Gå til innhold

Dagslinser sitter helt fast


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg glemte å ta ut dagslinsene i går kveld og oppdaga det først i ettermiddag. Jeg har prøvd flere forsøk på å få dem ut, men de sitter helt fast. Har også prøvd å få neglen under kanten og skvise den av, men den er som limt. Nå har linsene vært på i over 24 timer og jeg tror ikke jeg klarer å få dem av. Jeg har dryppet på linsevæske flere ganger, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Jeg er redd for å skade øyet om jeg graver for mye med neglene. Burde jeg få dem ut i kveld, eller kan jeg vente til i morgen og dra til optiker når de åpner? :icon_frown:

Anonymkode: f37be...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å gnikke på på øyelokkene med øynene lukket? Det hjelper alltid meg. 

Anonymkode: 4ad16...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg glemte å ta ut dagslinsene i går kveld og oppdaga det først i ettermiddag. Jeg har prøvd flere forsøk på å få dem ut, men de sitter helt fast. Har også prøvd å få neglen under kanten og skvise den av, men den er som limt. Nå har linsene vært på i over 24 timer og jeg tror ikke jeg klarer å få dem av. Jeg har dryppet på linsevæske flere ganger, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Jeg er redd for å skade øyet om jeg graver for mye med neglene. Burde jeg få dem ut i kveld, eller kan jeg vente til i morgen og dra til optiker når de åpner? :icon_frown:

Anonymkode: f37be...2a4

Dagslinser er ikke særlig annerledes enn månedslinser så om du ikke får de ut så la de være til i morgen. De er større risiko for skader ved å holde på på øyet med negler. La de være og kontakt optiker i morgen. Gni evnt utenpå øyelokket om du ønsker de ut. 

Anonymkode: bf91e...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...