Vedil Skrevet 1. februar 2016 #1 Del Skrevet 1. februar 2016 Hvilken av disse 2 anbefales? Skal ha 2 stk totalt da det skal monteres under baksetene. Original anlegget i bilen er helt ok, er bare ute etter det lille ekstra på bassen http://www.bassbrothers.no/bilstereo/basskasser/aktiv-basskasse/ground-zero-gztb-200xactii-auto-on http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10530&prodid=4266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martine-1337 Skrevet 1. februar 2016 #2 Del Skrevet 1. februar 2016 10 timer siden, Vedil skrev: Hvilken av disse 2 anbefales? Skal ha 2 stk totalt da det skal monteres under baksetene. Original anlegget i bilen er helt ok, er bare ute etter det lille ekstra på bassen http://www.bassbrothers.no/bilstereo/basskasser/aktiv-basskasse/ground-zero-gztb-200xactii-auto-on http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10530&prodid=4266 Kan nok desverre ikke svare på spørsmålet ditt, men det er ubehagelig, evt. veldig behagelig å sitte i seter med subber under Hvis det er en vanlig personbil da. Hadde lett valgt en annen plassering, f.eks bagasjerom. Da lavfrekvent lyd er mindre retningsbestemt en høyfrekvent er ikke plasseringen av basshøytalere så veldig viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 1. februar 2016 #3 Del Skrevet 1. februar 2016 Man må jo anta at den dyreste også er den beste. Større forsterker og element (10") gir normalt høyere lydtrykk og dypere bass. For det lille ekstra vil jeg tro det holder med en. Husk at det kan være ganske plundrete å strekke en tykk strømledning fra batteriet og lavnivå signalledning fra spilleren. Når først jobben er gjort, kan du jo spørre om butikken kan låne deg noen alternativer før du bestemmer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martine-1337 Skrevet 1. februar 2016 #4 Del Skrevet 1. februar 2016 1 time siden, Mons skrev: Husk at det kan være ganske plundrete å strekke en tykk strømledning fra batteriet og lavnivå signalledning fra spilleren. Ikke nødvendigvis. Holder på (sammen med fattern) å installere anlegg i en bil som jeg skal ha når jeg blir gammel nok. Har strukket strømledningen fra motorrom gjennom rammekanal til bagasjerom. Signalledningen fra spiller til forsterkerene er trukket under dørkteppet på førersiden. Ikke for å virke veslevoksen men er oppvokst med to foreldre som er bilentusiaster og hifi-fans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vedil Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) 10 timer siden, Martine-1337 skrev: Kan nok desverre ikke svare på spørsmålet ditt, men det er ubehagelig, evt. veldig behagelig å sitte i seter med subber under Hvis det er en vanlig personbil da. Hadde lett valgt en annen plassering, f.eks bagasjerom. Da lavfrekvent lyd er mindre retningsbestemt en høyfrekvent er ikke plasseringen av basshøytalere så veldig viktig. Har stasjonsvogn Greia med at det skal være under setene er for å få det helt skjult. Vil ikke ha dem synlige overhode. Hadde en 12x2 kasse i bagasjen på en Celica for en tid tilbake. Da jeg fikk stasjonsvognen, så hadde jeg allerede bestemt meg for flat aktiv basshøyttaler, OG at det skulle være skjult. Endret 2. februar 2016 av Vedil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vedil Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 2. februar 2016 9 timer siden, Mons skrev: Man må jo anta at den dyreste også er den beste. Større forsterker og element (10") gir normalt høyere lydtrykk og dypere bass. For det lille ekstra vil jeg tro det holder med en. Husk at det kan være ganske plundrete å strekke en tykk strømledning fra batteriet og lavnivå signalledning fra spilleren. Når først jobben er gjort, kan du jo spørre om butikken kan låne deg noen alternativer før du bestemmer deg. Grunnen til at det skal være 2 stk, er fordi jeg er helt på bærtur når det gjelder at ting skal være likt. Hvis ikke så blir det helt skjevt for meg. Og oppi mitt hode så vil lyden bli "skjev" om ikke begge to er der xD Jeg er ganske teit på sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 2. februar 2016 #7 Del Skrevet 2. februar 2016 3 timer siden, Vedil skrev: Grunnen til at det skal være 2 stk, er fordi jeg er helt på bærtur når det gjelder at ting skal være likt. Hvis ikke så blir det helt skjevt for meg. Og oppi mitt hode så vil lyden bli "skjev" om ikke begge to er der xD Jeg er ganske teit på sånt. Ja, da er du litt på bærtur. Det er klin umulig å høre om du har en eller to subwoofere under baksetet. Husk at en sub bare spiller toner fra ca 80 Hz og ned for å fylle ut det originalanlegget ikke klarer å gjengi. Så lave frekvenser klarer ikke ørene å retningsbestemme. Bruk heller pengene på å oppgradere originalelementene som gjengir diskant. De sitter vanligvis øverst i dørene eller på dashbordet. Et annet alternativ for skjult montering er kasser som er modelltilpasset for å passe i div. hulrom. Sjekk om du kan få det til din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vedil Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 2. februar 2016 7 minutter siden, Mons skrev: Ja, da er du litt på bærtur. Det er klin umulig å høre om du har en eller to subwoofere under baksetet. Husk at en sub bare spiller toner fra ca 80 Hz og ned for å fylle ut det originalanlegget ikke klarer å gjengi. Så lave frekvenser klarer ikke ørene å retningsbestemme. Bruk heller pengene på å oppgradere originalelementene som gjengir diskant. De sitter vanligvis øverst i dørene eller på dashbordet. Et annet alternativ for skjult montering er kasser som er modelltilpasset for å passe i div. hulrom. Sjekk om du kan få det til din bil. Veldig klar over at jeg er på bærtur. Men det går litt på "følelsen" av at det er synkronisert. Tvangstanker. Vil oppgradere høyttalere generelt etter hvert. Modelltilpasset høres bare veeeldig dyrt ut. Men skal undersøke Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå