttene er noen som ønsker seg barn (tror jeg), de er enten under utdanning, akkurat mistet jobben, lærlinger, osv. 

Jeg har alt på plass. Har veldig god økonomi, fast jobb, eier bolig og bil uten alt for mye lån. Klarer meg veldig godt på egen hånd. Har også mine foreldre ganske nærme, mtp. støtte og senere evt. barnepass. Har også mange gode kompiser, min beste venn er en gutt, og jeg har 2 brødre som er henrykt over nyheten (disse er 18 og 20 år) så det vil ikke mangle på mannspersoner i barnets liv, snarere tvert om :fnise:

Jeg mener alvor når jeg skriver at faren kan være hvem som helst av disse 6. Alle har vært ons på fylla...

Lurer nå på om jeg skal bare tie stilt og ikke si noe, både for faren og for min del, eller om jeg skal si det og ta alle de kampene.... Det er jo mange barn som ikke har fedre som klarer seg helt fint? TEnker på kvinner som reiser til danmark f.eks.

Hva tror dere?

Anonymkode: 56674...223

Kvinnene som reiser til Danmark er nok langt mer bevisste, har planlagt dette og er eldre med mer livserfaring enn en 22-åring...

Anonymkode: 3de7b...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er resultatet når kvinner er villige til å spre beina for alle menn hun møter. Løsunger er resultatet og de får aldri vite om sitt opphav fordi mora var ei tøs. Stakkars unge som må leve uten en far. Feminismen har virkelig gått for langt. 

Anonymkode: 745e2...f39

Menn lærer aldri? Bruk kondom.

Anonymkode: 3de7b...366

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg hadde blitt uplanlagt gravid og hadde hatt hele seks potensielle fedre, så hadde jeg valgt enkleste utvei; abort.

Anonymkode: 755cc...86a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Abort er vel utelukket da du er over tiden og ellers frisk. Hvis du skjønte du var gravid før 12 uker var gått har vel abort vært et alternativ for deg?

Men nok om det. Du er usikker på hva du skal gjøre vedrørende farskap ikke farskap. Ukjent far er et alternativ, og NAV vil spørre en del. Dette er jobben deres. Altså fastsette farskapet. Men de fleste rir av denne stormen. Barnelova er utformet slik mor pliktet oppgi farskandidater. Men det er ingen straffereaksjoner på deg om du oppgir ukjent far.

Opplyser du om aktuelle kandidater til NAV vil de innkalle alle sammen etter tur. De blir oppfordret til DNA test når de ikke vet om de er far. Vil de ikke ta denne testen kan NAV melde dette videre til politiet, og der går veien til en rettslig avgjørelse.

Du kan nå oppgi ett stk. mann om du blir presset mye, og håpe på at han IKKE er far om det er dette du ønsker. NAV kaller han inn og han vil nok føle ubehag ved det hele.

Du bestemmer selv hva du vil gjøre. Lovverket er laget slik at barnet har krav på å vite hvem som er far. Dette både nasjonalt i Norge naturligvis når FNs-barnekonvensjon sier det samme.

Men skal ikke gnåle mer om dette med regelverket. Du bestemmer i praksis TS. Du blir ikke straffet om du ikke oppgir far.

Jeg ser du har fått " tyn" av enkelte her for din livsførsel. Dette er både unødvendig og komisk på samme tid når du innleder med hovedinnlegget som du gjør.

Jeg ønsker deg lykke til :humpe: :gravid::dagens-rose:

 

Endret av Peter007
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der er et av mine største mareritt så jeg aner ikke hva jeg ville gjort! å så 6 stk, mitt mareritt har vært om det sto mellom 2 stk Oo 

jeg ville snakket med alle 6, sagt at det er en annen mann som kan være far slik at det vil bli tatt test etter fødsel. det blir nok ikke det stolteste øyeblikket i ditt liv men det som så mye annet vil gå over. 

Anonymkode: faaba...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er resultatet når kvinner er villige til å spre beina for alle menn hun møter. Løsunger er resultatet og de får aldri vite om sitt opphav fordi mora var ei tøs. Stakkars unge som må leve uten en far. Feminismen har virkelig gått for langt. 

