Alja Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Jeg ser ingen vei hverken opp eller ned. Jeg er redd jeg kommer til å gjøre noe dumt. Hvor kan jeg henvende meg for å bli tatt seriøst når det kommer til innleggelser? Jeg har aldri vært så nedbrutt før. Jeg har aldri vært innlagt. Hvor og hvem prater jeg med for å få en innleggelse fort? 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 2 minutter siden, Alja skrev: Jeg ser ingen vei hverken opp eller ned. Jeg er redd jeg kommer til å gjøre noe dumt. Hvor kan jeg henvende meg for å bli tatt seriøst når det kommer til innleggelser? Jeg har aldri vært så nedbrutt før. Jeg har aldri vært innlagt. Hvor og hvem prater jeg med for å få en innleggelse fort? Legevakta om det er akutt nå på natten eller fastlegen når legesenteret åpner Anonymkode: b7391...32c 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Regner med denne tråden blir sengt ila kort tid, men ring legevakten, de kan hjelpe deg. Eller reis dit. sender en stor klem, håper du klarer å holde hodet over vann, vært på det punktet du er nå jeg og, hvor alt bare har føltes håpløs ut, og at jeg ikke trodde jeg skulle holde ut. Har fremdels tunge dager til tider, men har fått hjelp, og det får bedre. Et lite steg av gangen. Og det er jeg sikker på at det kommer til å gjøre med deg og! Anonymkode: e2d00...2ad 2
Alja Skrevet 1. februar 2016 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2016 Jeg er bare redd for å ikke bli tatt seriøst. Jeg har en lei tendens til å oppføre meg "normalt" hos autoritære personer. Jeg forteller alt som det er, men jeg har noe ved personligheten som gjør at folk ikke tar det seriøst da jeg kan smile og le, når vanlige folk ville knekt helt sammen. Jeg hater å vise meg sårbar. Og det gjør at folk bare surrer det bort. Jeg vet jeg kan takke meg selv for det. 2
Barenzrotta Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 Ta kontakt med nermeste DPS . De kan hjelpe deg. 1
bailey Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 Har du mulighet til å ha med deg en person som kjenner deg godt, som kan fortelle hvordan du har det og at du virkelig trenger hjelp? Hvis ikke det er et alternativ, så kan det være en idé å skrive et brev som du har med til legen. Kanskje det kan være være med på å hjelpe slik at legen forstår alvoret. Jeg håper du enten ringer til legevakt eller fastlege. Det er hjelp å få, men det er ikke alltid like lett å bli tatt seriøst. Stor klem til deg 1
Gjest Spiderman Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 (endret) 13 minutter siden, Alja skrev: Jeg er bare redd for å ikke bli tatt seriøst. Jeg har en lei tendens til å oppføre meg "normalt" hos autoritære personer. Jeg forteller alt som det er, men jeg har noe ved personligheten som gjør at folk ikke tar det seriøst da jeg kan smile og le, når vanlige folk ville knekt helt sammen. Jeg hater å vise meg sårbar. Og det gjør at folk bare surrer det bort. Jeg vet jeg kan takke meg selv for det. Du har ikke noen du kan ringe og snakke med? Dra til legevakten hvis det er skikkelig ille. Hvis du ikke orker, prøv å sett på en film du ikke har sett før som du ikke forbinder med det du sliter med. Prøv å pust rolig. Det kommer til å ordne seg. Endret 1. februar 2016 av Plaskebrus
Alja Skrevet 1. februar 2016 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2016 Jeg føler ikke jeg har noen som er så nære som jeg kan ringe uten at de endrer sitt syn på meg... Enten har jeg de som bare ber meg skjerpe meg, eller så har jeg de som bare vil være en ekstra belastning for de kommer til å gå helt av hektene... Jeg ringer i alle fall legen i morgen. Ber om hastetime. Og ja.. Har begynt å gå i samtaler igjen i alle fall. Men skal ikke dit før torsdag.
Gjest supernova_87 Skrevet 1. februar 2016 #9 Skrevet 1. februar 2016 (endret) Du kan ringe til Mental Helse sin hjelpetelefon, eller til Kirkens SOS hjelpetelefon, numrene dit er henholdsvis 116 123 og 22400040. Det kan være godt å snakke med noen som har tid til deg og som bryr seg og som er helt fremmede. Jeg har ringt dit noen ganger før, og det har hjelpt, selv om jeg kanskje ikke kan sette meg inn i hvordan du har det nå. Hvis du møter noen som er helt teit, så kan du legge på og prøve igjen. Det er jo ikke alle man har kjemi med. Ellers kan du ta kontakt med legevakta hvis du føler at det er helt akutt og du ikke klarer mer nå. Bra du ringer legen i morgen, det er nok riktig, han kan også få deg innlagt. Det er bare 5 timer til klokken er 8, så hvis du klarer å holde ut til da, så har du en plan, ellers så er legevakta løsningen. Det å slite psykisk handler ikke om å skjerpe seg kjære deg, det vet du og det vet jeg. Det er bra du har begynt med samtalene igjen, men det skjer ikke over natten å bli bedre, det er en tung og lang vei, men du har begynt på den, og det blir bedre! Edit: Med tanke på det å skade seg selv, jeg vet ikke om det er aktuelt eller det du sikter til, men jeg vil i alle fall si at det å skade seg selv før man tar kontakt med legevakta er det nok en del som gjør, nettopp fordi man er redd for å ikke bli tatt seriøst. Jeg sier ikke at det å skade seg selv er så enkelt, eller handler kun om å bli tatt seriøst, men jeg sier at det er enklere å ta den telefonen til legevakta når du vet at du har noen sår, enn når du vet at du ser ut som du har det tipp topp, men ikke gjør det! Du er sterk, og du klarer å ta vare på deg selv, og få den hjelpen du trenger. Si det heller som det er, du har forsvarsmekanismer som å le det bort, nettopp fordi du ikke tør å vise deg sårbar. Men ikke skad deg. Og postkassa mi er alltid åpen. Endret 1. februar 2016 av Rainstorm
ClosedParadise Skrevet 1. februar 2016 #10 Skrevet 1. februar 2016 Legevakten, kjære deg. Håper du får den hjelpen du trenger. Opplevd det samme, og ble innlagt via legevakten. Send meg pm hvis du vil snakke. Stor klem og tusen ganger masse lykke til❤️❤️❤️ 1
Gjest bruker83924 Skrevet 1. februar 2016 #11 Skrevet 1. februar 2016 27 minutter siden, Rainstorm skrev: Du kan ringe til Mental Helse sin hjelpetelefon, eller til Kirkens SOS hjelpetelefon, numrene dine er henholdsvis 116 123 og 22400040. Det kan være godt å snakke med noen som har tid til deg og som bryr seg og som er helt fremmede. Jeg har ringt dit noen ganger før, og det har hjelpt, selv om jeg kanskje ikke kan sette meg inn i hvordan du har det nå. Hvis du møter noen som er helt teit, så kan du legge på og prøve igjen. Det er jo ikke alle man har kjemi med. Ellers kan du ta kontakt med legevakta hvis du føler at det er helt akutt og du ikke klarer mer nå. Bra du ringer legen i morgen, det er nok riktig, han kan også få deg innlagt. Det er bare 5 timer til klokken er 8, så hvis du klarer å holde ut til da, så har du en plan, ellers så er legevakta løsningen. Det å slite psykisk handler ikke om å skjerpe seg kjære deg, det vet du og det vet jeg. Det er bra du har begynt med samtalene igjen, men det skjer ikke over natten å bli bedre, det er en tung og lang vei, men du har begynt på den, og det blir bedre! Edit: Med tanke på det å skade seg selv, jeg vet ikke om det er aktuelt eller det du sikter til, men jeg vil i alle fall si at det å skade seg selv før man tar kontakt med legevakta er det nok en del som gjør, nettopp fordi man er redd for å ikke bli tatt seriøst. Jeg sier ikke at det å skade seg selv er så enkelt, eller handler kun om å bli tatt seriøst, men jeg sier at det er enklere å ta den telefonen til legevakta når du vet at du har noen sår, enn når du vet at du ser ut som du har det tipp topp, men ikke gjør det! Du er sterk, og du klarer å ta vare på deg selv, og få den hjelpen du trenger. Si det heller som det er, du har forsvarsmekanismer som å le det bort, nettopp fordi du ikke tør å vise deg sårbar. Men ikke skad deg. Og postkassa mi er alltid åpen. Det som står her. Ikke nøl med å kontakte legevakten, det er bedre å være føre var!
imawesome Skrevet 1. februar 2016 #12 Skrevet 1. februar 2016 (endret) Vet det er litt juks men om du ikke blir tatt seriøst så kan du jo si at du har selvmordstanker og da blir du lagt inn på dagen. Dette vet jeg godt av personlig erfaring og at det står i loven at man skal behandle en person som er i fare for å ta sitt eget liv eller andres. Men ellers så henvender du deg til legen om det er på dagtid eller legevakta om det er noenlunde akutt og at du føler at du må bli lagt inn når dette er utenom legekontorets tider. Endret 1. februar 2016 av imawesome
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå