Gå til innhold

Hjertesukk blir mamma!


Gjest Hjertesukk

Anbefalte innlegg

Gjest Hjertesukk

Begynte dagbok under "prøver" men nå som jeg har blitt gravid, så fortsetter jeg skrivingen her ♥️

Hei! Jeg er 25 år, gift med mannen i mitt liv og bor på Sørlandet 💕 Vi har prøvd på vår første baby i åtte måneder, før det endelig klaffet! 

Nå blir jeg permittert fra jobben min ettersom jeg arbeider i et risikoyrke, og krysser fingre og ben på at det lille frøet klamrer seg fast over den berømte 12.ukers markøren som etter mine beregninger er 27.3 :)  

Jeg fikk mine første graviditetssymptomer allerede 5 dager etter positiv EL test. 

Brystvortene ble veldig såre, jeg ble trøtt midt på dagen og hadde hvitaktig utflod. 

10. DPO fikk jeg en strek som nesten var usynlig for alle andre enn meg, men jeg visste egentlig allerede da at jeg var gravid, men turte ikke tro på det :) de neste dagene fulgte intens testing og de ble så vidt sterkere og sterkere før jeg mannet meg opp til å ta en CBD som viste: Gravid 1-2 :bolledeig:

Mannen ble selvfølgelig kjempeglad når jeg krøp opp i senga med testen for å vise. ❤️

Nå prøver jeg å ikke tenke for mye på risikoen for SA, selvom det selvfølgelig bekymrer meg bakerst i hodet.

Nå som jeg skriver dette så er jeg 4 uker på vei, og har hatt mye mensenliknende smerter, svimler av og til når jeg reiser meg, såre bryster, kvalme og TETT nese om morgenen.:trist: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hjertesukk

4+1

Jeg har begynt å våkne grytidlig.. Som tidligere utpreget B-menneske er dette veldig underlig. Når jeg tenker meg om, så har jeg våknet tidlig den siste uka - men i dag våknet jeg halv seks og klarte ikke sovne igjen. :icon_frown:

Får håpe kroppen regulerer seg der, og ikke tvinger meg til å våkne tidligere og tidligere ut igjennom graviditeten :fnise: 

 

Lette murringer, og morgenkvalme har blitt en del av meg nå føler jeg, blir stressa når kroppen kjennes "normal". Nervøs for at lille spire ikke skal klare seg.. Men trøster meg med at 85% av alle graviditeter fører til en baby :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. hvordan går det med deg?  jeg leste det du skrev på gravid forumet her i uken.. også nå fant jeg denne dagboken. håper alt gikk bra, har tenkt på deg <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Og gratulerer!  Er selv 10 dpo i dag og klamrer meg fast til håpet om en liten baby ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...