Anonymkode: 745e2...f39

Feminismen har gått for langt fordi kvinner gjør det kjekke menn har gjort i århundrer? Hahaha! 

Anonymkode: 2ec52...412

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnene som reiser til Danmark er nok langt mer bevisste, har planlagt dette og er eldre med mer livserfaring enn en 22-åring...

Anonymkode: 3de7b...366

Joda, men nå har da TS bedre vilkår mht sin bosituasjon og sitt nettverk enn veldig mange andre, så det blir tullete å bare sammenlikne en tilfeldig parameter (alder). 

Anonymkode: 2ec52...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNA-test etter fødsel på alle. Bare få dem innkalt enkeltvis, de behøver ikke vite hvor mange kandidater det er. Dette er den minst pinlige utveien, hvor du kan få det til at bare du vet sannheten. Tenk om du må frem med dette til barnet ditt på 18... det blir pinlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn lærer aldri? Bruk kondom.

Anonymkode: 3de7b...366

Mannens feil når samme  dama puler 6 menn uten kondomer I løpet av tre uker?  Du kan da ikke mene det er mannens feil at hun blir gravid? I såfall bør du søke få tilbake skolepengene dine.

Anonymkode: f422e...03b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ultralyd bør kunne avdekke ca når befruktning fant sted. Da kan du vel klare å luke unna noen? Øvrige bør definitivt informeres. Når de ikke har brukt kondom har de også et ansvar og det skulle bare mangle at de ikke tar dette ansvaret. Håper du har testet deg generelt. For å ha ubeskyttet ons er risky. Det er også et stort hopp i hiv smitte i Norge så nordmenn må slutte å tro at det er så lite sannsynlig lenger...

Anonymkode: 3e97a...b92

Alle gravide i Norge testes for HIV. Man må faktisk be om det spesifikt om man IKKE ønsker å testes.

Ellers vil jo ultralyd kunne fortelle når ca. unnfangelsen fant sted. Sånn sett bør du kunne klare å eliminere noen av kandidatene, og ta det derfra. DNA-test vil jo i siste runde fortelle hvem som er faren.

Jeg synes både barnet og barnefaren bør få muligheten til å bli kjent med hverandre. Skjønner at du synes dette er en klein situasjon, men det er i grunnen ikke så viktig. Det som teller er at barnet får muligheten til å bli kjent med faren sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er kommet opp i en litt ekkel situasjon. Er 22 år gammel, og 18 uker gravid.
Etter et stygt brudd med eksen har jeg hatt litt ''opprørske'' tilstander, og har ligget med ikke mindre enn 6 gutter ila en 3-ukers-periode. Jeg aner ikke hvem faren er.. Hadde p-stav så tenkte egentlig ikke noe over det - jeg vet det er uansvarlig.. Ønsker ikke kommentarer på dette.

Jeg lurer nå på om jeg bør informere alle de 6 guttene om graviditeten, eller om jeg skal bare bære frem barnet og bli alenemor.. Må si at sistnevnte frister soleklart mest, da ingen av guttene er noen jeg ønsker permanent i livet mitt - snarere tvert i mot. Enkelte kjenner jeg knapt. Til alle som har spurt til nå (til og med foreldre), har jeg svart at jeg ikke vil si hvem faren er. Ingen av disse guttene er noen som ønsker seg barn (tror jeg), de er enten under utdanning, akkurat mistet jobben, lærlinger, osv. 

Jeg har alt på plass. Har veldig god økonomi, fast jobb, eier bolig og bil uten alt for mye lån. Klarer meg veldig godt på egen hånd. Har også mine foreldre ganske nærme, mtp. støtte og senere evt. barnepass. Har også mange gode kompiser, min beste venn er en gutt, og jeg har 2 brødre som er henrykt over nyheten (disse er 18 og 20 år) så det vil ikke mangle på mannspersoner i barnets liv, snarere tvert om :fnise:

Jeg mener alvor når jeg skriver at faren kan være hvem som helst av disse 6. Alle har vært ons på fylla...

Lurer nå på om jeg skal bare tie stilt og ikke si noe, både for faren og for min del, eller om jeg skal si det og ta alle de kampene.... Det er jo mange barn som ikke har fedre som klarer seg helt fint? TEnker på kvinner som reiser til danmark f.eks.

Hva tror dere?

Anonymkode: 56674...223

Du vet at en av de er far. De er unge nå,men de kan bli gode fedre etterhvert. Ansvarsfulle menn. Du vil ikke ha de i ditt liv, syns du skal tenke på ungen. Ungen vokser til, en dag vil du få spørsmål. Kan du leve med dette? Du og barnet i samme by, mulig du får en av disse mennene som nabo. Det er ikke enkelt for en unge å lure på hvem far er. Tenk år fremover. De som reiser til Danmark har en forklaring...du har ikke det. Så lenge du vet....så fremstår du som egoistisk

Anonymkode: c2b41...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannens feil når samme  dama puler 6 menn uten kondomer I løpet av tre uker?  Du kan da ikke mene det er mannens feil at hun blir gravid? I såfall bør du søke få tilbake skolepengene dine.

Anonymkode: f422e...03b

Selvsagt er det like mye deres feil. De valgte selv å droppe kondomen. Hun tvang dem ikke til det.

Anonymkode: 1194a...ad3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen. 

Takk for svar alle som har holdt seg seriøse her i denne tråden. Skal ta tipsene deres til vurdering! 

Jeg har selvsagt testet meg for alt av sykdommer, det gjorde jeg før jeg fant ut av graviditeten. Jeg visste det før uke 12 ja, men selv om barn ikke er optimalt akkurat nå syns jeg abort blir feil når jeg vet at jeg har mulighet og økonomisk kapasitet til å ta meg av det. Det er bare min mening, ver så grei å ikke start en abort-diskusjon er nå. Jeg er over fristen. 

Skal på oul om en god uke, kan forklare situasjonen da og spørre hvor nøyaktig de kan fastslå en dato! Takk for det tipset, visste ikke at de kunne se det såpass nøyaktig!

 

TS

Anonymkode: 56674...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt ikke lett etter faren. Du skal ta avgjørelser for barnet etter beste evne, du kan fint finne en far til barnet senere i livet. Barnet slipper å bli dratt mellom to foreldre og to familier. Barnet slipper å ha en far som ikke ønsker barnet. STÅ PÅ ALENE! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sølvi88 skrev:

Jeg hadde definitivt ikke lett etter faren. Du skal ta avgjørelser for barnet etter beste evne, du kan fint finne en far til barnet senere i livet. Barnet slipper å bli dratt mellom to foreldre og to familier. Barnet slipper å ha en far som ikke ønsker barnet. STÅ PÅ ALENE! :klem:

Dette forutsetter at det finnes menn der ute som vil ta vare på en annen manns avkom. Det vil komme spørsmål om eksen hennes. Skal banne på at enhver mann løper når hun svarer at hun ikke vet hvem han er. 

Anonymkode: 61866...d5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forutsetter at det finnes menn der ute som vil ta vare på en annen manns avkom. Det vil komme spørsmål om eksen hennes. Skal banne på at enhver mann løper når hun svarer at hun ikke vet hvem han er. 

Anonymkode: 61866...d5f

Så fordomsfull du er, jeg er sikker på at det er mennesker der ute som løper så fort de hører fordommer og! Det er ikke verre enn å si at "jeg ville ikke ha noen far til barnet" "jeg ønsket ikke å dele barnet med noen på den tiden" "Jeg ønsker ikke å vite hvem faren er selv".

Hvorfor må hun absolutt si noe som "Du skjønner det at jeg hora bare rundt, harva over all kjeppen som var og vips så satt jeg der uten å ha den fjerne anelse om hvem faren var, så jeg ba hele bygda om farskapstester og jommen skal jeg si deg det var mange sinte koner, så fant jeg ut at jeg klarer meg på egenhånd uten en far til barnet"........?

Hvorfor skal hun måtte forsvare det hun gjør? Det er da mange steforeldre som elsker stebarna sine og om hun ikke skriver noen far på fødselsattesten kan stefar senere adoptere barnet, om han ønsker det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...