Gå til innhold

Blødd i over 3 uker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Tok en kirurgisk abort for 3-4 uker siden (og fikk samtidig satt inn hormonspiral), og jeg har blødd hver dag siden. Det har variert i mengde, men føler det har tatt seg opp litt den siste uka. Har hatt svært smertefulle menssmerter også, men det har roet seg den siste uka. Noen med lignende erfaringer? Antar at hormonspiralen spiller en rolle, men hadde vært greit å slippe å blø i noen uker snart :fnise:

Anonymkode: d48ab...fcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både aborten og hormonspiralen kan gi blødninger og smerter en stund. Men om du er usikker eller smertene blir verre så ring legen din, det kan være rester igjen etter aborten.

Anonymkode: 2ce5b...1b6

Skrevet

Her er mengden blod også noe som spiller inn. Man kan blø LENGE etter abort/fødsel, men det skal aldri renne i strømmer.

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både aborten og hormonspiralen kan gi blødninger og smerter en stund. Men om du er usikker eller smertene blir verre så ring legen din, det kan være rester igjen etter aborten.

Anonymkode: 2ce5b...1b6

Tviler på at det er rester, de sjekket med ultralyd rett etterpå. 

TS

Skrevet
54 minutter siden, Silfen skrev:

Her er mengden blod også noe som spiller inn. Man kan blø LENGE etter abort/fødsel, men det skal aldri renne i strømmer.

Det varierer. I går rant det plutselig ut fylte et bind ila minutter, men så roet det seg, og jeg blødde ikke så mye etter det. Det er akkurat som en liten "eksplosjon" av og til. 

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor langt du var på vei, men der morkaken har vært dannes det jo skorper som kan løsne og da blør man noe ekstra. Jeg har ikke opplevd det ved tidlig SA, så jeg vet ikke hvor vanlig det er i helt tidlige svangerskap. Ellers så kan man blø ekstra ved anstrengelser etc. Også om det er slik at man ikke får ut alt så kan det ligge rester og irritere. Men så lenge du ikke blør slike mengder til stadighet og du ser om det roer seg ned etter noen uker til, så ville jeg sett det litt an. HAr du derimot stadige styrtblødninger så bør du ta det opp med legen din.

Skrevet
33 minutter siden, Silfen skrev:

Nå vet jeg ikke hvor langt du var på vei, men der morkaken har vært dannes det jo skorper som kan løsne og da blør man noe ekstra. Jeg har ikke opplevd det ved tidlig SA, så jeg vet ikke hvor vanlig det er i helt tidlige svangerskap. Ellers så kan man blø ekstra ved anstrengelser etc. Også om det er slik at man ikke får ut alt så kan det ligge rester og irritere. Men så lenge du ikke blør slike mengder til stadighet og du ser om det roer seg ned etter noen uker til, så ville jeg sett det litt an. HAr du derimot stadige styrtblødninger så bør du ta det opp med legen din.

Takk for svar :) Jeg ser det an et par uker til, må vel uansett regne med litt blødning de første mnd med hormonspiral. Men ja, hater å gå unødig til legen, føler meg sånn til bry da! 

Skrevet

Jaja, stakk til gynekolog i dag. Det begynte liksom å lukte vondt i morges, og DA gadd jeg ikke vente mer. Spiralen hang ut, og måtte kastes. Legen trodde ikke jeg hadde noen infeksjon, men er fortsatt på tampongforbud fram til jeg får menstruasjon igjen. Ringte sykehuset for å høre hva de gjør med sånt, det er jo SURE penger. Det virker som jeg kan få en ny gratis, men vet ikke om jeg vil det.  

TS

Skrevet

Det gjorde du helt rett i. Ved endret lukt og farge skal man alltid ta kontakt med lege. Kjipt å høre at det ble slik, men du kan jo kanskje kreve pengene tilbake av sykehuset om du ikke vil ha ny?

Skrevet
37 minutter siden, Silfen skrev:

Det gjorde du helt rett i. Ved endret lukt og farge skal man alltid ta kontakt med lege. Kjipt å høre at det ble slik, men du kan jo kanskje kreve pengene tilbake av sykehuset om du ikke vil ha ny?

Jeg vet ikke. Skal bli kontaktet av legen som satt inn spiralen og utførte aborten om noen uker. Får høre da. Jeg vet ikke om det var så lurt å få satt den inn rett etter abort, leste litt på nettet at det er høyere risiko for at kroppen støter den ut. Jeg hadde jo helt ville "menssmerter", så tenker liksom at det er livmorsammentrekningene som kanskje har støtt den ut. Bare en teori, men ja. Vi får se hva legene sier, regner egentlig med at jeg får tilbud om ny og ikke noe penger tilbake.

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...