Gå til innhold

glass i hælen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Katta mi knuste noe glass her på fredag. Ble fjernet og støvsugd like etterpå. Men jeg fikk glass i hælen. Sikkert noe støvsugeren ikke fikk med seg. Men nå kan jeg ikke gå på hælen. Jeg får det ikke ut! Eller jeg vet jo ikke om det er ute. Men må gå på tæra så vanskelig å få gjort ting da.. jeg har prøvd nål, klemme det ut (kommer blod og væske ut) og grønnsåpe. Men fortsatt så er ikke foten bedre,  bare verre. 

Trenger tips til å få den ut. Vil helst ikke til lege.😣

Anonymkode: 75b8f...917

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Katta mi knuste noe glass her på fredag. Ble fjernet og støvsugd like etterpå. Men jeg fikk glass i hælen. Sikkert noe støvsugeren ikke fikk med seg. Men nå kan jeg ikke gå på hælen. Jeg får det ikke ut! Eller jeg vet jo ikke om det er ute. Men må gå på tæra så vanskelig å få gjort ting da.. jeg har prøvd nål, klemme det ut (kommer blod og væske ut) og grønnsåpe. Men fortsatt så er ikke foten bedre,  bare verre. 

Trenger tips til å få den ut. Vil helst ikke til lege.😣

Du bør gå til lege med dette så snart som mulig!

Anonymkode: 7b287...bdc

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør gå til lege med dette så snart som mulig!

Ja. Tenkte meg det. Går det ann å vente til i morgen å ringe fastlegen? Eller må jeg ringe legevakta?

Skrevet

Dette er en type skade du drar på legevakta med. Ring nå, det er farlig å gå med slikt i flere døgn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk med glasskår i foten i en ukes tid. Gravde det ut ved bruk av pinsett og nål. Får du det ikke ut selv bør du ta deg en tur til legen. 

Anonymkode: f5fff...541

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk med glasskår i foten i en ukes tid. Gravde det ut ved bruk av pinsett og nål. Får du det ikke ut selv bør du ta deg en tur til legen. 

Det er vel ikke anbefalt å gjøre slikt selv? Det blir på en måte som å operere seg selv, og med fare for infeksjoner m.m.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke anbefalt å gjøre slikt selv? Det blir på en måte som å operere seg selv, og med fare for infeksjoner m.m.

Sikkert ikke, men her var det mulig å få presset bråtet fram og dratt det ut med pinsett. Operasjon var det definitivt ikke, da jeg ikke skar opp noe. Har ikke fått noe men etter det, og smertene jeg hadde kjent i en uke forsvant noen dager etter. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke, men her var det mulig å få presset bråtet fram og dratt det ut med pinsett. Operasjon var det definitivt ikke, da jeg ikke skar opp noe. Har ikke fått noe men etter det, og smertene jeg hadde kjent i en uke forsvant noen dager etter. 

Ok. Det er godt å høre

Skrevet

Ts her. Glassbiten er fjernet etter 20 min, vanskelig å finne og få tak i da den satt langt inn og hadde grodd seg fast.. Men ble til at jeg må gå på penicillin pga betennelse. Så neste gang, rett til lege!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...